• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

handjagarna, finns ni på KS? Show off please >>>>

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Hade bara två stycken för tillfället
Speedyn
null_6.jpg

Genéve
null_7.jpg
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Att sitta och handjaga en stund är helt klart kontemplativt och rogivande.
Vilken tur att det inte är fredag för då hade min humor dragit iväg åt ett speciellt håll... Glycinen med sekunderna klockan 9 var häftig.

Jag gillar att dra upp klockor för hand för då vet jag när de är fullt uppdragna. Själv har jag en Speedy, Omega Geneve, Victorinox och en kultig Tärnan som jag drar upp då och då.
 

Anders W

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Klart man gillar manuellt uppdrag! Fast som tonåring tyckte jag bara det var töntigt och besvärligt... men det var längesen...

Några av dem
Poljot Sturmanski, issued 80-tal
IdkiNYI.jpg

Omega Seamaster, 60-tal
1BdIswY.jpg

Tissot Seastar, 1969
txEo7xe.jpg

Eterna, 1942/43
25OfYMY.jpg

Poljot Sturmanski, 80-tal
T5eY0Nx.jpg
 

Joseph

Cartier
De här är de handjagade jag äger just nu. Tror jag... Inget jag söker särskilt. Även om jag ibland tycker självuppdragningen i automatiska ur tillför väldigt lite då jag snurrar klockorna så mycket. Jag har iofs köpte två winders så lite värde finns ju numera. Annars är manuella ofta lite tunnare vilket ja gillar.
IMG_0466.jpg
IMG_3944.jpg
IMG_6321.jpg
IMG_6830.jpg
IMG_9589.jpg
Omegan med månfas var riktig cool! Vilket referensnummer har den?
 

Riccie

Cartier
2-Faktor
Har en hand jagad och en automatisk. Den hand jagade är på service. Båda hatt sin tjusning
 

Portofino

Panerai
Tar det långt tid att dra upp ? (jmf. med speedmaster, ca 20 "framotillbaka", tar ca 20-30 sekunder).
Lustigt att du säger det, den tog faktiskt en hel evighet att dra upp. Sedan är ju den speciella kronan inte direkt greppvänlig vilket försvårar lite. Men om jag jämför med min IWC Big Pilot så går den mycket snabbare att dra upp.
 
Topp