• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

HögerKlubben. Vilka är medlem?

sweedee

Cartier
Efter att ha burit klocka som barn och nu börjat igen efter ett decennium långt uppehåll har detta blivit något jag reagerar på.

Som barn bar jag alltid klockan på höger handled även fast alla sa "man har klockan på vänstern" och i princip alla personer man stötte på hade den på höger. Nu var egentligen inte det något som man reagerade på kanske som barn, men folk nämnde onekligen "varför har du den på högern?".

Nu i äldre dar och nu när en klocka återigen har funnit sin plats på handleden så pryder den höger handled igen. Jag gav "vänstern" ett försök men det kändes fruktansvärt konstigt och fick lov att byta tillbaka igen. Lite roligt att det kändes extremt konstigt på en gång även efter ett decennium långt uppehåll.

Det finns självklart en poäng att ha klockan på vänster handled när man är högerhänt (som jag är) då det borde minska risken att man slår in den i saker då höger hand används mer än vänster. Så med det i tanken är det ännu mer intressant (för mig haha) för högerhänta har den på högern.

Pga. av att nästan alla wristshots och personer nu i äldre dar som man stöter på klockan på vänster handled så reagerar jag Alltid när jag ser någon bära den på höger per automatik, vare sig jag vill eller inte, även i filmer och serier.

Poängen med den här tråden är väl "varför har du den på höger" då det kanske finns några intressanta historier då det är såpass ovanligt, men även att dela med sig av kändisar eller liknande som är med i "högerklubben" haha. Osäker om detta är "thread worthy" men vi ser väl!

En av de senaste personerna jag har reagerat på är Sterling i Mad men!

madmen-blogSpan.jpg


Även Putin

article-2156794-138669DB000005DC-897_634x498.jpg
 
Jag kör fröken Höger också..! :D

Anledningen är att jag är så extremt vänsterhänt att jag förmodligen skulle vara utdöd om jag förlorade den näven.
Klockan på höger pga att den alltid rasslade runt på skolbänken när man satt och skrev för ett gäng år sedan.. Sedan dess har den stannat på högern. :)

IMG_8750.JPG
IMG_8659.JPG
IMG_7976.JPG
IMG_7890.JPG
IMG_8593.JPG
IMG_8356.JPG
 

OskarK

Vacheron
2-Faktor
Testade att ha klockan på högern i morse...bytte tillbaka till vänstern efter 15 sekunder :p
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
image.jpg

Det är inte mer komplicerat än att jag är vänsterhänt och inte vill repa klockan i onödan när jag för det mesta använder vänstern.
 
Jag brukar köra höger när jag har b***eriklockan, mest för att vara lite knepig tror jag.
Har hur som helst repat den i onödan då jag är högerhänt.
Allt handjagat körs mer konventionellt.
 

Solvik

Panerai
Jag kör höger sen många år tillbaka och kan idag inte föreställa mig annat. Jag har dock ett mycket vagt minne av att jag i unga år helt sonika bytte arm... Oklart varför, kanske det som TS berör avseende normen och att jag kände vad som passade mig. Är högerhänt och "högerskytt" vilket också är i minoritet.

Jag är nog bara lite konstig och motvalls :)
image.jpg
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Har testat att köra klockan på höger ibland men det funkar inte alls. Det är vänster som gäller för mig!
 

Frobomm

Omega
Körde höger i förrgår då jag var nytatuerad och svullen, gillade det inte alls så den åkte tillbaka omedelbart när det blev möjligt.
 

Rusty

Omega
2-Faktor
Är en lefty. Använder LV:n som beater, så den får vara på höger för att inte bli för misshandlad.
Reverson har jag på vänster, gillar att ha den på samma hand om förlovningsringen.

IMG_1464.JPG



IMG_1469.JPG
 

Bilagor

  • FullSizeRender (2).jpg
    FullSizeRender (2).jpg
    200.9 KB · Visningar: 78

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Har klockan på höger ibland mest för skoj skull men slutar aldrig med något skoj... Ding ding dong säger jag bara:mad:
 
Hmm, själv är jag vänsterhänt men har också klockan på vänster, förstår att man blir orolig för att repa klockan. Men för mig känns det helt onaturligt att ha klocka på högerarmen...
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Har tidigare alternerat mellan vänster och höger, men sedan något år har klockan fastnat på högern.
 

PCB

Audemars
är i valet o kvalet
har ju inte bärt klocka på många år ,,växlar fram och tillbaka hela tiden
vänster känns naturligast," tittmässigt"men även mest obekväm att bära där.tack vare att kronan gör jack i handens översida.
höger känns mer komfortabel,men när man ska titta på klockan ,känns det som om man inte kan vinkla högran lika lätt mot kroppen.

dessa beslut!:banghead:
 

sweedee

Cartier
är i valet o kvalet
har ju inte bärt klocka på många år ,,växlar fram och tillbaka hela tiden
vänster känns naturligast," tittmässigt"men även mest obekväm att bära där.tack vare att kronan gör jack i handens översida.
höger känns mer komfortabel,men när man ska titta på klockan ,känns det som om man inte kan vinkla högran lika lätt mot kroppen.

dessa beslut!:banghead:

Just det där med kronan är någonting jag har tänkt på. Nästan så att designen är till för ...höger handled ;)
 

dauit

Panerai
2-Faktor
Det som hindrar mig från att ha den på höger arm är kronan, det känns bara fel när kronan är riktad åt fel håll. Får helt enkelt ha en klocka jag enbart kommer använde för höger arm.
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Jag kör fröken Höger också..! :D

Anledningen är att jag är så extremt vänsterhänt att jag förmodligen skulle vara utdöd om jag förlorade den näven.
Klockan på höger pga att den alltid rasslade runt på skolbänken när man satt och skrev för ett gäng år sedan.. Sedan dess har den stannat på högern. :)

IMG_8750.JPG
IMG_8659.JPG
IMG_7976.JPG
IMG_7890.JPG
IMG_8593.JPG
IMG_8356.JPG

Snygg constellation!
 
Topp