• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

halv-OT: vem jobbar på posten?

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
Hej mina kära klockvänner!

på ingång är en ny klocka (avslöjar inte) men för er som vet så är jag i Norge och klockan har skickats till min adress i Sverige där min familj bor, klockan är skickad REK. Nu är frågan! kan en familjemedlem (i mitt fall min bror) hämta upp klockan med AVI och hans eget leg?
om inte vad föreslår ni att man gör då?

MVH
Mr Myagi
 

Ajax

Omega
Han har inte möjlighet att plocka upp ditt pass då? För det fungerar ju också som ID-handling.
 

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
Han har inte möjlighet att plocka upp ditt pass då? För det fungerar ju också som ID-handling.

har mitt pass med mig, jag känner de som står i kassan i "kiosken" där paketet kommer kanske kan ringa och be de ge honom den? detta blev knasigare än vad det redan är
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Brukar som sagt vara bökigare med posten. Men kanske att han i kiosken kan skriva in ditt personnummer manuellt och att brorsan din identifierar sig :)
 

Danielle

Panerai
Vet att det har gått här hemma iallafall då alla känner alla. I annat fall är det nog svårt utan leg.
 

John R

Panerai
har mitt pass med mig, jag känner de som står i kassan i "kiosken" där paketet kommer kanske kan ringa och be de ge honom den? detta blev knasigare än vad det redan är


Det brukar underlätta att vara lite polare med postombudet då kanske det kan funka!

Annars kan du ju skicka ditt lägg REK till dig själv för att göra det riktigt roligt ;-)

/John R
 

jabla

Sarlacc
Annars kan du ju skicka ditt lägg REK till dig själv för att göra det riktigt roligt ;-)

/John R

Gjorde jag till min son som glömt plånbok med leg hemma hos oss när han studerade på annan ort.
Gick faktiskt att övertala postombudet att öppna försändelsen på plats för att kunna legitimera sig.
 

Archie

Cartier
Rätt säker på att fullmakt behövs. och inte vilken fullmakt som helst utan en blankett från posten som ger fullmakt som ska lämnas in o god tid i förväg
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Rätt säker på att fullmakt behövs. och inte vilken fullmakt som helst utan en blankett från posten som ger fullmakt som ska lämnas in o god tid i förväg
Hur menar du att en fullmakt behövs? Du menar att det inte skulle ha räckt med hans id samt id på den som hämtar paketet? Utan också en fullmakt?
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Japp, så är det. Annars vore det ju bara att sno någons ID och sedan gå till posten för att hämta ut vad som helst.

Då får jag informera dig om att du har helt fel. Har hämtat ut säkert 20st paket senaste året för andra. Senast idag hämtade jag ut min sambos paket och tydligt på aviseringen står det att om jag hämtar paketet för någon annan, då ska mitt samt den aviserades id tas med.

Så har det alltid varit och kommer förmodligen fortsätta att vara så länge till.

Så du får sno någons leg framöver och hämta deras paket :p
 

Archie

Cartier
Då får jag informera dig om att du har helt fel. Har hämtat ut säkert 20st paket senaste året för andra. Senast idag hämtade jag ut min sambos paket och tydligt på aviseringen står det att om jag hämtar paketet för någon annan, då ska mitt samt den aviserades id tas med.

Så har det alltid varit och kommer förmodligen fortsätta att vara så länge till.

Så du får sno någons leg framöver och hämta deras paket :p


Jasså, detta sa posten till mig iaf när jag fråga om någon kunde hämta ut mitt paket när jag var bortrest. Låter ju lite suspekt, men om du säger det så. Inte konstigt att det är så lätt att sno någons identitet då när allt man behöver är någons id... eller så är helt enkelt de som jobbar på ditt utlämningsställe ett par slöfockar som inte kan reglerna, det är ju också en möjlighet. Sen kan det ju bero på vilken typ av försändelse det rör sig om.

http://www.posten.se/sv/Kundservice/Sidor/Fullmakt.aspx
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Saxat direkt från Postens hemsida:

Bud
När ett bud hämtar ett Rek, Brevpostförskott, EMS eller Värde åt en privatperson, ska budet visa både sin egen och mottagarens legitimation. Både mottagaren och budet ska skriva på avin.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Jasså, detta sa posten till mig iaf när jag fråga om någon kunde hämta ut mitt paket när jag var bortrest. Låter ju lite suspekt, men om du säger det så. Inte konstigt att det är så lätt att sno någons identitet då när allt man behöver är någons id... eller så är helt enkelt de som jobbar på ditt utlämningsställe ett par slöfockar som inte kan reglerna, det är ju också en möjlighet. Sen kan det ju bero på vilken typ av försändelse det rör sig om.

Hur som helst, någon fullmakt behövs inte för ett vanligt paket i alla fall och det var vad frågan handlade om :)
 
Topp