• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

h m s, retrograde date, power reseve, dow - 17 000 SEK=fynd?

Optimisten

Cartier
Baume & Mercier William Baume Limited Retrograde Power reserve FULL SET
http://www.chrono24.com/en/baumemercier ... 139940.htm
17 000 SEK
2139940.jpg


Denna klockan är troligtvis inte ett fynd så till vida att man kan flippa den med vinst. MEN sett till vad man får, en klocka full med funktioner av ett OK märke med ett OK ETA (?) verk i, är det ett fynd.

Vad tycker du?

Jag hade nog köpt om jag inte haft en mycket liknande klocka.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Re: h m s, retrograde date, power reseve, dow - 17 000 SEK=f

Känns som att B&M har ruskigt dåligt andrahandsvärde, samt ligger i det där molnsegmentet, men jag vet inte rikigt.

Jag gillar dom iaf, speciellt Capeland S
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Re: h m s, retrograde date, power reseve, dow - 17 000 SEK=f

Har sett att de säljer ut flera B&M modeller på Authenticwatches.com med upp till 70 % rabatt.
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Re: h m s, retrograde date, power reseve, dow - 17 000 SEK=f

Det märket har aldrig funkat för mig. Vet inte riktigt varför.
 

Optimisten

Cartier
Re: h m s, retrograde date, power reseve, dow - 17 000 SEK=f

B&M är ju inte Rolex, men för mig ligger de en bit över t.ex. kinamärken. Ja de sjunker som en sten. Så man borde väl kanske köpa en sån här beg ännu billigare.

Jag blir bara förtjust över alla komplikationer man får till en rimlig peng i rimligt snyggt utförande!

Jag är också lite förtjust i retrograde, har dock ingen klocka med sådan komplikation.
 

Sten

Cartier
Re: h m s, retrograde date, power reseve, dow - 17 000 SEK=f

Optimisten skrev:
B&M är ju inte Rolex, men för mig ligger de en bit över t.ex. kinamärken. Ja de sjunker som en sten. Så man borde väl kanske köpa en sån här beg ännu billigare.

Jag blir bara förtjust över alla komplikationer man får till en rimlig peng i rimligt snyggt utförande!

Jag är också lite förtjust i retrograde, har dock ingen klocka med sådan komplikation.


Det är ju ingen snack om saken att det skulle vara över Kinamärken. Skall väl hålla rätt hög kvalitet...Sen beror det ju på om man köper klockan för att sedan sälja den eller för att behålla den. Behåller man den så spelar ju inte prisfallet någon som helst roll.
 

Clocksauce

Cartier
Re: h m s, retrograde date, power reseve, dow - 17 000 SEK=f

Alltså, är authenticwatches.com seriösa? Kollade upp Baume&Mercier och det är ju så sjuka rabatter att man blir misstänksam, hur kan dom ge så sjukt mycket mer rabatt än t ex uret.se?!
 

Optimisten

Cartier
Re: h m s, retrograde date, power reseve, dow - 17 000 SEK=f

Mr.Sund skrev:
Alltså, är authenticwatches.com seriösa? Kollade upp Baume&Mercier och det är ju så sjuka rabatter att man blir misstänksam, hur kan dom ge så sjukt mycket mer rabatt än t ex uret.se?!

De köper troligtvis upp stora konkursbon eller så använder t.ex. importören / klocktillverkaren dem för att dumpa gamla modeller.
 

JLC

Panerai
2-Faktor
ang tråden hur vissa kan säljare billigare;
Om man som gammal revisor utgår från MRP(listpriser) har det egentligen lite med produktionskostnad att göra. Jag tror att prestige i sammanhanget borgar för mycket även om vem som helst fattar att kvalitet kostar både att tillverka, testa, distribuera och markandsföra. Varför sätter vissa märken (inte bara klockor) listpriser, exportförbud från vissa hemsidor till vissa (dyrare) länder?!
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Re: h m s, retrograde date, power reseve, dow - 17 000 SEK=f

Alltså, är authenticwatches.com seriösa? Kollade upp Baume&Mercier och det är ju så sjuka rabatter att man blir misstänksam, hur kan dom ge så sjukt mycket mer rabatt än t ex uret.se?!


Är helt seriösa. Är en av de två-tre riktigt stora nätgråhandlarna i USA tillsammans med Swisswathes och Jomashop. Lever primärt på mycket stora volymer och genererar på så sätt vinst trots små marginaler.
 

Tommytvigg

Cartier
AuthenticWatches.com har verkligen galet mycket rabatt på Omega Planet Ocean i 18k
Jag tog en bild från uret.se då jag inte lyckas länka till sidan. Ca 71000kr i rabatt.

5d780bf606e31b2c38f0fb33cf678bde.jpg
 
Topp