• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hört om Rolex på antikmässa

Mr Chance

Kalmar
Goddag!
Jag bevistade idag en lokal antikmässa och vid klockbordet överhörde jag en intressant diskussion. Den klocksäljande gubben berättade för intresserade lyssnare att Rolex nu, som alla andra, flyttat den mesta av sin tillverkning till Kina. Jo, de har visst en mindre enhet kvar i alplandet, som monterar den allt mindre produktionen av mekaniska klockor. Men huvudelen av Rolex produktion (quartzklockor) görs alltså i Kina numera. Därefter ojade han sig lite över att det ju var bättre förr...

Nu vet vi!
 
C

China

Guest
Det beror nog lite på vad gubben menade. Det stämmer ganska bra för Wilsdorfs stiftelse, däremot inte för Rolex.
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Hört om Rolex på antikmässa

Stor artikel i Watch Time's februarinummer om Rolex monster-anläggning i Bienne. Om inte alltihop är uppdiktat bör de klara sin produktion rätt bra där...
 

Bilagor

  • uploadfromtaptalk1365246546543.jpg
    uploadfromtaptalk1365246546543.jpg
    83.9 KB · Visningar: 458

Mr Chance

Kalmar
China skrev:
Det beror nog lite på vad gubben menade. Det stämmer ganska bra för Wilsdorfs stiftelse, däremot inte för Rolex.

Att mycket, rent generellt, produceras i Kina är ju sant och nödvändigtvis inte ett problem. Det jag tyckte var extra kul med gubbens berättelse var att han "berättade" att det mesta av Rolex produktion numer är quartzklockor :D
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vem som tillverkar vad och var till Rolex har väl ändrats en hel del, men snarare åt andra hållet.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Micke Ni skrev:
Goddag!
Jag bevistade idag en lokal antikmässa och vid klockbordet överhörde jag en intressant diskussion. Den klocksäljande gubben berättade för intresserade lyssnare att Rolex nu, som alla andra, flyttat den mesta av sin tillverkning till Kina. Jo, de har visst en mindre enhet kvar i alplandet, som monterar den allt mindre produktionen av mekaniska klockor. Men huvudelen av Rolex produktion (quartzklockor) görs alltså i Kina numera. Därefter ojade han sig lite över att det ju var bättre förr...

Nu vet vi!
Hade gentlemannen skinnväst?
 

Mr Chance

Kalmar
Per skrev:
Micke Ni skrev:
Goddag!
Jag bevistade idag en lokal antikmässa och vid klockbordet överhörde jag en intressant diskussion. Den klocksäljande gubben berättade för intresserade lyssnare att Rolex nu, som alla andra, flyttat den mesta av sin tillverkning till Kina. Jo, de har visst en mindre enhet kvar i alplandet, som monterar den allt mindre produktionen av mekaniska klockor. Men huvudelen av Rolex produktion (quartzklockor) görs alltså i Kina numera. Därefter ojade han sig lite över att det ju var bättre förr...

Nu vet vi!
Hade gentlemannen skinnväst?

:D
Nej, det var inte Spencer som var där och fabulerade...
 
C

Crowolf

Guest
Skinnväst!!!?? För gudars skull, trodde bara det var personalen på Kjells Vapen och Sport i Sjöbo som fortfarande bar denna mundering offentligt......?
 
Topp