• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Handelsbanken kör Royal Oak

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Härligt att se att Handelsbanken i smyg är fan av Royal Oak

DD75CE5E-6AAE-4E40-B07B-BC59F3CB5194-10800-000007E5D530F8F0_zps21e0bbbf.jpg


När kommer SEB köra nautilus..?
 

calzone

Vacheron
Najs, Handelsbanken är en bra bank :D, Död åt Swedbank som tagit bort kontanthanteringen och gör allt krångligare :p. Om även Handelsbanken tillslut skippar kontanter så finns det endast 1 vettigt alternativ Forex ;)
 

calzone

Vacheron
JakobZ skrev:
Seikoman87 skrev:
Najs, Handelsbanken är en bra bank :D, Död åt Swedbank som tagit bort kontanthanteringen och gör allt krångligare :p. Om även Handelsbanken tillslut skippar kontanter så finns det endast 1 vettigt alternativ Forex ;)

Haha vad ska du med kontanter till? Nämn en situation där du måste ha kontanthantering hos en bank.

Hoppas du skojar !, Om vi gör en folkomröstning om detta så kan jag lova dig att majoriteten röstar för kontanthantering. Kan du inte räkna ut det själv ???. Det är ju just det som är en BANK ! En riktig bank hanterar kontanter. Men du kommer säkert stöta på tider i ditt liv då du önskade att bankerna hade kontanthantering ;)
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Handelsbanken kör Royal Oak

En polare i Gbg som är snickare hade 15000 i fickan som han ville sätta in på sitt konto, så vi gick in på Nordea på Järntorget och fick svaret: "Nej, vi har slutat med kontanthantering pga rånrisken!"
Då frågade min bittra polare: "Så ni tycker att det är bättre att jag som är kund här tar den risken istället för er??"
Inget svar...
 

Målarn

The Steak
Re: Sv: Handelsbanken kör Royal Oak

Camo00 skrev:
En polare i Gbg som är snickare hade 15000 i fickan som han ville sätta in på sitt konto, så vi gick in på Nordea på Järntorget och fick svaret: "Nej, vi har slutat med kontanthantering pga rånrisken!"
Då frågade min bittra polare: "Så ni tycker att det är bättre att jag som är kund här tar den risken istället för er??"
Inget svar...

Snickare och 15000 i kontanter låter ju ej bra :lol: !!!

Byt till SEB, dem har väl insättningsautomater med gräns på 100lök, det borde räcka!!
 

calzone

Vacheron
Misstänkte att du jobbade på Swedbank JakobZ :p, Världens sämsta bank !. Folket kallar den Avgifternas bank och det stämmer jävligt bra. Det går bra för Swedbank nu men vänta 10 år så ska du få se ;)
 

calzone

Vacheron
JakobZ, Om du jobbar på Swedbank så har du nog hört ifrån tusentals olika kunder varför dom vill ha kontanthantering ;). Det som fick mig att byta var en dag när jag gick in på Swedbank och skulle sätta in 2500 : - på mitt konto jag behövde ha pengarna på kontot samma dag då jag skulle göra en affär på EbaY. En sur gammal hagga står och blänger på mig som om jag vore en idiot. Vi har slutat med kontanthantering. Jaha men jag behöver pengarna på kontot idag !. Du får gå till serviceboxen det tar 4 dagar...Då spände jag ögonen i henne och sa då byter jag bank. Gick tvärs över gatan och satte in pengarna på Handelsbanken ;), Var dessutom mycket trevlig personal på Handelsbanken !
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Handelsbanken på min ort har ingen fet klocka :( Förövrigt gillar jag min bank, aldrig haft några problem!
 

calzone

Vacheron
Swedbank är inte den bank den har varit. Folk som inte är insatta i ekonomi blir toklurade på alla swedbanks avgifter och dåliga spar konton för barnen etc. Sen förstår jag givetvis att du förespråkar din arbetsplats men vänd inte kappan efter vinden om du blir arbetslös en vacker dag. Läste en rolig insändare häromdan en trogen swedbank kund som skulle växla Euro fick inte ut några i automaten han gick in och sa att det inte funkade fick som svar att testa igen för att de funkar. Efter långt köande funkade det inte igen mannen gick in och sa att det inte funkade. Fick som svar att det funkar visst kom här så ska jag visa dig, Det visade sig att sedlarna var slut i automaten swedbank förstörde hans sol semester han bytte illa kvickt till handelsbanken efter 30år och kommer alldrig sätta sin fot på swedbank igen.
 

calzone

Vacheron
Aquaracer2 skrev:
Svarta cash är det enda som gäller!!!!!!


haha, Det ironiska är att dagens samhälle tror att bara för man har kontanter så är det svata pengar sinnesjukt !. Måste berätta något roligt : Jag var inne på en affär en äldre herre kommer fram och frågar om jag kan betala hans varor för 500 kronor med mitt kort om jag får 500 kontant. Jag svarade självklart, Han blev jätteglad han hade frågat flera personer innan mig men alla hade tackar nej !. Vafan är det för fel på dagens samhälle ? Folk är verkligen rädda för allt !
 

calzone

Vacheron
Det är väl ingen tvist, Tycker det är skitbra att du har Handelsbanken du suger alltså ut swedbank och föder Handelsbanken så egentligen ska du predika för dom ;), Nog med diskussion nu behöver mitt huve vila lite :p, Sånna här diskussioner spårar lätt ur och kan pågå i evigheters evighet.
 

Knät

Cartier
Jag bytte från Swedbank för ett bra tag sen, efter att en i personalen på det lokala bankkontoret, inte var säker på att dom ville ha mig som kund. Detta p.g.a tre övertrasseringar a' c:a 100 kr st. som dessutom var åtgärdade inom ett dygn varje gång..
Jag var inne för att få hjälp med att placera en halv mille. Jag knatade till Handelsbanken istället.
Nu är jag dock kund hos SEB då det var klart fördelaktigast när jag skulle köpa hus. Kontanter nyttjar jag ibland och då fungerar automaterna utmärkt.

Förövrigt finns det en kul tråd på flashback som handlar om swedbanks klientel..
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Har Länsförsäkringar Bank som saknar kontanthantering men använder sig av Forex för detta ändamål. Fungerar klockrent när man bor i Göteborg som jag gör. Jag skulle byta bank direkt om det var en fördröjning på insättningen, det är rent trams att det ska ta en eller flera arbetsdagar för pengarna att komma in på kontot.

Oftast behöver jag mina pengar omgående.
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Handelsbanken kör Royal Oak

Bytte från Swedbank till Länsförsäkringar 2002 när Swedbank la ner mitt bankkontor med motiveringen att "nu kan Du sköta allt via internet" - men sen tog betalt för internetbanken!
Mycket nöjd med LF - kundägt, inga avgifter och inga (?) spekulationer i Baltikum som ev måste täckas med skattepengar när det skiter sig...
 

Edin

Panerai
Den APn är den i Vasastan va?

Angående banker så tycker jag det är förståeligt att de avvecklar kontanthanteringen men då borde de vell ha en insättnings automat istället? Kan knappast vara någon större rånrisk med det? Annars tycker jag banker i regel är i klass med bilnasare (ber om ursäkt för alla som känner att det gör ont i tårna nu, JakobZ). Dom ska ha allt men ger bra lite i retur. Droppen var i mitt fall när de efter år tjatat sig till att få "hjälpa till" att placera en del av ett arv. Risken var ju obefintlig fick man förklarad 1.000 gånger så tillslut fick han en sudd bara för att bli tyst. Tror ni det gick bra?
 
Topp