Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Höger eller vänster?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Viggen, 11 november 2012.

1. Viggen

Viggen Guest

Nej nej, inte din politiska position utan om du bär klockan på höger eller vänster handled? :D

Jag själv bär klockor på min högra handled, trots att jag är högerhänt. Brukar ofta förfåna urmakare. Am i wierd? ;)

2. Målarn

Målarn The Steak

Från:
    Förorten
    Alltid Vänster :)

3. 95% Vänster <------- Ibland både och ;)

4. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Är vänsterhänt och har klockan på höger. Enda nackdelen är att man på de flesta klockor inte kan vrida kronan och ställa in tiden när klockan är på armen, men har man håriga armar, vilket jag har, så vill man ändå ta av klockan först.

Kejsaren gillar detta.
  5. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Om man varken är vänsterhänt eller stekare förstår jag inte varför man har den på höger?

Bojke gillar detta.
  6. Viggen

Viggen Guest

Bra fråga!

Själv tycker jag bara att det känns bättre när klockan sitter där. Någon stekare är jag knappast, eftersom oavsett klockmärke så sitter den alltid på min högra handled. (Och nej, jag äger ingen Invicta). ;)

7. Fryken

Fryken Kamrern

Från:
    STOCKHOLM
    Vänster. Min högst personliga åsikt är att de som har den på höger helt enkelt vill spela allan och vara lite häftiga. :roll: :D

8. Porsan

Porsan Capitão de mar e guerra

Från:
    De sju haven...
    Alltid vänster hand! (Tänk Sökarna) Är själv vänsterhänt men ser inget problem i att ha den på vänstern för det.

eriksson850 gillar detta.
  9. Viggen

Viggen Guest

Lite häftigt kan jag nog hålla med om. Klockan får kompensera lite åt min 58 kilo tunga kropp. :mrgreen:

10. Skolläraren

Skolläraren Friends of KS

11. RicVin

RicVin Mr fredagsmys

Självklart vänster om man inte ska luncha med ngn klocknö.. Klockintresserad då kan det bli både och..

12. vonhall

vonhall Friends of KS

Från:
    Lerum
    Alltid vänstern!

13. Undersköterskan

Undersköterskan Präst

Från:
    Växjö
  14. easy rider

easy rider Dead Man Walking

15. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Fjolligt och uppmärksamhetstörstande att bära på höger!

80s, Kejsaren, ssl och 1 annan gillar detta.
  16. Ricrob

Ricrob Friherre

Izquierda, por su pu esto!

17. Viggen

Viggen Guest

Visste inte att detta var ett så känsligt ämne. Dock måste jag säga att man kan inte döma en person pga villken handled man bär klockan på. Det vore en väldigt ytligt inställning till något som mest handlar om en personlig känsla. :)

18. Aron

Aron Stadsbo

Från:
    Borås
    Vänster, och är vänsterhänt

19. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Re: Sv: Höger eller vänster?

Nästan alltid vänster. Höger om jag är mkt svettig om vänster handled eller om jag har en mycket tung klocka på för stor länk så att kronan skär in i vänsterhanden...

20. leben

leben El Patrón

Vänster!

21. ZQT

ZQT The Banker

Haha blev det mycket igår? :mrgreen:

Jag kör precis som Ricrob, på vänster hand. Är högerhänt.

22. hemingway1999

hemingway1999 Friends of KS

Den sitter alltid på höger arm. På vänster hand sitter en vigselring i guld och jag gillar inte riktigt kontrasten mellan ringen och stålklockan. Om jag bär en guldklocka hamnar den oftast på vänster arm - matchar bra med ringen.

Det här är en av anledningarna till att jag hela tiden är på jakt efter efter en beater-guldklocka så att jag kan foga in mig i ledet och börja bära klockan traditionsenligt på vänster arm.

Henrik

23. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Vänstern!

Däremot så har det hänt att jag av olika anledningar har haft två klockor på mig den här månaden så då måste man ju ha en på högern :D

24. finnirgens

finnirgens Friends of KS

25. Utforskaren

Utforskaren Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Vänster. Ibland en på var arm, men då oftast hemma när jag agerar winder. Är högerhänt.

26. Kson

Kson Friends of KS

Vänster!!

27. Feskarn

Feskarn Kingen av Feskekörka

Från:
    Göteborg
    Alltid vänster. Höger känns bara konstigt.

28. Sten

Sten Stadsbo

Från:
    Ostrobothnia
    Naturligt är väl att man har klockan på den handled som INTE används vid toalettbesök? Eller är det bara jag som tänker så?? :shock:

29. Johan M

Johan M Borgare

Har klockan på vänster arm och är vänsterhänt. Dock utför jag de flesta aktiviteter med höger hand, t ex aktiviteter vid toalettbesök. Jag skriver och borstar tänderna med vänster hand men inte mycket mer.

30. swingminx

swingminx Torpare

Ligger något i det :)

Mårtenssons ur Brookfield