Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Handdragettråden

Diskussion i 'Diskussion' startad av Tarkovski, 15 januari 2015.

1. Tarkovski
    Trådstartare

Tarkovski Bonde

Från:
    Sovjetunionen
    Hej!
    Jag tänkte starta en tråd om handdragna klockor. Mitt klockintresse må vara nykläckt och mina erfarenheter på området är ganska tunnt och således inget baisse om automatklockor men jag ser en viss charm kring handdraget. Handdraget känns mer "på riktigt", det vill säga att man kommer närmare mekaniken och hantverket vilket är en av anledningarna till mitt klockintresse men jag kanske är ensam om det.
    Jag har kollat runt och och känns som att det är även " finare" med handdraget, bland annat har PP ett utbud av sådana klockor. Men jag har inte sådana pengar så det vore bra med konsumentupplyssning. Jag vet att Oris har några klockor för en bra peng men det finns säkert några andra. Har ni några tankar kring dessa klockor?

2. Sundström

Sundström Friends of KS

Mysigt med morgonritualen att dra upp klockan!
    Här är en klassisk handjagad pjäs
    IMG_7968.JPG

Tarkovski, Uffe och Aquaracer2 gillar detta.
  3. jistanes

jistanes Bonde

Jag föredrar handdraget över automatiskt. Roligare att få pilla ofta! Här är de jag har. Vill egentligen byta ut min Orient mot en likadan Club fast den vita standardvarianten, och bli en OWG (fast två).

Gummo gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield