• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

H. Moser & Cie gör det igen...

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Skön film som vanligt från HMC :D

Men för att vara lite allvarlig läste jag att de lackat ur (no pun intended) på att "Swiss Made" urholkats så passa mycket den senaste tiden.
De vill ändra så att mer procent av klockan verkligen måste komma från landet i Alperna för att man ska få ha den stämpeln.
 

AdmAndrssn

Panerai
2-Faktor
Skön film som vanligt från HMC :D

Men för att vara lite allvarlig läste jag att de lackat ur (no pun intended) på att "Swiss Made" urholkats så passa mycket den senaste tiden.
De vill ändra så att mer procent av klockan verkligen måste komma från landet i Alperna för att man ska få ha den stämpeln.
Tycker det är riktigt bra det de gör dock, både med denna klocka och med Swiss Alp Watch, kul att de vågar liksom!
 

AdmAndrssn

Panerai
2-Faktor
Gillar deras klockor skarpt. Blir inte mycket "cleanare" än så.
Har ett par "kompisar" på IG med HMC och de är otroligt vackra (klockorna alltså)! :)
Jo men verkligen! De går ju att jämföra med t.ex. PP Calatrava, de är väldigt lika på många plan men samtidigt väldigt olika... Ny kandidat till 50-års presenten till mig själv (om 28 år...). ;)
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Haha, undra vad mina mindre klockintresserade vänner skulle säga om man kom med en sådan på armen!
 

azcii

Patek
2-Faktor
Skön film som vanligt från HMC :D

Men för att vara lite allvarlig läste jag att de lackat ur (no pun intended) på att "Swiss Made" urholkats så passa mycket den senaste tiden.
De vill ändra så att mer procent av klockan verkligen måste komma från landet i Alperna för att man ska få ha den stämpeln.
Är det inte samma bolag som ska plocka bort "Swiss Made" texten på alla sina klockor fr.o.m 2017?
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Moser!
IMG_20160527_135728_553 (1).JPG


Underbar marknadsföring!
 
Topp