• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hack-funktionen fungerar dåligt

Cryssarn

Rolex
Hejsan.
På senaste tiden så har jag märkt att hack-funktionen på min SMP inte alltid fungerar. Jag kan ställa in tiden normalt, men sekundvisaren knallar vidare. Det är långt ifrån varje gång, men det händer. Har någon en idé om vad det kan vara? Klockan servades för 2 år sedan.
 

leicaphile

Panerai
Har läst om detta innan, finns en del som kan vara skadad/lös ("stop lever" tror jag den heter). Bara att skicka till urmakaren.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
det var då helvete. knappt använd sedan servicen förutom sen jag använt den. är det ett stort/dyrt arbete. någon som vet?


Nja borde inte vara jättestort, men urmakaren måste avlägsna rotor och fjäderhusbryggan för att kunna byta ut delen.

Edit: Frågan är om du stör dig så mycket på det att du tycker det är värt att åtgärda det. Om klockan fungerar som den ska i övrigt skulle jag ha väntat tills det var dags för service och åtgärdat det då...
 
Topp