• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jag har precis nyköpt min första Hamilton på eBay. Var på semester i San Francisco, så just en Hamilton kändes rätt som souvenir från USA (ja, jag vet att det ägs av Swatch nu som allt annat, men ändå!).
Det är en Khaki Field automat, h70555523 (http://www.hamiltonwatch.com/collection/khaki/field/auto-42mm/h70555523). Jag är hittills mycket nöjd. Bra finish, schysst tyngd, hyfsat bra lume. Har inte hunnit testa den mer än några dagar, men det verkar lovande. Så jag kan egentligen inte uttala mig om de två modeller du nämner, men jag är nöjd med Hamilton!

IMG_20151104_092041.jpg
Hur känns kvalitén på armbandet? I den prisklassen brukar det vara svårt att få med ett mjukt och trevligt armband
 

CyberAndre

Cartier
Jag är sugen på en Hamilton klocka och då främst en khaki field day date (H70505933)
h70505933.png



eller khaki Pilot Day Date (H64615135) detta var även samma klocka som användes i filmen interstellar av Matthew Mcconaughey.
H64615135_7.png



Till frågan:
-Är det någon här som har använt eller innehar en sådan klocka som kan komma med lite ris och ros?

Väntar med spänning!
Har hört mycket gott om Hamilton. Hög kvalitet osv. Jag gillar den första klockan men det är så klart tycke och smak som råder.
 

Pet79

Omega
Jag och lillbrorsan äger dessa klockor som är med i början av "tråden". Lillbrorsan äger den översta, 80tim gångreserv, "vintage look". Jag äger den nedersta pilot klockan, från interstellar filmen. Både är nöjda med kvalité, passform, utseende och urverket. Enda negativa vi har nu är att stål länken som klockorna har är väldigt känsliga för repor. Jag vet att jag & lillbrorsan framöver kommer att köpa fler Hamilton klockor. Hamilton har funnits sen 1895 om jag inte minns fel. Märket är en av väldens mest använda klockmärken i filmbranschen. Världsledande i klockförsäljning i prisklass 4000-18000kr.
 
Senast ändrad:

TimeDealer

Cartier
Fick nytt svar från Hamilton!

" The watch who was in the movie is actually not in a museum, we use it only for special events here internally.
We can’t buy it or make special orders, we are sorry about that."

Jag börjar fatta vinken. Det är omöjligt för dem att ordna det helt enkelt. Inte ens pengar verkar locka dem.....
 

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
Fick nytt svar från Hamilton!

" The watch who was in the movie is actually not in a museum, we use it only for special events here internally.
We can’t buy it or make special orders, we are sorry about that."

Jag börjar fatta vinken. Det är omöjligt för dem att ordna det helt enkelt. Inte ens pengar verkar locka dem.....

Hehe gött jobbat :)
 

Daro

Omega
Jag är grymt sugen på en Hamilton Khaki King Scuba. Är det någon som har någon erfarenhet av den?
Tänker att den skulle kunna funka som beater på jobbet (Målare)

CALIBER: CAL. 2834-2

screw_down_crown.gif

Screw Down Crown
open_case.gif

Open Case Back
automatic.gif

Automatic
lug_width_20.gif

Lug Width 20MM
sapphire.gif

Sapphire Crystal
watyer_resistant_100.gif

Water Resistance 10 bar (100 m) /145 psi (328 ft)
stainless_steel.gif

Stainless Steel
case_size_round_41.gif

41MM
H64515133.png
 

Smulan

Rolex
Har en Kaki Field (king) day date auto och är mycket nöjd med den. Enda minus så långt är lite klen lume. En klocka många tycks gilla utseende på oxå. Jo så är den DIN trycktestad så även om 50 m inte låter så bra går det att bada med den :)
 

Pet79

Omega
Jag är grymt sugen på en Hamilton Khaki King Scuba. Är det någon som har någon erfarenhet av den?
Tänker att den skulle kunna funka som beater på jobbet (Målare)

CALIBER: CAL. 2834-2

screw_down_crown.gif

Screw Down Crown
open_case.gif

Open Case Back
automatic.gif

Automatic
lug_width_20.gif

Lug Width 20MM
sapphire.gif

Sapphire Crystal
watyer_resistant_100.gif

Water Resistance 10 bar (100 m) /145 psi (328 ft)
stainless_steel.gif

Stainless Steel
case_size_round_41.gif

41MM
H64515133.png

Jag har en nu hos "dhl service-point" ska åka iväg snart och hämta paketet
 
Topp