• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Höststädning - Ultraljudstvätt - Mycket bilder!

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Brukar köra höst/vårstädning. Säkert några nytillkomna medlemmar som inte har köpt ngn ultraljudstvätt ännu. Köp! Ca 1000kr för en lite bättre på Kjell & Co.

Objekten ifråga (frugans Omega)


Även annat skräp ska rengöras


The smuts










Ner i tvätten




Resultat


Efter 5 min till














Den här bilden kan ni använda som införsäljning till varför du måste köpa en tvätt (skrivet med den galna fördomen att 99% är män på detta forum). Smycken med stenar blir sjukt rena.





Smuts




Och så ska nästa laddning ner.....



Over n out
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Det ryktas om att man inte skall köra stenar i ultraljudstvätt men om det stämmer eller ej vet jag inte.
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
null_zps856bc8c3.jpg


:wtf:
 

_jonte

Patek
Kul fix! Hur gör du med boetterna?
Nån som testat och märkt skillnad mellan billigare och lite dyrare ultraljudstvätt? Har själv den för 500 på Kjell&Co. Helt ok, men kanske inte grym.
 

Svanen

Omega
Snyggt det blir! Angånde ultraljudsbad för diamantringar är det hur fästningen är. Jag skulle rekommendera att endast skölja dem i varmt vatten och en sliten tandborste ^^
 
Topp