Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

halv-OT: vem jobbar på posten?

Diskussion i 'Diskussion' startad av mrMyagi, 11 juni 2013.

1. mrMyagi
    Trådstartare

mrMyagi Sir Blabbermouth

Från:
    Burkina Faso
    Hej mina kära klockvänner!

på ingång är en ny klocka (avslöjar inte) men för er som vet så är jag i Norge och klockan har skickats till min adress i Sverige där min familj bor, klockan är skickad REK. Nu är frågan! kan en familjemedlem (i mitt fall min bror) hämta upp klockan med AVI och hans eget leg?
    om inte vad föreslår ni att man gör då?

MVH
    Mr Myagi

2. Vintage92

Vintage92 Friends of KS

Vet att det går om han även har ditt leg.

3. Charles_

Charles_ Präst

Din bror kan hämta ut den om han har med sig din legitimation (+ fullmakt?) också.

4. mrMyagi
    Trådstartare

mrMyagi Sir Blabbermouth

Från:
    Burkina Faso
    det är just det som är problemet han har inte mitt leg!

5. Charles_

Charles_ Präst

Då går det inte... Vet av erfarenhet att Posten är stenhårda med det :(

6. Omega

Omega Bonde

Från:
    Södermanland
    Om inte han har någon av dina identitetshandlingar (körkort, id, pass) går det nog inte.

7. Donkii

Donkii Catch me if you can!

Från:
    Östersund
    Du får åka hem :D

8. mrMyagi
    Trådstartare

mrMyagi Sir Blabbermouth

Från:
    Burkina Faso
    haha 12 h resa, nej tack :p

9. tomten

tomten Torpare

paket ligger ju 14 dagar.. så skicka en id handling till honom kanske är enklast...

10. calzone

calzone Biskop

Posta det ;)

Rille gillar detta.
  11. Ajax

Ajax Stadsbo

Från:
    Ängelholm
    Han har inte möjlighet att plocka upp ditt pass då? För det fungerar ju också som ID-handling.

12. mrMyagi
    Trådstartare

mrMyagi Sir Blabbermouth

Från:
    Burkina Faso
    har mitt pass med mig, jag känner de som står i kassan i "kiosken" där paketet kommer kanske kan ringa och be de ge honom den? detta blev knasigare än vad det redan är

13. Donkii

Från:
    Östersund
    Brukar som sagt vara bökigare med posten. Men kanske att han i kiosken kan skriva in ditt personnummer manuellt och att brorsan din identifierar sig :)

14. Danielle

Danielle Borgare

Vet att det har gått här hemma iallafall då alla känner alla. I annat fall är det nog svårt utan leg.

15. John R

John R Präst

Det brukar underlätta att vara lite polare med postombudet då kanske det kan funka!

Annars kan du ju skicka ditt lägg REK till dig själv för att göra det riktigt roligt ;-)

/John R

10past10 och Hubbatix gillar detta.
  16. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Gjorde jag till min son som glömt plånbok med leg hemma hos oss när han studerade på annan ort.
    Gick faktiskt att övertala postombudet att öppna försändelsen på plats för att kunna legitimera sig.

17. Archie

Archie Borgare

Från:
    Stockholm
    Rätt säker på att fullmakt behövs. och inte vilken fullmakt som helst utan en blankett från posten som ger fullmakt som ska lämnas in o god tid i förväg

18. Donkii

Från:
    Östersund
    Hur menar du att en fullmakt behövs? Du menar att det inte skulle ha räckt med hans id samt id på den som hämtar paketet? Utan också en fullmakt?

19. Archie

Archie Borgare

Från:
    Stockholm

Japp, så är det. Annars vore det ju bara att sno någons ID och sedan gå till posten för att hämta ut vad som helst.

20. Donkii

Från:
    Östersund
    Då får jag informera dig om att du har helt fel. Har hämtat ut säkert 20st paket senaste året för andra. Senast idag hämtade jag ut min sambos paket och tydligt på aviseringen står det att om jag hämtar paketet för någon annan, då ska mitt samt den aviserades id tas med.

Så har det alltid varit och kommer förmodligen fortsätta att vara så länge till.

Så du får sno någons leg framöver och hämta deras paket :p

easy rider och jabla gillar detta.
  21. Archie

Archie Borgare

Från:
    Stockholm

Jasså, detta sa posten till mig iaf när jag fråga om någon kunde hämta ut mitt paket när jag var bortrest. Låter ju lite suspekt, men om du säger det så. Inte konstigt att det är så lätt att sno någons identitet då när allt man behöver är någons id... eller så är helt enkelt de som jobbar på ditt utlämningsställe ett par slöfockar som inte kan reglerna, det är ju också en möjlighet. Sen kan det ju bero på vilken typ av försändelse det rör sig om.

http://www.posten.se/sv/Kundservice/Sidor/Fullmakt.aspx

22. POO

POO Präst

Fullmakt som måste lämnas in i förtid gäller värdepost.

23. Donkii

Från:
    Östersund
    Saxat direkt från Postens hemsida:

Bud
    När ett bud hämtar ett Rek, Brevpostförskott, EMS eller Värde åt en privatperson, ska budet visa både sin egen och mottagarens legitimation. Både mottagaren och budet ska skriva på avin.

24. Donkii

Från:
    Östersund
    Hur som helst, någon fullmakt behövs inte för ett vanligt paket i alla fall och det var vad frågan handlade om :)

25. AndyK

AndyK Stadsbo

Från:
    Södra Skåne
    Dock måste ju både bud och mottagare signera avin.

Mårtenssons ur Brookfield