Laddar...
Nymans Ur 1851

Johannesens
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Höst/vinterjacka

Diskussion i 'Lifestyle' startad av Oyster, 19 september 2013.

1. Oyster
    Trådstartare

Oyster Bonde

Från:
    Stockholm
    Hej på Er,

Jag letar efter en lagom varm, stilig jacka att använda nu i höst, kanske även i vinter. Vad säger stileliterna? :)

/Oyster

2. ZQT

ZQT The Banker

Senast ändrad: 5 november 2016
    Golbica, donnie, 80s och 1 annan gillar detta.
  3. mrMyagi

mrMyagi Sir Blabbermouth

Från:
    Burkina Faso
    Höstjacka: Barbour Ashby

Vinterjacka: funderar fortfarande på vilken det ska bli iår.

Dykare gillar detta.
  4. k0ltrasten

k0ltrasten Soy un culebra!

Barbour oljerock, när det blir lite kallare så kastar man i innerfodret, riktigt mysigt!

Marcilus, donnie, Janne2000 och 11 andra gillar detta.
  5. Hardy

Hardy Thug

Från:
    och till
  6. slimjim

slimjim Rösten från Bro

Alpha Industries m65 svart, med värmefoder. Är vad jag kör. Sjukt klassisk och funkis.

Dixie och John R gillar detta.
  7. Sond

Sond Friends of KS

Barbour

Ploprof gillar detta.
  8. Gavve

Gavve Greven

Jaha... en Bild säger inte mer än tusen ord för mig i detta fall. Någon Hackett och vad mer?

Yes, bra val. Kör själv med quiltat foder, tycker dock den blir lite för tjock med fodret i med är ju en smaksak.

9. k0ltrasten

k0ltrasten Soy un culebra!

Gavve, kan hålla med dig gällande det, om man planerar att köpa med foder, bör man testa den med foder innan inköp, min är på gränsen när jag kör innerfoder!

Gavve gillar detta.
  10. Oyster
    Trådstartare

Oyster Bonde

Från:
    Stockholm
    Mycket bra tips av allihop! Barbour alltså. Andas det kvalité? Har ju klämt på ett par genom åren, men aldrig ens provat en. Jag brukar köra parka, lite längre, med fishtail.

Gavve gillar detta.
  11. Gavve

Gavve Greven

Yes, absolut ett alternativ om man vill ha den som renodlad vinterjacka, men tycker det finns vassare alternativ då. Blir fortfarande lite kall i armarna när temperaturen kryper nedåt

k0ltrasten gillar detta.
  12. gruby

gruby Friends of KS

C.P. Company!

Återkommer med bild ;)

Denke gillar detta.
  13. ZQT

ZQT The Banker

Hackett och Woolrich

14. Gavve

Gavve Greven

Erkänt bra grejer med långt liv, men finns naturligtvis också bättre. Tycker dock det är sjukt prisvärt, i synnerhet om du handlar från UK

Dykare gillar detta.
  15. ZQT

ZQT The Banker

Belstaff > Barbour

WBergdahl och gruby gillar detta.
  16. Sond

Sond Friends of KS

Jag tycker en stor fördel med fodret till Barbour är att det är en väst. Göra att axlarna känns fria trots allt.

Sedan menar jag att man måste olja/vaxa sin oljekläder. Det bör göras minst vart tredje/fjärde år.

17. Yesper

Yesper Bonde

Någon som vet om man kan ha en mindre storlek på fodret än jackan(barbour)? Dvs passar ett M foder i en L jacka?

18. TKVF

TKVF Präst

Från:
    Göteborg
    Vad ska du ha jackan till? Till å från jobbet en blåsig vinterdag i Götebor. Eller ska du ha den i kalla Norrland?

19. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Tweeeed och hellängdsduffel!

enbacken och Janne2000 gillar detta.
  20. Gavve

Gavve Greven

Alla foder passar i alla jackor oavsett storlek... men sen kommer det gvs bli konstigt att ha ett xs i en xl-jacka. Men det du nämner är inga problem

Yesper gillar detta.
  21. Singular

Singular Företag Forumsponsor

Jag har förmånen att arbeta med Barba och är helt förförd. Rrrriktigt bra skit, antar att vaniljglass kan hålla med.

22. Oyster
    Trådstartare

Oyster Bonde

Från:
    Stockholm

Ptja, jag kör bil dagligen, och arbetar inomhus. Orten är Stockholm. Jag tänkte använda jackan som en vanlig jacka, det vill säga på fritiden, till och från olika aktiviteter, till fots, i bilen bland annat :) Bra fråga som gjorde mig mer tankspridd!

23. Stråkarn

Stråkarn Bonde

Från:
    Skärgården
    i lite varmare väder kör jag

När det blir kallare rekommenderar jag Ralph Laurens car coat, lite fodring och tjockare än ovanstående

Till vintern, en Gloverall Duffel

Janne2000 och Magnus gillar detta.
  24. TKVF

TKVF Präst

Från:
    Göteborg
    Och du vill ha stilen som passar in på KS? Inte gå på friluftslivspåret? För då rekommenderar jag annars en klättermusen jacka, finns både i goretex och i bomull. Det är ju olika fördelar. Och nackdelar. Sedan en skön tröja under som foder då det behövs kalla morgonstunder. Passar även bra att ha under hösten fina dagar. Klättermusen har bra jackor, klimatmärkta så man kan se vilka som påverkar naturen minst under framtagningen. Samt de är snygga, går lite åt jordnära färger och inte så skrikiga som många andra favoritmärken har. Påminner om en Fjällrävenjacka extra allt!

25. Mr Chance

Mr Chance Velourmannen

"Kalla" Norrland blir varma Norrland om du jämför med ett blåsigt, fuktigt Gbg eller Mälardalen!

MKRGG och jabla gillar detta.
  26. TKVF

TKVF Präst

Från:
    Göteborg
    Ja. Men i Norrland kan man ha en fin dyr dunjacka utan att förstöra den, i Gbg ex är det så blött ofta att du förstör dunen. Det var så jag menade. I Gbg är kanske ett yttre lager bättre såsom oljerock, -tex eller något bättre tillsammans med en tjockare tröja.

Skolläraren gillar detta.
  27. Pappi

Pappi Lilla Fridolf

Jag är besviken på Barbour. Har haft en oljerock i knappt två säsonger och den är ordentligt nött vid manschetterna (heter det så?) och vid fickorna. Servicekostnaden är i paritet med en Hublot; 500 kr att vaxa plus 150 kr per hål som måste lagas. Det blir hyggligt hög driftskostnad i förhållande till inköpspris. Som lök på laxen så tar det ett par, tre månader för NK att utföra servicen eftersom undertecknad inte fattade att man bör lämna in den på våren :facepalm: och alla serviceställen i Sverige skickar jackorna till samma företag i Skåne.

JSP gillar detta.
  28. Johnne

Johnne Biskop

Från:
    Småland, bor Skåne
    Om du gillar parkas så tycker jag du ska ta en titt på barbours fog parka. Riktigt sjyst, dessutom fodrad. Beställde en från UK i onsdags och väntar med spänning på leverans.

29. Mr Chance

Mr Chance Velourmannen

Helt sant.

30. MKRGG

MKRGG Koprolog

Från:
    chokladfabriken
    Vafasen pappi, vaxar gör du själv med hjälp av hårtork och en trasa. Eller nikwax om du vill ha det ännu enklare. Tar en knapp halvtimme att vaxa en jacka. Och små hål ger karaktär samt kan åtgärdas av vilken skräddare som helst egentligen.

Olaola gillar detta.