• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Halleluja! Rolex kan ev ha gjort min Graal.

P

Philippe Stern

Guest
Satan i gatan vilken skönhet. Nu blir det till att börja spara sin veckopeng. Måste nog ha. Blir det bättre än så här? Ingen lume. Annars nog fulländad.

image.jpg
 
Alltid snyggt med produktbilder.
Inget handledsskott?
Jovars, min handled fast en 228206.
image.jpg

Jag tycker den är ok. Men jag har några problem. Jag gillar inte räfflade glasringar på Datejust och Day-date, nu blir väl folk förbannade men jag tycker det passar bättre på kvinnor...själv vill jag ha slät ring.

Men, och här kommer problemet. På såväl "nya" 40 mm Day-date såväl som Day-Date 2 21820X är den släta ringen liksom helt rakt slipad, inte rundad som på 11820X. Det gör att den i mitt tycke inte alls blir så följsam som på tidigare modeller. Ringen bara skriker uppmärksamhet, jag gillar det inte.

/gustav
 

StrawberryFields

Sir Notalot
Jovars, min handled fast en 228206.
image.jpg

Jag tycker den är ok. Men jag har några problem. Jag gillar inte räfflade glasringar på Datejust och Day-date, nu blir väl folk förbannade men jag tycker det passar bättre på kvinnor...själv vill jag ha slät ring.

Men, och här kommer problemet. På såväl "nya" 40 mm Day-date såväl som Day-Date 2 21820X är den släta ringen liksom helt rakt slipad, inte rundad som på 11820X. Det gör att den i mitt tycke inte alls blir så följsam som på tidigare modeller. Ringen bara skriker uppmärksamhet, jag gillar det inte.

/gustav
Mums! Vackert!
Äh, du har helt rätt. Slät ring är det som gäller.
 
Precis, jag undrar om Rolex släpper 40 mm med slät ring på annat än 228206? Idag finns den ju inte på guldvarianterna. Först då börjar jag skramla i sparbössan.

/gustav
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Nu svär jag i kyrkan men lumea den i efterhand. Du känns ju som typen som gillar att provocera, så varför inte göra det med vad du har på handleden med :D
 

Riccie

Cartier
2-Faktor
Snygg, själv är jag inte så förtjust i förstorings Bubblan, så jag siktar på en Blå milgauss istället.
ps. Med lume;)
 
P

Philippe Stern

Guest
Nu svär jag i kyrkan men lumea den i efterhand. Du känns ju som typen som gillar att provocera, så varför inte göra det med vad du har på handleden med :D
Jag är en timid och ödmjuk person. Nja, lume är lite sportigt. Kanske inte helt rätt på en day-date om det inte är med finess. Uren med lume ser lite "klumpiga" ut.
 
Topp