• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Halios Tropik SS, vad tycks

Pope

Cartier
Har inte sett nån tråd med denna så om det redan tjatats får ni ursäkta mig.
Tycker Halios har producerat några riktigt fina klockor och har varit sugen på både deras 'Puck' och Laguna, båda ur produktion.
Deras senaste skapelse Tropik SS tycker jag är riktigt läcker. Verkar vara lagom stor, egen och småmullig liten sak. Vad tycker panelen?

Allt Gott

/Pope

yme9y9et.jpg


narugute.jpg


Bilder stulna från nätet
 

maxmol

Panerai
Älskar dykarklockor. Men den här föll mig verkligen inte i smaken. Ska inte vara för hård eftersom jag inte sett den IRL. Men mitt största problem är utformningen på vridningen. För mycket ur & penn-typ klockor har den vridningen.
 

maxmol

Panerai
'Ur & Penn'..... Fan vad rå du är! :D


Haha, jo kanske lite för taskigt. Menade inte att det är en ur & penn klocka och hittade inget bättre go to begrepp. Men menar egentligen bara att den detaljen/utformningen är något jag uppfattar att man hittar på billigare klockor. Sen var den ju snyggare i den snyggare bilden. :)
 

rzc

Omega
Små/tunna/korta luggar, tänker på "små grisfötter" ung. samma "problem" som på Glycine combat sub ;-)
 

StrawberryFields

Sir Notalot
Jag gillar. Uppskattar "kugghjuls" utseendet på vridringen och att datumet är vid klockan 6. I övrigt inte jätte bekant med Helios, men har väl vad jag kan minnas inte hört något katastrofalt om dem. Go for it!
 
Stavindex är trevligt, formen och tavlan snygg, ringen ser kanske lite "enkel" ut,
men det konstigaste i mina ögon är att datumsiffrorna är liggande !!??
Men gillar du den, köp !!
 

Ricrob

Patek
Njae från mig... Gillar index och bezel, ogillar korta luggarna, avsaknad av kronskydd, design vridring. Ok men mest njae.
 
Topp