• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Höst/vinterjacka

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Ni som köper vinterjackor, försök skippa jackor med pälskragar :) Pälsdetaljerna kommer från vargar och coyotes och får i många fall sitta fast i fällorna i flera dagar innan jägarna dödar dem. Vi lever ändå i 2000-talets Sverige, vi borde veta bättre om djurhållningen :)
image.png

Hemsk bild.. stackars djur.
Hundpäls var också väldigt vanligt förekommande bara för några år sedan. Pälsdetaljer från Kina...
 

daveid

Cartier
2-Faktor
Efter lite om och men så blev det en Svart Canada Goose Carson.



canada-goose-navy-carson-down-parka-blue-product-0-969886614-normal.jpg
canada-goose-black-carson-parka-in-black-product-2-485981756-normal.jpg

Är mycket nöjd.
Köpte exakt samma fast beställt. Är de true to size? Vilken storlek har du i förhållande till din längd? Är runt 176/177 köpte M, hoppas den inte är för liten... Man pallar inte returnera. De ser sjuuukt bra ut och en jacka man förhoppningsvis kan ha länge. :D
 

floristen

Cartier
2-Faktor
Är inte ett dugg intresserad utav att frysa denna vinter.. någon som har något tips? Helst en parkas.
Hur bra och varm är Canada Goose, t.ex. Expedition?
 

J Carl

Omega
Är inte ett dugg intresserad utav att frysa denna vinter.. någon som har något tips? Helst en parkas.
Hur bra och varm är Canada Goose, t.ex. Expedition?
Har för mig att Canada goose är bland de värsta gällande att använda djurprodukter i sina kläder . Ska erkänna att jag hört detta på olika forum , jag kan ha fel. Men kolla upp det själv och gör en bedömning .
 
Jösses. Behövs väl inte varken en Woolrich eller CG om man inte vistas utomhus flera timmar om dagen i norraste Norrland. Men, vem är jag att döma...

Jag vill bara poängtera att är du under 40 o drar på dig en woolrich så är du körd. Det är ett gubbmärke!
Gubbmärke? Horder av slynglar lirar Woolrich nu när CG inte är lika "hippt" längre. I och för sig "dog" väl CG för 10 år sedan.
 

Salesmayne

Panerai
Jösses. Behövs väl inte varken en Woolrich eller CG om man inte vistas utomhus flera timmar om dagen i norraste Norrland. Men, vem är jag att döma...


Gubbmärke? Horder av slynglar lirar Woolrich nu när CG inte är lika "hippt" längre. I och för sig "dog" väl CG för 10 år sedan.

Jag har iaf inte sett många människor (särskilt i ung ålder) med stil som går runt i woolrich kläder men jag bor inte heller i Sthlm så vad vet jag :)
 
D

Deleted member 5780

Guest
Jag har iaf inte sett många människor (särskilt i ung ålder) med stil som går runt i woolrich kläder men jag bor inte heller i Sthlm så vad vet jag :)
Kan inte du beskriva hur en ung människa med stil ser ut, enligt dig?
Jag bor inte heller i Stockholm men kan tänka mig att bära Woolrich. Om jag ska stå stilla utomhus i snöstorm i Lappland. För de flesta andra tillfällen blir det något betydligt svalare.
 

azcii

Patek
2-Faktor
Bumpar denna tråd..

Dags för mig att skaffa en ny vinterjacka.. Vad ska jag köpa?

Viktigast är att den är varm och bekväm att ha på sig. Är det Canada Goose som gäller ?
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Det är dags för den årliga bumpen inför jack-gamet AW20/21. Har ni något nytt på ingång? Jag väntar in ett fint exemplar av modellen M-43. Den jackan knyter ihop samlingen av field jackets med M-43, M-51 och M-65 i arsenalen.

14717E81-AE5A-4C04-8403-8A5E1A6F4157.jpeg
23296448-ED6A-4FEF-9583-860C65E0AF7F.jpeg


Utöver att jag ska leka militär tänker även jag ansluta mig till klocksnacks polarforskarteam med en jacka som är den saknade pusselbiten.

9347DCB5-6F46-4A4B-900A-2431BC2979A3.jpeg
7C02B8E4-D426-4F15-A3CE-D8CF1730570B.jpeg
E44F3B14-CDC4-4D4B-8EFA-953820529458.jpeg

25629820-756E-4E53-AD05-98A99AAB4C61.jpeg
 
Senast ändrad:

floristen

Cartier
2-Faktor
Det är dags för den årliga bumpen inför jack-gamet AW20/21. Har ni något nytt på ingång? Jag väntar in ett fint exemplar av modellen M-43. Den jackan knyter ihop samlingen av field jackets med M-43, M-51 och M-65 i arsenalen.

Utöver att jag ska leka militär tänker även jag ansluta mig till klocksnacks polarforskarteam med en jacka som är den saknade pusselbiten.
Vilken polarforskarjacka blir det? Står själv i valet och kvalet nämligen
Edit: såg inte först bilderna pga min grymma internetleverantör :woot:
 
Senast ändrad:
Topp