Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

h m s, retrograde date, power reseve, dow - 17 000 SEK=fynd?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Optimisten, 28 november 2012.

1. Optimisten
    Trådstartare

Optimisten Stadsbo

Från:
    Är inte ute och seglar.
    Baume & Mercier William Baume Limited Retrograde Power reserve FULL SET
    http://www.chrono24.com/en/baumemercier ... 139940.htm
    17 000 SEK

Denna klockan är troligtvis inte ett fynd så till vida att man kan flippa den med vinst. MEN sett till vad man får, en klocka full med funktioner av ett OK märke med ett OK ETA (?) verk i, är det ett fynd.

Vad tycker du?

Jag hade nog köpt om jag inte haft en mycket liknande klocka.

2. CaptainOats

CaptainOats Friends of KS

Re: h m s, retrograde date, power reseve, dow - 17 000 SEK=f

Känns som att B&M har ruskigt dåligt andrahandsvärde, samt ligger i det där molnsegmentet, men jag vet inte rikigt.

Jag gillar dom iaf, speciellt Capeland S

3. Feskarn

Feskarn Kingen av Feskekörka

Från:
    Göteborg

Har sett att de säljer ut flera B&M modeller på Authenticwatches.com med upp till 70 % rabatt.

4. leben

leben El Patrón

Det märket har aldrig funkat för mig. Vet inte riktigt varför.

5. Optimisten
    Trådstartare

Optimisten Stadsbo

Från:
    Är inte ute och seglar.

B&M är ju inte Rolex, men för mig ligger de en bit över t.ex. kinamärken. Ja de sjunker som en sten. Så man borde väl kanske köpa en sån här beg ännu billigare.

Jag blir bara förtjust över alla komplikationer man får till en rimlig peng i rimligt snyggt utförande!

Jag är också lite förtjust i retrograde, har dock ingen klocka med sådan komplikation.

6. Sten

Sten Stadsbo

Från:
    Ostrobothnia

Det är ju ingen snack om saken att det skulle vara över Kinamärken. Skall väl hålla rätt hög kvalitet...Sen beror det ju på om man köper klockan för att sedan sälja den eller för att behålla den. Behåller man den så spelar ju inte prisfallet någon som helst roll.

Spencer gillar detta.
  7. Mr.Sund

Mr.Sund Stadsbo

Alltså, är authenticwatches.com seriösa? Kollade upp Baume&Mercier och det är ju så sjuka rabatter att man blir misstänksam, hur kan dom ge så sjukt mycket mer rabatt än t ex uret.se?!

8. Optimisten
    Trådstartare

Optimisten Stadsbo

Från:
    Är inte ute och seglar.

De köper troligtvis upp stora konkursbon eller så använder t.ex. importören / klocktillverkaren dem för att dumpa gamla modeller.

9. JLC

JLC Stadsbo

Från:
    Sollentuna
    ang tråden hur vissa kan säljare billigare;
    Om man som gammal revisor utgår från MRP(listpriser) har det egentligen lite med produktionskostnad att göra. Jag tror att prestige i sammanhanget borgar för mycket även om vem som helst fattar att kvalitet kostar både att tillverka, testa, distribuera och markandsföra. Varför sätter vissa märken (inte bara klockor) listpriser, exportförbud från vissa hemsidor till vissa (dyrare) länder?!

10. Palenkovich

Palenkovich Friends of KS

Är helt seriösa. Är en av de två-tre riktigt stora nätgråhandlarna i USA tillsammans med Swisswathes och Jomashop. Lever primärt på mycket stora volymer och genererar på så sätt vinst trots små marginaler.

11. Tommytvigg

Tommytvigg Borgare

Från:
    Dalarna
    AuthenticWatches.com har verkligen galet mycket rabatt på Omega Planet Ocean i 18k
    Jag tog en bild från uret.se då jag inte lyckas länka till sidan. Ca 71000kr i rabatt.

Mårtenssons ur Brookfield