Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Halvsmart review

Diskussion i 'Diskussion' startad av niclashill, 31 juli 2015.

1. niclashill
    Trådstartare

niclashill Bonde

Från:
    Stockholm
    Lovade att återkomma med recension på halvsmartklockan Nevo. Minivariant:

Som sagt, köpte för att ha som sommarklocka, men med tanke på att det crowdsourcing på den så dröjde det. I början på denna veckan kom den dock. Och sommaren är inte bara över snart, den har inte ens börjat.

Som sagt, halvsmart. Och med det menas att det är ett quartsverk, och samtidigt smarta funktioner i klockan, som räknar steg, skapar vibrationer vid notifikationer etc. Man ställer klockan på vanligt vis (till skillnad mot andra hybrider som Mondaine, där man gm appen ändrar tid - vilket jag inte vill ha).

40 mm, och ligger skönt på armen. Inga vassa kanter, eller kronor som stör. Safirglas. Köpt Hirsch James, med gummi på baksidan. Bra till varmare väder.

Som sagt - halvsmart. Du kan välja att få notifieringar genom Facebook, Instagram etc (stängt av det). Däremot så är stegräknaren lite kul. Här har jag enbart gått tusen meter, men jag har ställt in det så att varje timvisare visar hur många tusen meter jag gått. Tolv tusen per dag är målet (då lyser alla timvisare utan trean - som inte är en lysdiod - upp. I övrigt finns alarm. Vilket jag också stängt av. Sedan kan du ställa in vilka olika färger du vill ha beroende på vilka notifieringar det handlar om. Trams.

Den ser betydligt högre ut än den är, vilket beror på att den är helt platt ovanpå, safirglaset går i linje med bezeln. Skön känsla i både krona och knappar.

Som sagt - 40 mm. Här jämte 16600, och att den ser större ut beror självklart på större urtavla. Rolexen är annars mitt i min sweet spot storleksmässigt, Nevon känns än så länge något stor.

Kort sagt: en kul andraklocka, passar bra till lite mer formella tillställningar alternativt helger. Till vardags har jag fortfarande Rolexen. Gillar den för det den är, men den behöver komplement.

Cristian, nissehult, Kallefreddan och 5 andra gillar detta.
  2. JCE

JCE Stadsbo

Från:
    Lielax
    Roligt.....men tycks vara slutsåld!

3. Moorflax

Moorflax Friends of KS

Från:
    Norberg
    Gillar inte smartklockor men den där var ändå lite kul.
    Vad kostar en dylik pjäs?

4. niclashill
    Trådstartare

niclashill Bonde

Från:
    Stockholm
    Ca 300 usd, inkl frakt. Det var dock crowdsource-pris, så kanske högre nu. Plussa på lite så finns även soldriven variant.

5. nissehult

nissehult Friends of KS

Kul. Spännande med ny teknik.

Mårtenssons ur Brookfield