Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Hallå mina vänner!

Diskussion i 'Diskussion' startad av Spencer, 4 juni 2013.

1. Spencer
    Trådstartare

Spencer Gustav II Adolf Admin

Har ni alla inte blivit överbitchiga nu? Alla dessa attacker känns inte som skön KS-anda. Kan vi ta ett djupt andetag och börja om?!

2. Rber

Rber Biskop

Vem är snabbast på att posta Friggebos 'We shall overcome'? :D

3. Spencer
    Trådstartare

Tja vill du ha en fight så tar jag den med dig. Vad jag inte gillar är att man attackera på ett osakligt sätt. Handsken är kastad, vad vill du tjafsa om?

4. Per

Per Björklövens finest

Höll på att skriva f****... :(

Som tur är så besinnade jag mig då jag insåg hur fel det varit. Vad gör man inte för att försöka smälta in...

Spontant en lite onödig tråd. Man ska inte behöva påminna människor att bete sig som folk. :)

5. Wi

Wi The Insideman

Från:
    Stockholm
    öhmm..har jag missat allt tjaffs helt?

medinfoto gillar detta.
  6. morrism

morrism Friends of KS

Jag med, eller syftas det till han som la upp en stulen klocka?

7. slimjim

slimjim Rösten från Bro

Helt rätt Spencer. Tror att vi alla behöver industrisemester, busgrogg och GTG. Fram tills dess får vi alla ta oss i kragen.

Camo00, Gavve, fredtiger och 1 annan gillar detta.
  8. fredtiger

fredtiger Stadsbo

Instämmer! Personliga vendettor avklaras med fördel medelst duell i soluppgången, alternativt PM! :D

9. Rber

Rber Biskop

Haha, ska vi fightas nu? Jag håller helt med dig att det har gått överstyr i en del trådar och det där Youtube-klippet när tanten gör bort sig i Rinkeby är väl en klassiker i trådar likt denna.

Jag drar mig för att ens läsa och än mer för att delta när det ska börja ifrågasättas och spekuleras. Jag tycker att vi ska "övervinna" all den onödiga skiten med fredspipa och skönsång. (Om jag röker så får du stå för sången, ok?).

Om du vill tjafsa så börjar jag med att säga att jag ser alldeles för lite bilder på din fantastiska PP. Ska det verkligen behöva vara så?

Molle, jakob.dala och Aquaracer2 gillar detta.
  10. Wi

Wi The Insideman

Från:
    Stockholm
    Ja om det gäller killen med den stulna klockan så tycker jag till och med att vi lät honom komma lindrigt undan. Sånt patrask har ingen plats på KS enligt mig.

David gillar detta.
  11. ZQT

ZQT The Banker

Indeed, fler bilder på din PP när den kommer tillbaka Spence!!

12. Rber

Rber Biskop

Är den bortrest? Långhelg i skärgården? Rekreationsresa i Indien? Roadtrip i staterna?

13. Spencer
    Trådstartare

Jag gillar en skön fight men jag vill inte att vi skapar meningslösa schismer. Finns inget roligar än att sopa till Aurum eller Per. Men de är starka och kan sopa tillbaka. Det kommer alltid finnas bråk på nätet men vi kan väl hålla de på hyfsad nivå?

Aurum gillar detta.
  14. Spencer
    Trådstartare

Det var en Patek och som vi alla vet så är det en skitklocka!

MKRGG gillar detta.
  15. Rber

Rber Biskop

Blir lite förvirrad om du syftar på mig nu och att jag var dum i mitt första inlägg i denna tråden på något sätt.. Håller självklart med dig oavsett! Forget about Friggebo.

16. Spencer
    Trådstartare

Som alltid talar jag i generella termer!

17. Davvan

Davvan My Kung Fu is stronger than yours!

Från:
    Fettefleur......
    Som vanligt har jag lösningen.... Vi behöver en junis/senior avdelning.... Junisarna kan kackla och spackla.... Så kan vi seniorer diskutera nyanser på sekundvisare och index.... i lugnan ro....

olivetti och The Pell gillar detta.
  18. Spencer
    Trådstartare

Som vanligt har du alla svaren :)

19. Bodén

Bodén Borgare

Spencer. Är för berusad för att begripa vad du menar. Men håller med om det du säger.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Icaras, The Pell, gruby och 5 andra gillar detta.
  20. Spencer
    Trådstartare

Låter störtskönt!

Bodén gillar detta.
  21. Jakobb

Jakobb Friends of KS

Håller helt med, kan inte trådar som inte leder någonstans än mer tjafs låsas?

22. wayne

wayne Friends of KS

Detta kan vara nyckeln till ett harmoniskt forum:)

Camo00 och MKRGG gillar detta.
  23. Chrisse

Chrisse The King of Jesters

Från:
    Göteborg
    Tror inte ALLA är överbitchiga, och jag måste ha missat ALLA attacker då jag inte sett så mkt av det. 2-3 trådar har väll varit lite onödigt tjabb i.

På ett öppet forum där ett ämne som ligger de flesta varmt om hjärtat diskuteras, kommer folk alltid mer eller mindre dyka på varandra vid avvikande åsikter eller på annat sätt sticker ut.

Då det på senare tid dykt upp några exempel där trådstatare, medvetet försöker lura andra forummedlemar på ett ohederligt sätt. Då får man räkna med lite lynch-stämning.

Sen håller jag med om att det kunde ske lite mer nyanserat och vuxet, men återigen, detta är ett öppet forum, både junisar och Rolex-ägare släpps ju in ;)

Ramlösa gillar detta.
  24. wayne

wayne Friends of KS

Käre hobbykronofogde, självlärd landsfiskal, fas 3 utbildad hårklyvare samt Herr Messerschmitter.
    Hoppa av den höga hästen, detta är ett klockforum ingen uppfostringsanstalt.:D

25. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Asså vad har jag missat?
    Antar det inte hänt något på vintagedelen...

wayne gillar detta.
  26. Landshark

Landshark Borgare

Misstänker att jag är en av bitcharna?! Jag tror jag blev ganska missförstådd i den tråden du nog syftar på. Jag tyckte också det kändes väldigt tråkigt att bli så påhoppad och utmålad som en badguy som jag blev av flera här på forumet.

Vidare anser jag att man kan skilja på den tonen som används internt och mot den som används mot utomstående (alltså dem som bara reggat sig för att föra fram något enstaka ärende), som i just åsyftad tråd samt i fallet med Breitling-hälaren. (Men visst, vi kanske borde smeka dem medhårs också, vända andra kinden till och allt det där).

Jag är med på handhållning och allsång om det hjälper...

fredtiger gillar detta.
  27. Spencer
    Trådstartare

Ta det inte så allvarligt :)

fredtiger och wayne gillar detta.
  28. micke_s

micke_s Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Jag gillar sprit och kärlek!

och cigarrer!

29. Icaras

Icaras Biskop

Från:
    De skånska skogarna
    Trots att det är tråkigt att läsa så lär det förekomma tjafs för eller senare i och med att forumet växer. Det är bättre att ta tag i det nu innan det eskalerar helt och hållet. Så bra initiativ Spencer!

Trots tjafset i några få trådar är detta det trevligaste forum jag varit medlem på eller ens läst i.
    Tack till alla som är engagerade i klocksnack! Jag hoppas att forumet håller sig på topp och fortsätter stilla vårt sjuka klockbegär! :)

Camo00 gillar detta.
  30. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Det har vi redan. Den mer seniora avdelningen kallas för Vintage och du är varmt välkommen dit. :D

Mårtenssons ur Brookfield