• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hamilton aviation flight timer

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Är det någon som haft en sådan?

Letar just nu efter nått sådan. Hamiltonen är ju i princip samma klocka som SS Skydiver, samma ETA kvarts verk, samma funktioner (veckovisning-coolt). Fast den är mindre än skydivern 40mm vs 44mm och typ en tredjedel av priset.

hamiltonen har ju några år på nacken men kan inte minnas att jag sett någon på forumet. Nån som sett irl, prövat osv?

Länk http://www.hamiltonwatch.com/collection/khaki/aviation/flight-timer-quartz/h64554431

Bild
image.jpeg
 

Platinum

Cartier
Vem är det som har härmat vem i detta fallet?
Vad jag har kunnat hitta är så lanserades både UTC Skydiver och Flight Timer under 2011 så svårt att säga. Breitling bland andra har ju haft sina modeller tidigare och ETA:s urverk (som sitter i dessa) har väl funnits bra mycket längre än så (?).

F.ö har jag varit nära att köpa denna klocka många gånger. UTC Skydiver känns snyggare men både för dyr och för stor för min smak.

Edit: Har sett en som har haft den på forumet i alla fall. Tror den var till salu rätt så snart (om den blev såld vet jag inte).
 
Senast ändrad:

hejsam

Patek
2-Faktor
Bumpar denna tråd, någon som vet vart man kan köpa denna modell nuförtiden? Helst i butik eller iallafall inom eu! :)
 

Olipheus

Rolex
2-Faktor
Är det någon som haft en sådan?

Letar just nu efter nått sådan. Hamiltonen är ju i princip samma klocka som SS Skydiver, samma ETA kvarts verk, samma funktioner (veckovisning-coolt). Fast den är mindre än skydivern 40mm vs 44mm och typ en tredjedel av priset.

hamiltonen har ju några år på nacken men kan inte minnas att jag sett någon på forumet. Nån som sett irl, prövat osv?

Länk http://www.hamiltonwatch.com/collection/khaki/aviation/flight-timer-quartz/h64554431

Bild
image.jpeg
Jag har köpt en ny nu 😄
 

TheGuligan

Omega
2-Faktor
Den hoppas jag du blir nöjd med! Jag har haft en några år och den får hyfsad armtid i rotation med andra i min lilla samling. Upplever den som djäkligt trevlig!👍🏾
 
Topp