• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hörde jag fullset?!

easy rider skrev:
San Gennaro skrev:
Aldrig någon som frågar sånt, men jag är alltid intresserad av dealen.
Vad fick du ge?

Jag tror att det anses vara lite kutym att inte fråga sånt. Rätta mig gärna om jag har fel. Dock är det ju upp till köparen att berätta, om denne vill.


Men det är väldigt relevant och intressant i alla fall.
Men eftersom det är endast är möjligt för just köparen att svara på så är det ju upp till honom ja.
Fin klocka dock, ser extremt bra ut för att ha så många år på nacken.

Finns det någon kul historik bakom, tidigare ägare etc?
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
San Gennaro skrev:
Men det är väldigt relevant och intressant i alla fall.
Men eftersom det är endast är möjligt för just köparen att svara på så är det ju upp till honom ja.
Fin klocka dock, ser extremt bra ut för att ha så många år på nacken.

Finns det någon kul historik bakom, tidigare ägare etc?

Absolut, det håller jag med om. Jag vill med det jag skrev bara försöka förklara varför inte så många frågar om pris. Om jag har rätt eller fel får gärna någon annan bekräfta. Men självklart är det intressant att veta.
 

jabla

Sarlacc
Stort grattis! riktigt fin, gillar den bruna tavlan. Ser inte ut att vara någon stretch i länken heller.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
easy rider skrev:
San Gennaro skrev:
Men det är väldigt relevant och intressant i alla fall.
Men eftersom det är endast är möjligt för just köparen att svara på så är det ju upp till honom ja.
Fin klocka dock, ser extremt bra ut för att ha så många år på nacken.

Finns det någon kul historik bakom, tidigare ägare etc?

Absolut, det håller jag med om. Jag vill med det jag skrev bara försöka förklara varför inte så många frågar om pris. Om jag har rätt eller fel får gärna någon annan bekräfta. Men självklart är det intressant att veta.


Respekterar din åsikt men frågan är då varför det envisas om att man ska behålla priset i annonsen på en såld klocka på köp och sälj? Man måste ju ändå fråga till slut om man vill veta för att det är inte säkert att klockan gick för utsatt pris.

Jag vill också veta vad klockan kostade på så vis kan man bilda sig en finansieringslösning ialla fall i fantasin :)
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Chuck skrev:
easy rider skrev:
San Gennaro skrev:
Men det är väldigt relevant och intressant i alla fall.
Men eftersom det är endast är möjligt för just köparen att svara på så är det ju upp till honom ja.
Fin klocka dock, ser extremt bra ut för att ha så många år på nacken.

Finns det någon kul historik bakom, tidigare ägare etc?

Absolut, det håller jag med om. Jag vill med det jag skrev bara försöka förklara varför inte så många frågar om pris. Om jag har rätt eller fel får gärna någon annan bekräfta. Men självklart är det intressant att veta.


Respekterar din åsikt men frågan är då varför det envisas om att man ska behålla priset i annonsen på en såld klocka på köp och sälj? Man måste ju ändå fråga till slut om man vill veta för att det är inte säkert att klockan gick för utsatt pris.

Jag vill också veta vad klockan kostade på så vis kan man bilda sig en finansieringslösning ialla fall i fantasin :)

Det är en stor skillnad på att använda vår köp&sälj sida för att kunna sälja sin klocka jämfört med att man inte vill berätta vad man köpte den för. I fallet med köp&sälj så är det en tjänst vi tillhandahåller med vissa regler. Att posta en bild på sin klocka kan knappast innebära att man skulle vara skyldig att tala om vad den kostade.
 
Jag anser inte att någon måste berätta.
Men det är lika intressant om någon fått ett bra pris som när någon betalat på tok för mkt.
 
Topp