• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Höger eller vänster?

LéKrâk

Omega
2-Faktor
Re: Sv: Höger eller vänster?


Färg- och materialmatchning är inte trams. Hur skulle det se ut om folk blandade hej vilt?? :)


Som Omens tokcoola DD (bakre raden, mitten), d.v.s. inte alls fel! :)

2014-06-23-21-18-12-jpg.45878

Hoppas att det är OK att jag länkar till bilden Omen:)
 

Dr Stein

Cartier
Jag envisades med att ha klockan på vänster i många år, för att jag felaktigt trodde att det är fel att ha den på höger. Men vad mycket skönare det är att ha klockan på sin icke dominanta hand. Konstigt att se att flera klockentusiaster inte har koll på att man får ha klockan på vilken arm man vill.
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Jag envisades med att ha klockan på vänster i många år, för att jag felaktigt trodde att det är fel att ha den på höger. Men vad mycket skönare det är att ha klockan på sin icke dominanta hand. Konstigt att se att flera klockentusiaster inte har koll på att man får ha klockan på vilken arm man vill.
Det får man inte, är du högerhänt har du klockan på vänster är du vänsterhänt har du den på höger. Och där med basta! :p
 

Pelarn

Patek
2-Faktor
Jag är vänsterhänt alltså har jag klockan på vänster:)
Så är du högerhänt borde du bära klockan på höger;)
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Vänster.. Provade höger hela dagen tills nu. Ett jävla meck helt enkelt, förvisso ovant men den var ivägen mest hela tiden kändes det som.
 

_robban

Cartier
2-Faktor
Är högerhänt, skriver med höger och har klockan på höger hand men kör dator musen med vänster och ritar och donar i cad utan bekymmer med vänster hand, har armband på höger och vänster, skruvar skruvar och hammrar med vilken hand som helst och äter smörgås med den hand som är ledig.
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Syftade faktiskt på armband...
Har sett att många på KS har allehanda armband, en del på klockhanden (vad är meningen med det?) och en på den andra. En del coola grejer. Själv har jag ett magnetband i stål, bara för att golfspelare ska ha såna. Jävulskt opraktiskt.


Skickas från min iPhone
 

almeyero

Panerai
Har sett att många på KS har allehanda armband, en del på klockhanden (vad är meningen med det?) och en på den andra. En del coola grejer. Själv har jag ett magnetband i stål, bara för att golfspelare ska ha såna. Jävulskt opraktiskt.


Skickas från min iPhone


Har mitt armband på vänster hand pga kulturella skäl. Även klockan sitter på vänster hand i och med att jag är högerhänt.
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
har aldrig ens funderat på att köra klockan på höger hand. Tror inte det skulle vara så skånk, och skulle nog inte ha möjlighet att titta på den spontant. En anledning är att jag inte tror att jag skulle kunna knäppa spännet med vänster hand.

Jag har inga som helst armband... varken till hö eller vä. Jag är lite förundrad över att det är så vanligt här på KS med armband, jag kanske är för gammal...
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
vad är det för magnetband? Låter konstigt. bild/länk? (kanske finns en magnetbandssnack.se?)
Alla proffsen bär såna, alltså har vi amatörer fått för oss att vi också måste ha det. Finns olika sorter, gummi, stål m m. Det sitter ett antal magneter i gummibanden som säga ge utomjordiskt blodflöde och koncentrationsförmåga. Fan vet. Men man törs inte heller låta bli. Kan ju missa en viktig putt. Mitt i stål sitter runt handleden med två små "kulor" (magneter) som ligger mot handledens insida. Kanske är 3mm tjockt. Har ingen bild nu, återkommer med det :)
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Alla proffsen bär såna, alltså har vi amatörer fått för oss att vi också måste ha det. Finns olika sorter, gummi, stål m m. Det sitter ett antal magneter i gummibanden som säga ge utomjordiskt blodflöde och koncentrationsförmåga. Fan vet. Men man törs inte heller låta bli. Kan ju missa en viktig putt. Mitt i stål sitter runt handleden med två små "kulor" (magneter) som ligger mot handledens insida. Kanske är 3mm tjockt. Har ingen bild nu, återkommer med det :)

Märker du skillnad?
 

Dr Stein

Cartier
Alla proffsen bär såna, alltså har vi amatörer fått för oss att vi också måste ha det. Finns olika sorter, gummi, stål m m. Det sitter ett antal magneter i gummibanden som säga ge utomjordiskt blodflöde och koncentrationsförmåga. Fan vet. Men man törs inte heller låta bli. Kan ju missa en viktig putt. Mitt i stål sitter runt handleden med två små "kulor" (magneter) som ligger mot handledens insida. Kanske är 3mm tjockt. Har ingen bild nu, återkommer med det :)

"Utomjordisk blodflöde"? Vad flummigt.
 
Topp