• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Höst/vinterjacka

Oew

Rolex
så ni som kör med rock, funkar en rock hela vintern? är fortfarande kluven om man ska köpa en till rock ( kanske med väst / tunndunjacka under) eller en tjock parkas? ( typ woolrich)
Jag kör rock hela vintern, har olika beroende på temperatur. Är det lite extra kyligt har jag min vicunarock annars om det är kallt tycker jag det funkar bra men en tunn dunväst under.
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Köpte en rock idag, en Tyroler Loden av gamla skolan :D
20161005_162902.jpg
20161005_162804.jpg
20161005_162728.jpg
 

Zalath

Panerai
så ni som kör med rock, funkar en rock hela vintern? är fortfarande kluven om man ska köpa en till rock ( kanske med väst / tunndunjacka under) eller en tjock parkas? ( typ woolrich)
Har kört rock de senaste 15 åren och det har fungerat bra. Klä dig efter aktivitet - rör du dig behöver du inte så mycket, ska du stå stilla behöver du mycket. Med en rejäl halsduk och en ylletröja under brukar det mesta gå bra! Jag har dock riktiga rockar, inga jack-rockar som slutar i midjan. Tycker en rock bör gå till knäna.
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Tänkte klippa min första rock i ull. Ska jag köra en Brun eller en Navy? Har ofta svarta jeans, sneakers alt. Svarta Chelsea boots. Vill kunna ha en dunväst under också.
IMG_2043.PNG


IMG_2044.PNG
 

Oew

Rolex
Blå!
Jag är sugen på att skaffa en röd eller rödbrun, men som första rock är mörkblå oslagbart. Finns kanske vissa sammanhang under dagtid på våren och hösten som en ljusare rock är aningen bättre, men hela vintern och till alla mer välklädda sammanhang är den blå bättre! :)
Har en vinröd som jag tycker är riktigt härlig, dock så bör man ju ha ett par andra innan!
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Blå!
Jag är sugen på att skaffa en röd eller rödbrun, men som första rock är mörkblå oslagbart. Finns kanske vissa sammanhang under dagtid på våren och hösten som en ljusare rock är aningen bättre, men hela vintern och till alla mer välklädda sammanhang är den blå bättre! :)
Har en vinröd som jag tycker är riktigt härlig, dock så bör man ju ha ett par andra innan!
Köpte den marinblå i onsdags så, blå.
Jag gjorde precis tvärtemot och tog den bruna ändå :D
 

nifag

Cartier
Hur är kvalitén om man får fråga? Känns lite väl billigt med 150€ för den rocken... Ser grymt bra ut!
Som med alla Uniqlos produkter tycker jag att kvaliteten är bra sett till priset. Lite kashmir i gör ju att den upplevs som mer exklusiv. Hållbarhetsmässigt har jag, efter ett par års intensiv användning, inget att klaga på.
 
Senast ändrad:
Är ni nöjda med köpet? Bra kvalité för priset?

Detta är min första riktiga rock. Jämfört med de övriga jag provade från bland annat OJ, Tiger, Filippa K, Morris och Hackett så kändes JL dock som det klart bästa valet. Hackett var likvärdiga eller kanske lite bättre kvalitets- och passformmässigt men de två jag tittade på från dem kostade nästan 7 respektive lite drygt 9k.
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Är ni nöjda med köpet? Bra kvalité för priset?
Jag har inte testat några andra så kan inte riktigt ge någon feedback. Det jag gillar med den här är att den är lite "hårdare" i tyget så när den är öppen ser den lite mer styv ut och det gillar jag. Övrigt har den varit skön att ha på sig under kvällen. Jag har storlek 48 och har en tjockare tröja under och en halsduk :)
 

Marcilus

Cartier
2-Faktor
Har kört rock de senaste 15 åren och det har fungerat bra. Klä dig efter aktivitet - rör du dig behöver du inte så mycket, ska du stå stilla behöver du mycket. Med en rejäl halsduk och en ylletröja under brukar det mesta gå bra! Jag har dock riktiga rockar, inga jack-rockar som slutar i midjan. Tycker en rock bör gå till knäna.

Det blev en dubbelknäppt från oscar jacobson ! så hoppas den kommer funka perfekt :)

Oscar-Jacobson_Saul-Coat_blue_70489522_211_front_normal.png
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Tänkte klippa min första rock i ull. Ska jag köra en Brun eller en Navy? Har ofta svarta jeans, sneakers alt. Svarta Chelsea boots. Vill kunna ha en dunväst under också.
IMG_2043.PNG


IMG_2044.PNG
Navy är ett långsiktigare tänk men den andra är snygg också. Ull är bäst, varmt blött som torrt, ett material som andras och anpassar temperaturen efter hur varmt/kallt det är ute, med lite cashmire i blir det ännu lite bättre! Cashmire gör den inte så stel utan mer följsam och bekväm.
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Det blev en dubbelknäppt från oscar jacobson ! så hoppas den kommer funka perfekt :)

Oscar-Jacobson_Saul-Coat_blue_70489522_211_front_normal.png

Snygg! Snabbt tips bara
Be om att få köpa extra knappar
Jag har en peacoat som är 2-3 år gammal från OJ
Väldigt skön men knapparna har lossnat/gått sönder flera gånger så jag har bytt ut alla
Och nej det är inte för att magen är för stor :D
 
Topp