Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Halv OT - bra program att få till era klockbilder

Diskussion i 'Diskussion' startad av 80talisten, 13 januari 2013.

1. 80talisten
    Trådstartare

80talisten I wish a could afford a real gold Rolex!

Från:
    Eskilstuna
    Jag prövade bildbehandlaren Lightroom, ett mycket lättanvänt program för att få fram detaljerna på era klockor som så ofta missas på bilder. Bilden är tagen under ganska dåliga ljusförhållanden på kvällen, jag lyckades simulera ett riktigt bra 3D djup med riktigt bra detaljer.

före

efter

Bifogade filer:

2. Menar du gratisappen?

3. 80talisten
    Trådstartare

Från:
    Eskilstuna
    Nej på Windows, fotade med en Canon Ixus 100 IS

4. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Re: Sv: Halv OT - bra program att få till era klockbilder

Har själv en Ixus 100 och jag måste säga att Du fått till den riktigt bra!! Jag tar nästan aldrig klockbilder med den då jag tycker det blir för kass, särskilt i dåligt ljus!
    Är Lightroom svårt för nybörjare? Har labbat lite med fruns Photoshop men det blir oftast bara sämre... :)

5. _jonte

_jonte Friends of KS

Aldrig använt lightroom. Brukar nöja mig med att mixtra med nivåerna för R, G &, B i Photoshop. Ibland kommer man långt med batch-autonivåer.
    Till mobilen kan man mixtra lite i Photoshop appen eller bara nöja sig med tex Instagram.

6. Finns det några bra gratis alternativ till instagram redigering via filterna men där man inte lagrar bilderna i molnet utan bara lokalt på telefonen?

7. daviden

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
    Massor!
    http://campl.us
    http://www.snapseed.com
    http://filterstorm.com

De jag använder. Orkar i stort sett aldrig dra fram min systemkamera längre, iPhone 5 räcker mer än väl för de bilder jag tar.

8. daviden

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
    Eller oj - du sa gratis.
    Öppna plånboken, Master.

9. 80talisten
    Trådstartare

Från:
    Eskilstuna

Jo jag vet.. den är inte den bästa kameran för det... I Lightroom finns ju givetvis kontrast/ljus, färgballans och sen mycket bra brusreducsering, möjlighet att få fram detaljer och förbättra skärpa så det ser naturligt ut. Den är lättanvänd :)

10. Tack, vilken är din favorit av dom tre?

11. 80talisten
    Trådstartare

Från:
    Eskilstuna
    Försökte förbättra ett annat väldigt okarpt foto (mycket sämre än den förra jag förbättrade) med hjälp av programet...

före

efter

Bifogade filer:

12. vonhall

vonhall Friends of KS

Från:
    Lerum
    Kör själv med Lightroom och jag är väldigt nöjd med det. Har varit med sedan den första versionen men då var det alltid något som gjorde att jag valde andra program. I början så hade Lightroom ovanan att sprida ut sina filer lite för mycket och då valde jag att redigera bilderna i Photoshop ett längre tag.
    Sedan så blev det Apeture som jag var rätt så nöjd med. Gillade hur smidigt flödet med bilderna gick. Men när Lightroom kom ut med 4:an så märkte jag att jag kunde få mer tryck i bilderna i Lightroom än vad jag fick ut av Apeture. Så nu är det enbart Lighroom som jag kör med. Dessutom så tycker jag att 1225 kr är ett ok pris med tanke på hur kraftfullt programmet är!

13. daviden

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
    Sorry för sent svar.
    Camera+ är den jag använder mest. Snapseed är hemskt trevlig den också.

Mårtenssons ur Brookfield