• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Höst/vinterjacka

Dykare

Breitling
Fan vad taskiga ni är vill ni att killen skall se ut som han är med i Döda poeters sällskap?
Om du måste handla nått av de två alternativen så väljer jag Nr:3
Vad som helst i från denna butik:
http://tres-bien.com
Att föreslå en sådan jacka framför exempelvis barbour är, i min mening, som att föreslå en d&g-klocka för 90' framför en subba för 60' => fel.

Barbour och diverse rockar har jag. Är lite sugen på denna till vintern:
http://www.careofcarl.com/sv/artiklar/napapijri-alegria-short-jacket-navy.html
Kanske är för kort? Erfarenheter av märket? Har tidigare konsekvent ignorerat deras plagg då alla jag sett haft norska flaggan påsyfd.
Skräpmärke.. Testade några av deras parkas efter att jag sett Turtle, från Entourage, sporta en sådan i avsnittet som utspelar sig på Sundance Film Festival. De bekanta som ändå bemödat sig att köpa deras plagg ångrar sig idag.

Ser tokkort ut, inte så konstigt då den heter "short jacket"
Skulle vara rätt fräsig i skidbacken dock till ett par orange skidbrallor
Du och dina "stekiga" skidjackor alltså.. Lägg ner och köp en Norrona, Mammut eller dyl.

FYI: Dessa Barbourjackor och liknande som presenteras är kanonbra jackor. På hösten! På vintern körs en dunparka (som täcker häcken) om det skottas snö och en ullrock (Paletå/Skeppar) om det knatas omkring i stan. Har du en budget på 5 ribbor lägger du med fördel inte rubbet på en höstjacka och försöker härda ut vintern med den. Du kommer både frysa och se ut som en, för att citera Kjell Bergqvist, jävla dagslända. Då köper du en höstjacka för 2 lax och en vinterjacka för 3.
 
Att föreslå en sådan jacka framför exempelvis barbour är, i min mening, som att föreslå en d&g-klocka för 90' framför en subba för 60' => fel.


Skräpmärke.. Testade några av deras parkas efter att jag sett Turtle, från Entourage, sporta en sådan i avsnittet som utspelar sig på Sundance Film Festival. De bekanta som ändå bemödat sig att köpa deras plagg ångrar sig idag.


Du och dina "stekiga" skidjackor alltså.. Lägg ner och köp en Norrona, Mammut eller dyl.

FYI: Dessa Barbourjackor och liknande som presenteras är kanonbra jackor. På hösten! På vintern körs en dunparka (som täcker häcken) om det skottas snö och en ullrock (Paletå/Skeppar) om det knatas omkring i stan. Har du en budget på 5 ribbor lägger du med fördel inte rubbet på en höstjacka och försöker härda ut vintern med den. Du kommer både frysa och se ut som en, för att citera Kjell Bergqvist, jävla dagslända. Då köper du en höstjacka för 2 lax och en vinterjacka för 3.

Ord och inga visor...
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Att föreslå en sådan jacka framför exempelvis barbour är, i min mening, som att föreslå en d&g-klocka för 90' framför en subba för 60' => fel.


Skräpmärke.. Testade några av deras parkas efter att jag sett Turtle, från Entourage, sporta en sådan i avsnittet som utspelar sig på Sundance Film Festival. De bekanta som ändå bemödat sig att köpa deras plagg ångrar sig idag.


Du och dina "stekiga" skidjackor alltså.. Lägg ner och köp en Norrona, Mammut eller dyl.

FYI: Dessa Barbourjackor och liknande som presenteras är kanonbra jackor. På hösten! På vintern körs en dunparka (som täcker häcken) om det skottas snö och en ullrock (Paletå/Skeppar) om det knatas omkring i stan. Har du en budget på 5 ribbor lägger du med fördel inte rubbet på en höstjacka och försöker härda ut vintern med den. Du kommer både frysa och se ut som en, för att citera Kjell Bergqvist, jävla dagslända. Då köper du en höstjacka för 2 lax och en vinterjacka för 3.


Vem är du? Dubbelkolla url:en, detta är klocksnack inte flashback.
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Vad säger panelen om Barbour Liddlesdale?
Är det något för den unga mannen, eller är det en gubbjacka?
Har gått och blivit sugen på en marinblå, men här på jobbet. Så är det mest medelålders män som bär Liddlesdale.
Bara köra, känner ett dussin i min ålder (20) som bär sådana och liknande, Så länge den passar till din klädstil. (inte jeans+tshirt+sneakers)
 

Icaras

Rolex
Har barbour nån schysst vinterjacka?
Vart riktigt nöjd med min international (black streak heter modellen), men behöver nåt varmare inför vintern. Känns som barbour inte har tjockare jackor..?
Jo, de har modeller anpassade till mild vinter också. Pratade med en säljare förra veckan som sa att några av de populära modellerna också har en vintervariant. Fodret i dessa skulle vara samma som fleecevästen man kan fästa i standardmodellerna + foder i ärmarna. Jackorna hade tydligen andra namn och skulle komma nu i slutet av september/början av oktober.

Sen så kan jag tycka att vinterjackor mest är i vägen, stora och alldeles för varma (förutom vid -10 grader eller snöstorm).
Behåller för det mesta en vattenavstötande/vindtät höstjacka och tar på mig en lammullströja undertill :).
 

Dykare

Breitling
Ord och inga visor...
Vem är du? Dubbelkolla url:en, detta är klocksnack inte flashback.
Jag tror att ni misstolkar mig, förvisso med all rätt. Fryken och Gavve är mina vänner privat, så det är högt i tak där. Kunde kanske ha tänkt på att inte hålla en intern ton på ett forum avsett för fler än kompiskretsen, iofs.

Förstår jag dig rätt? Du hämtade "stilinspiration" från Entourage?
Hehe, när du uttrycker det så..
Det var väl mest nyfikenhet för ett nytt märke jag tidigare inte varit i kontakt med. Jackan, i sig, var tuff: (http://www.redbox.de/news/_data/zoom_Napapijri_SebastianCopeland_3.jpg)
 

John R

Panerai
Att föreslå en sådan jacka framför exempelvis barbour är, i min mening, som att föreslå en d&g-klocka för 90' framför en subba för 60' => fel.


Skräpmärke.. Testade några av deras parkas efter att jag sett Turtle, från Entourage, sporta en sådan i avsnittet som utspelar sig på Sundance Film Festival. De bekanta som ändå bemödat sig att köpa deras plagg ångrar sig idag.


Du och dina "stekiga" skidjackor alltså.. Lägg ner och köp en Norrona, Mammut eller dyl.

FYI: Dessa Barbourjackor och liknande som presenteras är kanonbra jackor. På hösten! På vintern körs en dunparka (som täcker häcken) om det skottas snö och en ullrock (Paletå/Skeppar) om det knatas omkring i stan. Har du en budget på 5 ribbor lägger du med fördel inte rubbet på en höstjacka och försöker härda ut vintern med den. Du kommer både frysa och se ut som en, för att citera Kjell Bergqvist, jävla dagslända. Då köper du en höstjacka för 2 lax och en vinterjacka för 3.


Hahaha!

Stig upp till ytan mannen innan du kvävs! ;-)

/John R
 

trumpetera

Panerai
Min gamla Barbour undergår nu en behandling bestående av lika delar vatten och vinäger sprayat på fordret, iförty min hustru tror att jag någon gång ar förvarat döda djur alternativt likdelar inlindade i den.....

Men död är den INTE!

Min son skall få den-fast han inte vill!!
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Über Black Storm Coat, funkar som rock över kostym, klarar storm plus regn och med fodret i ned till -10 utan vidare.

Den är snygg till skillnad från mycket annat i det segmentet som visats här.

Sjunker tempen lägre än -10 eller barnen vill rulla runt i snön, blir det Mountain Works Cold War Down Parka, det går inte frysa i den.
 

berg35

Omega
Über Black Storm Coat, funkar som rock över kostym, klarar storm plus regn och med fodret i ned till -10 utan vidare.

Den är snygg till skillnad från mycket annat i det segmentet som visats här.

Sjunker tempen lägre än -10 eller barnen vill rulla runt i snön, blir det Mountain Works Cold War Down Parka, det går inte frysa i den.

Denna verkar ju riktigt schysst. Är det någon mer som har erfarenhet av denna? Frågan är om man behöver längden på Interactive coat för att täcka en kavaj eller om det räcker med Jacket-varianten
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Denna verkar ju riktigt schysst. Är det någon mer som har erfarenhet av denna? Frågan är om man behöver längden på Interactive coat för att täcka en kavaj eller om det räcker med Jacket-varianten

För att täcka kavaj räcker det med Jacket. Men den extra längden i Coat är riktigt skön när det fläktar.
 

Sumo

Omega
Über Black Storm Coat, funkar som rock över kostym, klarar storm plus regn och med fodret i ned till -10 utan vidare.

Den är snygg till skillnad från mycket annat i det segmentet som visats här.

Sjunker tempen lägre än -10 eller barnen vill rulla runt i snön, blir det Mountain Works Cold War Down Parka, det går inte frysa i den.

Snygg! Och priset är därefter...
 

Hardy

Thug
Jo, de har modeller anpassade till mild vinter också. Pratade med en säljare förra veckan som sa att några av de populära modellerna också har en vintervariant. Fodret i dessa skulle vara samma som fleecevästen man kan fästa i standardmodellerna + foder i ärmarna. Jackorna hade tydligen andra namn och skulle komma nu i slutet av september/början av oktober.

Sen så kan jag tycka att vinterjackor mest är i vägen, stora och alldeles för varma (förutom vid -10 grader eller snöstorm).
Behåller för det mesta en vattenavstötande/vindtät höstjacka och tar på mig en lammullströja undertill :).
Min farsa har en barbour-dunjacka i oljerockstyg

Jävligt schysst
 

Icaras

Rolex
Varför finns inte Barbour Bristol i rustic på Country Attire :mad: Inte ens navy. Finns det någon annan billig site/butik som är auktoriserad Barbour dealer?
 

WBergdahl

Panerai
Jag var och köpte denna skönhet i lördags!
s_150_365.jpg
 
Topp