• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

HögerKlubben. Vilka är medlem?

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Utöver att jag är högerhänt och det därför är otroligt opraktiskt med klockan på höger så har jag nog aldrig känt klockans närvaro så mycket som när jag provade på högerarmen nyss :wideyed: Nu är ju inte GMT II en särskilt stor klocka, särskilt inte på RubberB, men den kändes gigantisk och snortung på högerarmen :wtf:
 
Utöver att jag är högerhänt och det därför är otroligt opraktiskt med klockan på höger så har jag nog aldrig känt klockans närvaro så mycket som när jag provade på högerarmen nyss :wideyed: Nu är ju inte GMT II en särskilt stor klocka, särskilt inte på RubberB, men den kändes gigantisk och snortung på högerarmen :wtf:
Jävla mes :)
 

namkrad

Cartier
2-Faktor
IMG_5749.JPG
Högerhänt och har den på höger. Jag kommer ihåg som barn att det kändes helt naturligt att ha den på höger arm även om alla sa att den skulle vara på vänstern.
 

azcii

Patek
2-Faktor
Efter att ha burit klocka som barn och nu börjat igen efter ett decennium långt uppehåll har detta blivit något jag reagerar på.

Som barn bar jag alltid klockan på höger handled även fast alla sa "man har klockan på vänstern" och i princip alla personer man stötte på hade den på höger. Nu var egentligen inte det något som man reagerade på kanske som barn, men folk nämnde onekligen "varför har du den på högern?".

Nu i äldre dar och nu när en klocka återigen har funnit sin plats på handleden så pryder den höger handled igen. Jag gav "vänstern" ett försök men det kändes fruktansvärt konstigt och fick lov att byta tillbaka igen. Lite roligt att det kändes extremt konstigt på en gång även efter ett decennium långt uppehåll.

Det finns självklart en poäng att ha klockan på vänster handled när man är högerhänt (som jag är) då det borde minska risken att man slår in den i saker då höger hand används mer än vänster. Så med det i tanken är det ännu mer intressant (för mig haha) för högerhänta har den på högern.

Pga. av att nästan alla wristshots och personer nu i äldre dar som man stöter på klockan på vänster handled så reagerar jag Alltid när jag ser någon bära den på höger per automatik, vare sig jag vill eller inte, även i filmer och serier.

Poängen med den här tråden är väl "varför har du den på höger" då det kanske finns några intressanta historier då det är såpass ovanligt, men även att dela med sig av kändisar eller liknande som är med i "högerklubben" haha. Osäker om detta är "thread worthy" men vi ser väl!

En av de senaste personerna jag har reagerat på är Sterling i Mad men!

madmen-blogSpan.jpg


Även Putin

article-2156794-138669DB000005DC-897_634x498.jpg
Passande att du har Conor som profilbild.. ;)
 

Glusch

Cartier
Här är jag lite konstig. Som vänsterhänt borde jag ju vilja ha klockan på höger arm, så den är ur vägen, så att säga. Men av någon oförklarlig anledning känns den inte det minsta naturlig där, har aldrig gjort, hur mycket jag än försökt.

Därav sitter den ändå på vänstern, vilket innebär att den får ta sig ett bra antal fler smällar än den borde, vilket är lite synd. Verkar ju dock som att vi är flera vänsterhänta som har den på vänstern, så kanske inte är så konstig av mig ändå :)
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Inte nu längre, bytte till vänster för kanske 10 år sedan har jag för mig! Anledningen! Hm, jag kommer fan i mig inte ihåg varför det blev så o_O.

Edit: Kommer ihåg varför nu, var i samma veva som kameran i mobiltelefonen kom till, det var lättare att fotografera klockan då jag är högerhänt :D:p:rolleyes:!

dsc_9862-jpg.476306
 
Senast ändrad:

sweedee

Cartier
Inte nu längre, bytte till vänster för 10 år sedan har jag för mig! Anledningen! Hm, jag kommer fan i mig inte ihåg varför det blev så o_O.

dsc_9862-jpg.476306
För att du ville "passa in", nu är du en självsäker man i alla aspekter och det är dags att du byter tillbaka till höger tycker vi
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
För att du ville "passa in", nu är du en självsäker man i alla aspekter och det är dags att du byter tillbaka till höger tycker vi

Tåls att tänka på, men så länge dagens klockatråd och RicVin´s fredagstråd finns kvar så blir nog klockan kvar på vänstern :D!
 

sweedee

Cartier
Tänk alla som står ut med smärtan av en krona som Gräver sig in i baksida hand bara pga dom inte törs ha det på "the right hand"

zzoRGFI.jpg


:D
 

fysikaren

Breitling
Jag tänker köpa en klocka nu för första gången sedan jag var 10 år. Jag är vänsterhänt och för mig känns det mer naturligt att bära en klocka på höger arm. Är det något folk reflekterar över, att man har den på "fel"?
 

Writer136

Panerai
Kör också på högern.
Jag är vänsterhänt så alltid vart lättare att spänna fast klockan på armen.
 

Oljud

Omega
Högerhänt med klockan på höger. Vet inte varför, har haft den på höger så länge jag kan minnas.

IMG_4406.JPG
 

M.Everest

Omega
IMG_1779.JPG

Någon fullvärdig medlem i höger klubben lär jag kanske inte bli, då jag tenderar och använda klockan mestadels på vänster arm, men SDn stortrivs på höger sida. Nu blir det varmt kaffe efter varit ute i regn o rusk.
 
Senast ändrad:

Scipio

Patek
2-Faktor
Jag kör höger på sommaren. Det blir så fula märken i lacken annars. Det är problem som det är med en kromad armbåge.
 
Topp