• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hallå mina vänner!

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Är det de Vintage är, trodde det var för gamla gubbar med taskig syn ;)

Vi som hänger där kännetecknas snarare av mental mognad, självdistans, värme, stora kunskaper, vackra samlingar, nyfikenhet samt en stor kärlek till klockor och andra människor.

Om du vill träffa sura gubbar med taskig syn och skinnväst är min rekommendation Klocksamlarmässan. :p
 

TKVF

Panerai
Misstänker att jag är en av bitcharna?! Jag tror jag blev ganska missförstådd i den tråden du nog syftar på. Jag tyckte också det kändes väldigt tråkigt att bli så påhoppad och utmålad som en badguy som jag blev av flera här på forumet.

Vidare anser jag att man kan skilja på den tonen som används internt och mot den som används mot utomstående (alltså dem som bara reggat sig för att föra fram något enstaka ärende), som i just åsyftad tråd samt i fallet med Breitling-hälaren. (Men visst, vi kanske borde smeka dem medhårs också, vända andra kinden till och allt det där).

Jag är med på handhållning och allsång om det hjälper...
Jag ligger nog också högt upp på listan :) Men jag är ärlig, skriver vad jag tycker å tänker. Och det är väl bättre att försöka föra en diskussion än att lägga in vederbörande över "Bad guy" senare?

Någonstans läste jag att man skall kunna säga samma saker över en kopp kaffe som över nätet, inga problem med det. Tar gärna det live också. Men som affärsidkare så tycker jag att man skall fundera på varför man gör en sak, de flesta gör det för att tjäna pengar, och då skall man också veta att man blir granskad för det man gör.

Sedan tror jag att det är svårt att verkligen få fram rätt nyanser när man skriver, betydligt lättare IRL. Men jag tror att de flesta vill väl, jag vet att jag vill väl.

Bestämde mig igår att inte skriva mer i vissa trådar för att inte elda upp stämningen mer än vad som redan är gjort, men håller inte med att som vissa skrev att man skall låsa trådarna, då förblir kanske ärendet outrett, eller så startas en ny tråd upp.

Jag tycker att KS är trevligt. Och att två eller tre trådar spårar ur är inget konstigt, lär hända fler gånger, tyvärr. Men som helhet är det typ över 100 000 inlägg och att då några få promille är dåliga får man nog ta. Speciellt nu när vi nybörjare dyker upp, och det inte bara är ett forum för de som redan varit med många år på liknande ställen. För hårt styrt så blir det ju tråkigt också.
 

Wollen

Mao
2-Faktor
Kamratuppfostran: seniorerna ger den nye en skriftlig "peppis" och saken är biff? ;)



Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Landshark

Cartier
Ta det inte så allvarligt :)

Men Du, magister Spencer66, Jag tar det allvarligt. Sten allvarligt! Tror till och med att min första tråd här innehöll typ: "här verkar det ju vara en trevlig ton till skillnad från på [X-forum]". Kände mig väldigt väl till pass här på KS. När jag nu blivit påhoppad av minst tre busfrön; Verkk... (någonting), autrum, daviden samt easy-rider känner man ju sig inte så lite persona non grata. (js-80 var också en bubblare men man kan ju liksom inte bli sur på en som ser så kramgod ut i sin nyopererade plyschpäls).

Som sagt i annan tråd, är det inte alla gånger så lätt att snabbt sammanfatta en ståndpunkt till en one-liners med smileys som inte kan missförstås...

Kan man föreslå att ovan nämnda alias (samt andra som därtill känna sig föranledda) skickar mig en PM med de frågetecken som månne kvarstår, så ska jag göra mitt yttersta för att räta ut de eventuellt kvarvarande frågetecknen... Jag vill ju fortsätta att hänga här med ömsesidig respekt och integritet...
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
När jag nu blivit påhoppad av minst tre busfrön; Verkk... (någonting), autrum, daviden samt easy-rider känner man ju sig inte så lite persona non grata. (js-80 var också en bubblare men man kan ju liksom inte bli sur på en som ser så kramgod ut i sin nyopererade plyschpäls).
Läs mitt inlägg igen (http://www.klocksnack.se/threads/bohnstedt-watch-sweden.7189/page-9) så ser du nog att jag i sak håller med dig vad gäller det affärsmässiga i diskussionen
 

fredtiger

Cartier
Kände mig väldigt väl till pass här på KS. När jag nu blivit påhoppad av minst tre busfrön; Verkk... (någonting), autrum, daviden samt easy-rider känner man ju sig inte så lite persona non grata.

Som sagt i annan tråd, är det inte alla gånger så lätt att snabbt sammanfatta en ståndpunkt till en one-liners med smileys som inte kan missförstås...

Finns ingen anledning att känna dig som P-N-G, du har ju fler "gilla" än inlägg på det här forumet och uppfattas nog som en skön typ av de flesta. Dessutom har du en snygg SD! Sedan att du upplever dig påhoppad av tre personer i en eller två ganska hätska trådar är nog inget att hänga upp dig på, även om har förståelse för att det känns olustigt. Däremot verkar det klokt att reda ut eventuella oklarheter via PM. Peace out!:cool:
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Men Du, magister Spencer66, Jag tar det allvarligt. Sten allvarligt! Tror till och med att min första tråd här innehöll typ: "här verkar det ju vara en trevlig ton till skillnad från på [X-forum]". Kände mig väldigt väl till pass här på KS. När jag nu blivit påhoppad av minst tre busfrön; Verkk... (någonting), autrum, daviden samt easy-rider känner man ju sig inte så lite persona non grata. (js-80 var också en bubblare men man kan ju liksom inte bli sur på en som ser så kramgod ut i sin nyopererade plyschpäls).

Som sagt i annan tråd, är det inte alla gånger så lätt att snabbt sammanfatta en ståndpunkt till en one-liners med smileys som inte kan missförstås...

Kan man föreslå att ovan nämnda alias (samt andra som därtill känna sig föranledda) skickar mig en PM med de frågetecken som månne kvarstår, så ska jag göra mitt yttersta för att räta ut de eventuellt kvarvarande frågetecknen... Jag vill ju fortsätta att hänga här med ömsesidig respekt och integritet...
När det blir galet på ett forum kan det bero på flera olika anledningar. Det finns folk som har svårt för att uttrycka sig i text, folk som har otur när de skriver (och tänker) samt folk som är små människor med vidriga värderingar. Finns även folk som är lite för glada i flaskan, men de är svårare att kategorisera.

Som tur är finns det ett bra forumverktyg för de tre förstnämnda.
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Du gick rätt hårt ut i den tråden, räkna då med att få mothugg. Att kalla det påhopp är rent ut sagt löjligt. Eller har du blivit struken medhårs hela livet?
 

Jens

Greedo
Äh, sänk toleransnivån.
Visa vart ribban ska ligga på en gång. Horungen häromdagen hoppas jag e bannad nu.
Jag sa det redan från början med Silje, men ni hade högre tankar om fanskapet, vilket förblir en gåta för mig iaf.

Jens
 

Isodor

Audemars
Tycker det är väldigt god stämning överlag.
Viktigt att man respekterar folks åsikter, det är trots allt klockor vi talar om och då kanske man bör ha lite distans ..
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Såja pojkar - låt oss inte göra en höna av en fjäder. Såna här diskussioner blir alltid lite extra tillspetsade i skriftlig form, jag är säker på att vi alla menar väl trots att det spårar nån gång då och då - låt oss skylla på vår pazzione!

Föreslår att vi lägger detta bakom oss och vänder blad som knugen brukar säga
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Men Du, magister Spencer66, Jag tar det allvarligt. Sten allvarligt! Tror till och med att min första tråd här innehöll typ: "här verkar det ju vara en trevlig ton till skillnad från på [X-forum]". Kände mig väldigt väl till pass här på KS. När jag nu blivit påhoppad av minst tre busfrön; Verkk... (någonting), autrum, daviden samt easy-rider känner man ju sig inte så lite persona non grata. (js-80 var också en bubblare men man kan ju liksom inte bli sur på en som ser så kramgod ut i sin nyopererade plyschpäls).

Som sagt i annan tråd, är det inte alla gånger så lätt att snabbt sammanfatta en ståndpunkt till en one-liners med smileys som inte kan missförstås...

Kan man föreslå att ovan nämnda alias (samt andra som därtill känna sig föranledda) skickar mig en PM med de frågetecken som månne kvarstår, så ska jag göra mitt yttersta för att räta ut de eventuellt kvarvarande frågetecknen... Jag vill ju fortsätta att hänga här med ömsesidig respekt och integritet...
Påhoppad? Mycket kan man säga om mig, men att jag ska ha hoppat på någon är inte med där.
Det dök upp en hel del anmälningar på inlägg i tråden, med all rätt då det började spåra ur totalt.
Jag gjorde vad en god moderator bör, och satte ner foten med en påminnelse om att tänka en gång till innan man skriver. En subtil tillsägelse att vissa som skrivit haft otur när de tänkt.
 
Topp