• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Högtryckstvätt

Blackpercy

Panerai
2-Faktor
Efter ett par år som villaägare så har behovet av en högtryckstvätt visat sig. Jag kan dock inte ett dugg om såna men kanske någon här kan tipsa om en bra?
Det jag tänkt använda den till är att tvätta altanen, cyklar, stenplattor, asfalt och en stor bit mossigt berg.
Den får gärna vara liten och tyst men ändå bra tryck. Betalar hellre några spänn extra och blir nöjd än snålar.
Har kollat på Kärcher K5 och Bosch 45-15 tror jag den heter.
 

Edin

Panerai
Drömmer själv om en hetvattens högtryckstvätt men det är nog overkill i ditt fall. :)
Mitt tips är dock att köpa en högtryck där du har hjul och slangvinda då högtrycksslangen är rätt jobbig att hantera annars. Inom familjen har vi enbart haft Kärscher och likaså hos bästa polaren och deras familj. Inga problem mer än handhavande fel.
 
D

Deleted member 1265

Guest
Dålig koll på din budget men jag har iaf en denna, upplever kvaliteten mkt hög, ca pris 8000kr
Lycka till med jakten!
IMG_1343.JPG
 

Blackpercy

Panerai
2-Faktor
Kränzle har jag inte kikat på, ska läsa på om den. Något i överkant på budget, men är det bra grejer så blir det ju oftast roligare. :)
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Bumpar denna, ska köpa en maskin idag. Behöver spola av plattorna och så.
Käracher eller Nilfisk?
 

larkad

Omega
Dålig koll på din budget men jag har iaf en denna, upplever kvaliteten mkt hög, ca pris 8000kr
Lycka till med jakten!
IMG_1343.JPG
Har oxå köpt en sådan från att haft en Kärscher innan. Helt annan kvalitetskänsla. Kolla in mätare, kopplingar etc i mässing och metall för att inte tala om gummikvaliteten i slangarna. Gedigna grejer. Lite som att man gillar kvalitetsklockor faktiskt. Har även skaffat munstycke för biltvätt med foam lance. Satsa på Kränzle!
 
Senast ändrad:

Chuck

Patek
2-Faktor
Har oxå köpt en sådan från att haft en Kärscher innan. Helt annan kvalitetskänsla. Kolla in mätare, kopplingar etc i mässing och metall för att inte tala om gummikvaltiteten i slangarna. Gedigna grejer. Lite som att man gillar kvalitetsklockor faktiskt. Har även skaffat munstycke för biltvätt med foam lance. Satsa på Kränzle!
Var köper man dessa?
Nåt speciellt medel eller tillbehör om jag vill bli av med vita prickar på plattorna?
F669A304-980D-4CC1-ABE4-96F223D5145A.jpeg
 

par

Patek
2-Faktor
Husqvarna har kommit starkt, knappt använt men köpt en pw350 som verkar vara bra skit

CA730EB5-788F-4EC0-9A73-1207329C99C5.jpeg
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Jag kör Kränzle 1152 grymt nöjd.
Nästa hus skall jag köpa deras mindre pump så jag kan väggmontera den :D
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Håller på att tvätta av altantaket. Tar sjuk tid med en gammal Cotech från Clas Ohlson.
Screenshot_20200521-144924_Samsung Internet.jpg



Visst borde det vara rätt rejäl skillnad om jag köper en Kärcher K5?
Screenshot_20200521-144953_Samsung Internet.jpg

Tänker, slipper köpa nytt tak och får en ny högtryck istället för kostnaden av nytt tak.
 

Molgan

Cartier
https://www.kaercher.com/se/profess...ettstaaende-klassen/hds-5-13-ux-10649090.html
977C6165-5206-4152-AF1D-10281C1C5EAA.jpeg

Konsumenttvättar är inget för mig, jag är klar med den skiten, och jag anser att hetvatten är ett måste, den här är jag riktigt nöjd med, 15m slang är riktigt trevligt. Lite tung så man behöver var två för att lasta i bilen eller upp på altan. (Eller svår att lyfta själv)
Går på kampanj med jämna mellanrum för runt 23 000,-
Priset kanske kan avskräcka men den överlever utan tvekan 3st konsument-Kärscher för 8000,-, dessutom är den trevlig att jobba med under tiden.

För fordonstvätt kör jag Kärschers egen foamlance med EASY!Lock vilket fungerar strålande, man lossar snabb spolröret och monterar foamlancen istället, Foamlancen kostar lite mer jämfört med andra bra alternativ men just snabbkopplingen gjorde den till en vinnare för mig. Pris 2000,- vill jag minnas. BBV Pre-Wash ger ett magiskt tjockt skum.

Kärscher har för övrigt en mängd mycket dugliga tillbehör till sina proffs-maskiner med EASY!Lock.
 

Bilagor

  • A0E6C9C8-0603-42DD-92C7-EB34667D4FC5.jpeg
    A0E6C9C8-0603-42DD-92C7-EB34667D4FC5.jpeg
    66.6 KB · Visningar: 3

alfgren

Rolex
2-Faktor
Håller på att tvätta av altantaket. Tar sjuk tid med en gammal Cotech från Clas Ohlson.
Screenshot_20200521-144924_Samsung Internet.jpg



Visst borde det vara rätt rejäl skillnad om jag köper en Kärcher K5?
Screenshot_20200521-144953_Samsung Internet.jpg

Tänker, slipper köpa nytt tak och får en ny högtryck istället för kostnaden av nytt tak.
Förvänta dig inga underverk med det bytet. Bättre förstås men det är fortfarande en "snäll" högtrycksstvätt
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Förvänta dig inga underverk med det bytet. Bättre förstås men det är fortfarande en "snäll" högtrycksstvätt
Hmm, ok. Tack!

Har ingen lust att lägga det dubbla faktiskt och inte ens det kanske räcker för en tillräckligt bra. Tänkte 145 bar vs 90 bar skulle ge rätt stor skillnad. Får fundera tills imorgon, inte kul att uppgradera om et inte gör så mycket.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Håller på att tvätta av altantaket. Tar sjuk tid med en gammal Cotech från Clas Ohlson.
Screenshot_20200521-144924_Samsung Internet.jpg



Visst borde det vara rätt rejäl skillnad om jag köper en Kärcher K5?
Screenshot_20200521-144953_Samsung Internet.jpg

Tänker, slipper köpa nytt tak och får en ny högtryck istället för kostnaden av nytt tak.

Kolla min post ovan, plattorna blev som nya ”BNIB” :D (otvättade sedan 8 år tillbaka) kommer klart bli grymt resultat.
Är det hemma bruk räcker en K5 mer än väl.
Ser att många köpt Proffs varianter på Kärscher, absolut bättre kopplingar i mässing osv men är övertygad om att en vanlig husägare klarar sig kanon på de gula. Kör!
 
Topp