• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Säljes Handgjorda klockband av kvalitetsläder - PRISBUMP

Kvisten

Cartier
2-Faktor
Hej!
Nu har jag en batch överblivna läderband. Alla banden är gjorda av undertecknad helt för hand med handverktyg utan några som helst maskinmoment, i min verkstad på västkusten. Banden är tillverkade av kvalitetsläder från främst Italien och med kvalitetstråd från Tyskland. De genomsydda banden är sydda med traditionell sadelmakarsöm. Notera att jag har en till annons där ute med band i bredden 19/16 mm - https://klocksnack.se/threads/handgjorda-läderband-i-19-mm.76027/

1. Premiumband som jag har tillverkat så som Hermes tillverkar sina. Väldigt stiligt band som verkligen osar kvalitet. Italienskt brunt nötläder med söm runtom och "creasade" kanter. Kantfärg i fyra lager med slipning + polering mellan varje omgång för den där enhetliga looken. 20/16 mm. 450 kr
IMGP2635.jpg



2. Ett band i aningen halvglansigt mörkbrunt "box"-läder med matchande tråd. Sadelmakarsöm så klart och svarta kanter. 20/16 mm. 250 kr.
x1x1.jpg



3. Exklusivt band av det berömda "Hermes"-lädret som jag har fått tag på i ytterst begränsad mängd. Det är en typ av strukturerat kalvläder som har används mycket av Hermes. De har köpt upp fabrikerna som tillverkar denna typ av läder varför det är extremt svårt att få tag på. Jag har ägnad speciell omtanke under tillverkningen av detta band varför det inger en riktig lyxkänsla. Jag har i princip använt Hermes egna tillverkningsmetoder (som syns bland annat på deras tillverkningsvideos på tuben), med skillnaden att deras band är maskinsydda medan jag syr alla banden för hand med tidskrävande men stark sadelmakarsöm. Brun kantfärg i fyra lager med slipning + polering mellan varje.. 21/16 mm. 450 kr
20170626_211719.jpg



Alla priser inkluderar porto. Betalning sker helst genom swish. Frågor via PM. Retur- och bytesrätt inom en dag från det att bandet mottagits. Jag reserverar mig för eventuella fel i annonsen - upptäcker du något så får du gärna meddela mig per PM.

 

Bilagor

  • IMGP2625.jpg
    IMGP2625.jpg
    104.4 KB · Visningar: 983
  • IMGP2643.jpg
    IMGP2643.jpg
    90 KB · Visningar: 978
  • IMGP2640.jpg
    IMGP2640.jpg
    78.4 KB · Visningar: 976
  • IMGP2639.jpg
    IMGP2639.jpg
    77.9 KB · Visningar: 974
  • IMGP2638.jpg
    IMGP2638.jpg
    90.5 KB · Visningar: 980
  • IMGP2633.jpg
    IMGP2633.jpg
    83.4 KB · Visningar: 971
  • IMGP2630.jpg
    IMGP2630.jpg
    93.7 KB · Visningar: 970
Senast ändrad:
Topp