• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Halv OT: Banköverföring för Klockköp till USA

Gulliver

Cartier
2-Faktor
Hej Klocksnack,

Det är dags för nyförvärv, denna gången görs inköpet från USA och jag har nu stött på problem med betalningen. Jag har gjort ett flertal överföringar inom EU, men då används alltid IBAN.

Jag hoppas vissa av er har större erfarenhet av detta än mig och kan komma med visdom!

Mitt problem är att jag har mycket uppgifter och lite plats att skriva dessa på!

Jag har fått följande uppgifter från säljaren:

Bankens namn och adress
Säljarens namn och adress
Account Name: Detta är ett företagsnamn (likt: klocksnack Inc)
Routing Number: 9 siffror
Account Number: 9 Siffror
Swiftkod: 5 bokstäver samt 2 siffror.

På Handelsbanken ser det ut enligt följande:
ykq18kd.jpg


Jag skriver in mottagarens namn och adress på adressfältet , kontonamnet på IBAN/kontoraden. Slutklämmen i det hela är vad som skall stå på BIC/Nationelt-ID jag antar att det skall vara antingen Swiftkoden eller Routingnumber men känns dumt att chansa!

Hoppas ni kan hjälpa mig!
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Kontonummer, där skriver du kontonumret (nio siffror)

På SWIFT/BIC/Nat-ID skriver du "FW" följt av routing code, (nio siffror).
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Som Jakob säger! Har själv gjort överföringar till konto i USA via Handelsbanken och fastnade på samma ställe som dig.
 

Wollen

Mao
2-Faktor
Kan ju tillägga att du inte ska ange bankens namn och adress (det är exakt vad fedwirenumret berättar) samt "accountname".
Mottagande banken tittar endast på att mottagarens namn & adress överrensstämmer mot de faktiska uppgifterna.
 

Gulliver

Cartier
2-Faktor
Tack för svaren! Då kör jag som Jakob säger!

Självklart läste jag informationen på den blå länken men det var fortfarande aningen kryptiskt, jag ringde till och med banken som även dom var osäkra.

Tack för hjälpen! :) Återkommer med en unboxing när det är dags.
 
Topp