• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Halios tropik SS

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Börjar bli väldigt sugen på denna och tänkte att jag lika gärna kan skriva en tråd istället för att skicka ett PM/maila halios.

TropikSS1.jpg

TropikSS2.jpg

TropikSS3.jpg

(bilder från halioswatches.com)

41mm
22mm lugs
300m
Doomed Sapphire
Miyota 9015
Lumed ceramic bezel (120 clicks)

Vet dock inte när den släpps. Den skulle släppts i somras.

JWood Watches
Any official dates for release of this model? Also wondering if it comes with bracelet as standard.
 

n011an

Omega
Den skulle få ett releasedatum när Tropik B var färdig för leverans, vilket den nu är som du vet ;)
Tror inte den är så långt bort i horisonten..ge det några veckor..
-Den kommer även i blått

Hilsen n011an
 

n011an

Omega
Absolut!

Jag gillar framför allt lite nytänkandet i formgivning... det gör att allt inte ser ut att vara stöpt i samma mall.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Den ser faktiskt riktigt vass ut. Länken ser också bra ut.

Tycker länken ser lite väl fet ut om jag ska vara ärlig, men tanken på en dressig och något mindre dykare tilltalar mig skarpt.
Jag tycker Halios lyckas väldigt bra med sina designer. De känns lagom arbetade och inte överdesignade.
 

KMS

Rolex
Tropik Bronze ligger ju på 675 USD (men det kanske de flesta sett på deras hemsida), så det borde väl inte skilja allt för mycket, länken drar nog upp det lite dock. Snygga dock!
 

Maro

Audemars
ja den ser väldigt fin ut, särskilt på länken! Följj på facebook så får man för förhoppningsvis snabb info när den släpps
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tänkte bara meddela att modellen släpptes på USA-hemsidan i natt för $650. Kommer släppas för beställning på EUsidan under helgen. Priserna brukar vara motsvarande pris i euro, vilket innebär EUR650+frakt = 5700kr+frakt.
 

DrDre

Patek
Riktigt snygg. Särskilt på gummi och meshbandet. Elegant också att man, på den blå varianten, bemödat sig med att ta fram en blå datumskiva så att den matchar urtavlan.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det finns bilder på nätet med den svarta på watchadoo-länk vilket ser riktigt bra ut.

Edit: hittade dem.
i-hSRnhTX-L.jpg

i-KvcVkQn-M.jpg
 
Topp