Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Halda - Race Pilot

Diskussion i 'Diskussion' startad av Dubbes, 15 november 2012.

1. Dubbes
    Trådstartare

Dubbes Borgare

Från:
    Stockholm
  2. Ingen höjdare och undrar hur många dom kommer sälja med det priset....

3. Dubbes
    Trådstartare

Dubbes Borgare

Från:
    Stockholm
    Den kommer nog sälja bra, Det finns ett stort intresse och det är riktigt nice.
    Sen har jag hört att om du har Space Discon så kan du köpa bara modulerna.
    För det är samma infästning för de båda modellerna.

4. Beror nog på vad man menar med 'sälja bra', den gamla Space varianten tillverkades väl i 128 ex eller nåt om jag inte missminner mig och kostar 85lax och enligt annat klockforum finns det 30st kvar dvs så är knappt 100ex sålda MEN då hade man rymdvinkeln med Christer Fuglesang som extra krydda och denna kostar 120papp komplett (vet ej om den limiterad/numrerad) men JAG tror nog att dom inte kommer flyga av hyllorna i något större antal...

Dessutom så är det lite för mycket 'Certina look' över den på bilderna iallafall och gernerellt så ser den rörig ut iMHO...

Tror att många lägger sina 120lax på något annat...

5. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Jag förstår helt ärligt inte vad det är som är race eller pilotigt med den modellen. Man kan ju inte mäta vare sig hastigheter eller riktning med den där.

Edit: Eller ska man använda grunkan till allt och få klockan som bonus? Ologiskt.

6. Det finns en digital modul oxå!

Så du kan byta ut modulerna som på den andra rymdvarianten...

7. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Såg det nu. Fortfarande ganska ologiskt tycker jag. Varför köpa en klocka och en modul? Då kan man ju lika gärna köpa en klocka med alla funktioner istället.

Edit igen: Nu blev det helt plötsligt logiskt :)

8. cab

cab Friends of KS

Ful som stryk

9. Bingoraalf

Bingoraalf Biskop

Från:
    Malmö
    tycker den ser ganska cool ut... men "Race pilot"? Digitalmodulen verkar vara väldigt racing-orienterad men var kommer pilotdelen in? känns som om den försöker vara en sak förmycket imo

edit: eller finns det racingpiloter som drar runt på le mans? ;)

10. Kson

Kson Friends of KS

Säker en bra klocka men snygg är den tyvärr inte..

11. Crowolf

Crowolf Guest

Gräsligt, pråligt, blingigt!

12. Jockinho

Jockinho Friends of KS

Från:
    Motala
    Känns som en klocka en borde se i verkligheten innan man säger för mycket men spontant tycker jag digi-modulen är riktigt riktigt cool och den analoga känns på bild bara knepig, ful och alldeles för mycket going on :?:

13. Knät

Knät Stadsbo

Från:
    Det mörka småland
    Namnet är en hommage till en gammal klassisk Halda prdoukt som heter Speed Pilot som enkelt sagt är en mätare till bilen som visar om man ligger över eller under medelfart. Används i regularityrally bland annat..

14. axa

axa Bonde

Kanske drar runt på Le Mars? :)

15. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Djup respekt för dina åsikter! Inte imponerade att pimpa gammalt verk och klippa på casio verk med fin metal..

Ps, köpte skor på Shoeline idag ;)

16. Jokkmokkswe

Jokkmokkswe Lappskojsaren

Från:
    Sthlm
    Såg klockan på bilmässan igår ute på nacka mässan, mig påverkades inte köptarmen, då priset var skyhigh.
    Fast å andra sidan var Hublots monter fett nice :)

17. Per

Per Björklövens finest

Undra vems pengar de bränner. Kan omöjligt vara någon större success som masterkiller säger. De har krängt drygt 90 klockor för 100k styck på några år. Har svårt att tro att de pengarna räckt till utveckling, marknadsföring, tillverkning och att betala säljarna på fina gatan. Någon är antingen otroligt passionerad eller duktigt korkad. :)

Klockan är väl ett stort steg framåt trots allt. Även om den manuella modulen inte har något med racing att göra så är det trots allt en ganska fin klocka med ett vackert verk. Dock är det ganska tuff konkurrens i prisklassen och jag har svårt att se att denna blir en kioskvältare. Kul om de på något sätt får det att gå runt. Entreprenörer ska ha cred.

18. Preklin

Preklin Bonde

Ingen skönhet i mina ögon, för de pengarna finns många intressantare objekt att välja bland.

19. Bra skit...

20. Optimisten

Optimisten Stadsbo

Från:
    Är inte ute och seglar.
    Det tycker jag om de flesta klockor som säljs numera men det hindrar som sagt inte dem från att bli sålda...

Denna ser väl helt ok ut för att vara en klocka i den genre den är.

När man räknar lite på ekonomin (hittills) så blir man ju lite fundersam kring affärsplanen.

Med sitt höga pris siktar de högt, vilket t.ex. inte hindrat K-egg från att sälja och fortfarande vara kvar som bilfirma. Så jag säger sälj på och lycka till Halda! Allt handlar om ni kan hitta kunder som tycker ni ger dem det de vill ha.

21. Xalle

Xalle Friends of KS

Saknar lite diskussion runt aktionen som pågår just nu och klockan i sig själv! Diskussionen/debatten var ganska het redan hösten 2012 kan man läsa ovan så vi fortsätter där det stoppade istället för en ny tråd. Skall bli kul och se vad den går för iaf känns ju ganska billig just nu med tanke på att dubbel modul listar 125' och framförallt är det för en god sak :)

Mårtenssons ur Brookfield