Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Halvdan korrektur på Bukowskis annons.

Diskussion i 'Diskussion' startad av Konfettiregn, 24 augusti 2013.

1. Konfettiregn
    Trådstartare

Konfettiregn Torpare

Från:
    Norrköping
    Någon i Norrköping som är sugen på att sälja sin Paneria, Audemars ELLER Piguet?

Tur att bilden på den stilige klockexperten lyfter annonsen.

2. Donkii

Donkii Catch me if you can!

Från:
    Östersund
    Typiskt ;)

3. Isodor

Isodor Partyprinsen från Säffle

Från:
    sthlm
    Är nog inte Dubbe som skrivit den där texten : - ) rätt pinsamt faktiskt. Hade det varit en loppis hade jag garvat åt det men nu är det Bukowskis

Målarn och gruby gillar detta.
  4. MJ24

MJ24 Friends of KS

Hmm...det är nog någon som inte är speciellt nöjd nu...när det där slank igenom!
    Ser inte seriöst ut med stavfel...

5. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Paneria, Reservo, klassiska felsägningar :)

Bojke, masterkiller och Asplund gillar detta.
  6. Konfettiregn
    Trådstartare

Konfettiregn Torpare

Från:
    Norrköping
    Ponera att någons far kom till Sverige och rikets fjärde största stad, Norrköping, under sent 40-tal för att dra sig tillbaka efter en karriär i italienska armén. Nu som sakkunnig inom textilindustin under de bolmande skorstenarna och innanför de metertjocka tegelväggarna i Sveriges Manchester.

Ingen vet vad nämnde far sysslade med i militären och det är inget man gärna pratar om då italienarna spelade i fel lag under andra världskriget. Enda ledtråden man har är en klocka fadern tog med sig. Möjligen att han är en jävel på att simma också.

Minnet bleknar men sextio år senare då fadern varit död i många år dyker en annons upp i Sveriges äldsta, ännu utgivna, dagstidning. Klockan pappan hade med sig från hemlandet plockas fram ur en låda där den legat orörd i alla år. Barnet (som inte har internet) ser att det stora gamla auktionshuset söker efter armbandsur av märket Paneria och inser att faderns klocka, som det står Panerai på, troligtvis är skräp. Ingen idé att skämma ut sig inför den stilige mannen på bilden och värdera den. Några år senare försvinner klockan i en flytt.

Gavve, aosehus, NiklasArvid och 9 andra gillar detta.
  7. Donkii

Donkii Catch me if you can!

Från:
    Östersund
    Konfettiregn
    Haha, svept en luring såhär mitt på dagen ;) ?

8. gruby

gruby Friends of KS

Hahahahahahaha :D

9. Konfettiregn
    Trådstartare

Konfettiregn Torpare

Från:
    Norrköping
    Det är ju eftermiddag sen länge! Lika bra att krama ur det sista ur sommaren! På måndag är det höst.

Gavve, Icaras, Asplund och 3 andra gillar detta.
  10. West

West Torpare

Finns fortafarande sommarjobbare där ute :D

11. albinh

albinh Bonde

Från:
    Norrköping
    Haha, Konfettiregn ! Jag har också fotat den! Tänkte starta precis samma tråd. Men min skärgårdsvistelse sinkade mig så du hann före.

12. Dubbes

Dubbes Borgare

Från:
    Stockholm
    Hej Konfettiregn.

Jotack! vi har blivit uppmärksammade om detta.
    Även fått mail om detta. Trist när det blir denna typ av fel.
    Sjukt onödigt. men lite sent nu att ändra på.

Tack för att du uppmärksamma det så vi kan göra rätt till nästa gång.

MVH

Dubbe

Konfettiregn gillar detta.
  13. Rozzy

Rozzy Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Förlåt min okunnighet, men varför söker ni Venturor? Känns som ett extremt udda namn i sällskapet?

14. Konfettiregn
    Trådstartare

Konfettiregn Torpare

Från:
    Norrköping
    Det var inte min mening att peka finger. Kul att se annonsen i morgontidningen. Nästa gång blir det säkerligen bättre.

Hoppas för er, potentiella säljares och framtida köpares skull att det kan dyka upp några intressanta objekt!

15. Dubbes

Dubbes Borgare

Från:
    Stockholm
    Nja, jag tror att Ventura hamnade med där för att jag skrev en lång lista på märken som jag gärna får in, som stor Ventura-vän så hamnade den på listan och av någon anledning i annonsen. Tror att det hade tänkt Vacheron.
    Ja det hoppas jag med, som sagt jag ska ut i landet och söka med ljus och lykta efter spännande klockor att sälja.

Det är lugnt. Jag hoppas också att det blir rätt nästa gång.

Rozzy och jabla gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield