• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hörlurar!

SSL

Audemars
Söker hörlurar som:

- Funkar till iPhone
- Har volymknapp
- Mic
- Sladd som inte trasslar sig
- Har bra ljud
- In ear, fast inte in ear

Finns det nåt bra eller? Tittat på Urbanears Medis. Ingen aning om kvalitén där dock. Vill alltså inte ha såna som man stoppar in i örat. Får panik om jag inte hör och har koll på min omgivning.

image.jpeg
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Söker hörlurar som:

- Funkar till iPhone
- Har volymknapp
- Mic
- Sladd som inte trasslar sig
- Har bra ljud
- In ear, fast inte in ear

Finns det nåt bra eller? Tittat på Urbanears Medis. Ingen aning om kvalitén där dock. Vill alltså inte ha såna som man stoppar in i örat. Får panik om jag inte hör och har koll på min omgivning.

image.jpeg
Svår spec... Det som sätter stopp för nästan alla av mina förslag är ditt krav på hörbarhet för att ha koll på omgivningen. Är inte det mer en volymfråga?
Om du vill ha bra ljud för under tusen spänn så är min rekommendation supra Nitro. Över den prisklassen så kan jag rekommendera AKG
 

SSL

Audemars
Svår spec... Det som sätter stopp för nästan alla av mina förslag är ditt krav på hörbarhet för att ha koll på omgivningen. Är inte det mer en volymfråga?
Om du vill ha bra ljud för under tusen spänn så är min rekommendation supra Nitro. Över den prisklassen så kan jag rekommendera AKG

Ska kolla in tipsen.
Menar mer att jag inte vill ha in ears som man trycker in i örat och som isolerar omgivningen. Panik var lite överdrivet men jag får obehag typ som när man har lock i örat.

Bra för mig.
image.jpeg


Ej bra för mig.
image.jpeg


Finns det nåt annat ord för dom vita hörlurarna?
 

romanov

Cartier
Ska kolla in tipsen.
Menar mer att jag inte vill ha in ears som man trycker in i örat och som isolerar omgivningen. Panik var lite överdrivet men jag får obehag typ som när man har lock i örat.

Bra för mig.
image.jpeg


Ej bra för mig.
image.jpeg


Finns det nåt annat ord för dom vita hörlurarna?
Tycker de vita hörlurarna är sköna.
Men dessa har du tröttnat på?
 

EricMcG

Panerai
2-Faktor
Jag har också svårt att förstå varför alla "in ear" idag ska vara sådana där som man ska trycka långt in.
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Ja nu tog jag bara 2 olika varianter för att visa vilken typ jag söker.
Men jag har nya hörlurarna för iPhone 6 idag.
Du har inte funderat på ett par halvöppna? Gå till ref.se eller besök deras butik. Dom är trevliga och har provexemplar av samtliga lurar med litet demorum.
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Ah, du har slutna, halvöppna och helöppna.

Slutna r konstruerade för att släppa in så kite ljud som möjligt.

Halvöppna är en blandning mellan de två.

Öppna lurar finns sällan som in ear och återfinns ofta i den högre prisklassen. De är skapade för att användas vid finlyssning i tysta miljöer. Luftigt och fantastiskt ljud. Pröva några av Grados lurar i den här kategorin och du kommer att bli hänförd!
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Vet inte om man kan få bra ljud och att dom inte sitter fast/tightar till. Öppna vanliga hörlurar då eller är det för mycket isolering?
 

SSL

Audemars
Alltså med bra ljud menas typ som iphones egna. Det är bra för mig för jag är ingen finlyssnare. Finns ju sämre om man säger så.
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Jag skulle inte välja A-jays. Har stått i butik där det kom in någon varje vecka för dem bara har lagt av.
 

OBRKV

Cartier
Snäckhörlurar (typ apple, som inte är in-ear och isolerar) är svårt att hitta om man vill ha något vettigt. Öppna lurar är väl bra, men de läcker rätt mycket. Kan vara störande om man sitter på buss/tåg.
Bland öppna lurar kan jag rekommendera Grados instegsmodeller; SR60e eller SR80e http://www.hifikit.se/hifi/sr60e

Bland snäckhörlurar vet jag inte. Är inget fan. Använder in-ear själv.
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Philips Fidelio S1 ($99)
image: http://cdn.innerfidelity.com/images/WoF_photo_Philips_FidelioS1.jpg

WoF_photo_Philips_FidelioS1.jpg
This shallow fit, dynamic IEM provides less isolation than many IEMs, which can be ideal when wanting to remain somewhat aware of your surroundings. This is a great portable IEM/headset for walking around town.
Slightly warm sounding with a tight punchy bass, clear mids, and articulate treble that provides good imaging for an IEM, these little gems perform far above what their price tag would lead you to believe.


Read more at http://www.innerfidelity.com/content/innerfidelitys-wall-fame-ear-monitors#sf3Tttw9kKYrIlpJ.99
 

CCB

Cartier
2-Faktor
Bowers & Wilkins C2. Köpte dessa på klubben förra veckan. Vidrigt trevligt ljud för den pengen. Denna nya version av dessa ska enligt uppgift ej gå sönder lika lätt som de gamla, så de bör ju ha en duktig livslängd om du ej sliter allt för mycket i kontakterna.
https://www.hifiklubben.se/horlurar/bowers--wilkins-c5-series-2-in-ear-horlur/
Ska tillägga att dessa ser ut som in-ear, men är lite som en blandning. De sitter inte inne i hörselgångarna helt och hållet. Det sitter som en bygel som spänner ut i öronsnäckan och håller luten på plats. Svårt att förklara, testa om du går förbi en klubb.
 

Aubergine

Cartier
2-Faktor
Ska kolla in tipsen.
Menar mer att jag inte vill ha in ears som man trycker in i örat och som isolerar omgivningen. Panik var lite överdrivet men jag får obehag typ som när man har lock i örat.

Bra för mig.
image.jpeg


Ej bra för mig.
image.jpeg


Finns det nåt annat ord för dom vita hörlurarna?



söker exakt samma grej som dig, hatar inear lurar, vill ha exakt som iphone hörlurarna men mycket bättre ljud och bas? finns det ens några märken som tillverkar såna längre?
 
Söker hörlurar som:

- Funkar till iPhone
- Har volymknapp
- Mic
- Sladd som inte trasslar sig
- Har bra ljud
- In ear, fast inte in ear

Finns det nåt bra eller? Tittat på Urbanears Medis. Ingen aning om kvalitén där dock. Vill alltså inte ha såna som man stoppar in i örat. Får panik om jag inte hör och har koll på min omgivning.

image.jpeg
Har ett par Marshall Minor som ser snarlika ut som på bilden.
Jag gillar ljudet men lite basfattigt iom att de inte trycker på/täpper till.
Har dessa när jag promenerar odyl för att höra vad som händer runt om, ha lite koll helt enkelt.
Inte helt bekväma dock, samt att du hör rätt mycket tjatter på tuben bl.a.
Skall kolla på B&W i morgon.

Tycker f.ö. att dessa typer av hörlurar i allmänhet håller dåligt.
 
  • Like
Reactions: SSL

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Har ett par Marshall Minor som ser snarlika ut som på bilden.
Jag gillar ljudet men lite basfattigt iom att de inte trycker på/täpper till.
Har dessa när jag promenerar odyl för att höra vad som händer runt om, ha lite koll helt enkelt.
Inte helt bekväma dock, samt att du hör rätt mycket tjatter på tuben bl.a.
Skall kolla på B&W i morgon.

Tycker f.ö. att dessa typer av hörlurar i allmänhet håller dåligt.

Ja. Det är ofta sladden som går. Mina senaste har jag faktiskt använt fodralet till när jag inte använder dom. Har funkat perfekt i två år nu.
 
Topp