• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Haj eller aligator?

Vilket band?

  • Haj

    Röster: 12 38.7%
  • Aligator

    Röster: 13 41.9%
  • Någonting annat

    Röster: 6 19.4%

  • Totala väljare
    31

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Tycker att haj passar bättre då den lite mer blanka finishen på aligatorskinn kombinerat med den "händelserika" tavlan blir lite för mycket. Undrar om inte ett tunnt cordonvanband skulle passa fint också?
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
på 18mm perlon för att testa storleken. Det kanske blir bra med ett mindre, jag var oroligt att det skulle bli lite slirigt...

SAM_2844.JPG
Vidhåller blankt band med fin textur. Det är ju intet air av sport kring art deco. Den där klockan skall vara litet bling! :)
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Vidhåller blankt band med fin textur. Det är ju intet air av sport kring art deco. Den där klockan skall vara litet bling! :)


Inte ett dugg sportig, Dock kände jag att jag ville ha lite kolonialstil. tänk dig elefantbössa, safarihatt och djungelmiljö. Kvällen avslutas på en coctailbar i kostym med silverklocka på hajband...
Hajen ska självklart egentligen vara egenharpunerad från en tidigare expedition när jag undersökte diamantfyndigheter i sydostasien.

Så, nu var det bestämt. Haj it is! :)
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Inte ett dugg sportig, Dock kände jag att jag ville ha lite kolonialstil. tänk dig elefantbössa, safarihatt och djungelmiljö. Kvällen avslutas på en coctailbar i kostym med silverklocka på hajband...
Hajen ska självklart egentligen vara egenharpunerad från en tidigare expedition när jag undersökte diamantfyndigheter i sydostasien.

Så, nu var det bestämt. Haj it is! :)

För den motiveringen är det bara att vika sig... ;)
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Inte ett dugg sportig, Dock kände jag att jag ville ha lite kolonialstil. tänk dig elefantbössa, safarihatt och djungelmiljö. Kvällen avslutas på en coctailbar i kostym med silverklocka på hajband...
Hajen ska självklart egentligen vara egenharpunerad från en tidigare expedition när jag undersökte diamantfyndigheter i sydostasien.

Så, nu var det bestämt. Haj it is! :)
Babypanda kanske?
 

Exxet

Rolex
Inte ett dugg sportig, Dock kände jag att jag ville ha lite kolonialstil. tänk dig elefantbössa, safarihatt och djungelmiljö. Kvällen avslutas på en coctailbar i kostym med silverklocka på hajband...
Hajen ska självklart egentligen vara egenharpunerad från en tidigare expedition när jag undersökte diamantfyndigheter i sydostasien.

Så, nu var det bestämt. Haj it is! :)

Elefantbössa, varför inte elefantskinn :wideyed:
 

isbjörn

Panerai
Något annat: Rocka!

(Annars har jag en del elefantskinn hemma. Från släktens forntida storviltjakt i Afrika. Känns inte lika ballt idag som när jag var liten...)
 
Topp