• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hör ni ert urverk?

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Ja, frågan behöver väl knappast något förtydligande. Jag sover med klockan på, och när jag har min Sub-C på armen och armen under kudden hör jag ett härligt snabbt ticke-ticke ljud. Det hör jag inte från Speedyn och hörde inte heller från 3717-an. Vilka klockor hör ni?
PS frågan avser mekaniska urverk. OQ oljud som rapporterats från Jaganata räknas inte.
 

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Min ryska Poljot med 3133 ver hör jag från flera meter bort. Har till och med haft kollegor som har irriterat sig på det och känt sig stressade av tickandet :D

Var köper man en sån? Ser redan framför mig den kollega som jag särskilt skall belöna med denna behandling!:D
 

Wi

NLA
2-Faktor
Jag tror Garfield förstod det ;)
Älskar min datejust, tickar fint och rätt så högt..min seamaster 2846 har ett härligt ljud från rotorn..Explorer 2an har det där snabba ljudet som Garfield pratar om, men rätt så tyst
 

Johan M

Cartier
SMP Pro, electric blue, låter oftast chickachickachickachicka men ibland får det en annan klang och då hör jag det. Speedyn brukar jag nog inte höra, den är däremot jäkligt skön att dra upp och jag gillar både ljudet och känslan i uppdraget.
 

Weberg

Audemars
Min 114270 är tyst som en Merca S-klass i motorvägsfart ;)
Skämt åsido, jag har taskig hörsel så det ska till en Moraklocka eller plågad tupp för att jag ska reagera. Men det är faktiskt en intressant fråga som jag aldrig tänkt på. Får gå igenom klocklådan och återkomma om jag lyckas fånga upp några tick eller svoschande svepningar.
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Jepp.

image.jpg
 

ANkk

Cartier
Sova med klockan på(?) vettifan.. Jag är nog inte WIS nog att syssla med den typen av actions.

Men jo, hydroconquest'en har ett speedat ticktickticktick ljud. Däremot bästa känslan som finns:

När du känner hur klockan vibrerar på din handled
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Sova med klockan på(?) vettifan.. Jag är nog inte WIS nog att syssla med den typen av actions.

Men jo, hydroconquest'en har ett speedat ticktickticktick ljud. Däremot bästa känslan som finns:

När du känner hur klockan vibrerar på din handled

Testa sova med länk. Det är skönt. Lovar!
 
Topp