• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hallå, uretvintage!

Simpatico

Rolex
Är dom här tomtarna på riktigt? Egenkomponerade tavlor, krona år fel håll
och allmänt klipp och klistra.
Det hela rimmar illa med att vara seriös klckhandlare.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Hur kan dom ge den där länken 4/5? Den är ju förjävlig!
Samt nedre länkinfästningen har gått av en gång i tiden och dan är det hårdlött tillbaka igen. För i helvete är Uret blinda eller vad är det frågan om?
4/5 = nästan perfekt

Det enda som skulle kunna få ner betyget mer på länken är ifall den inte hade funnits överhuvudtaget. Ett jävla rassel-lik som har blivit reparerad på närmsta lastbilsverkstad.

Ryck upp er Uret för i helvete!

EDIT: Claspen är ju också hårdlödd tillbaka! Dessutom snett! Vilket jävla lik till klocka!
 

ROB-1832

Cartier
2-Faktor
En fråga:

Skulle Rolex AD serva en Rolex (eller annat märke) som innehar ommålade / aftermarket tavlor etc..? Tänker mig t.ex Bamford.

Sådana frågeställningar har vi inget klockrent o rutinmässigt svar. Från fall till fall, beror ju på hur klockan är modifierad.
Denna skulle nog Urmakarna ta emot och inkludera tavla/visare i kostnadsförslaget.
Så går det till iallafall när aftermarket brillbezels kommer in.
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Plockade nyligen hemma denna pärla från UV dumt nog. Skulle kommit med cert och övriga kort men fick enbart med ett pictogram som tillhör en 3570.50. Kontaktade dem direkt och de bad om ursäkt och sa att de skickar original korten inom kort. Ingen mer info än så länge och inget tracking nr. Pinsamt.
Efter att nyligen blivit aktiv på ks och läst en hel del och bara dåligt om UV så lär jag inte handla därifrån i fortsättningen.
Vågar inte använda klockan först än jag får hem de riktiga korten och ser att de överensstämmer med min 3577.50. image.jpg
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Jag köpte en fin IWC Aquatimer hos UV för snart två år sedan.
Den var fin, gick bra och matchade precis med beskrivningen, vettigt pris också..
Det gäller dock att du har koll på detaljerna om det objekt du köper.
Hoppas det går bra och att du snart får cert och övrig dokumentation som överenskommet Luciano Cau
 
Den här Speedyn har fel länk monterad men framförallt har inte Uretvintage hängt med på att Omegas serienummer sedan ungefär två år tillbaka numera är slumpmässigt utvalda. Man kan alltså inte längre någotsånär åldersbestämma den allra senaste produktionen vilket är lite synd. Enligt Uretvintage, som nog tittat i någon icke längre korrekt onlinetabell för åldersbestämning, så är denna Omega tillverkad år 2008 vilket är omöjligt - den är betydligt nyare än så.

http://www.uretvintage.se/omega-speedmaster-57-pv-281520.html

Vänligen
Forumets undersköterska
 

natovintage

Rolex
2-Faktor
Visst det är inte alltid (sällan) bästa priset på UV men till deras försvar så får jag säga att de ändå ger vissa garantier och öppet köp. Inte så många andra som gör med begagnat.

Men 28 är dyrt helt klart oavsett garanti :)

Jag kan köpa att garantier och öppet köp kan vara värt ett par extra lappar... Men inte 8... :eek:
 
Topp