Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Handla från Italien via chrono24?

Diskussion i 'Diskussion' startad av kluster, 2 april 2014.

1. kluster
    Trådstartare

kluster Torpare

Jag letar några klockor och en av dem (2254.50) har jag inte hittat i Sverige i hyfsat skick (och pris).
    Jag har kollat en del på chrono24 och det finns en handfull ute, men de med vettiga priser (under 17-18k) är från Italien och det verkar inte vara så populärt att handla därifrån om jag förstått rätt? Tyvärr skiljer det rätt mycket i pris (10-30%) mellan tex österike/tyskland och Italien.

1. Varför är det så många klockhandlare från Italien?

2. Är det lika säkert att handla från Italien som tex Tyskland?

3. Bör jag vara rädd för alla säljare med yahoo/gmail-epostadresser? Isåfall de flesta jag har varit i kontakt med..

4. Det verkar vara enormt svårt att kolla upp en säljare. Detta gäller iofs and säljare från andra länder också, många har ju inte ens en hemsida. Hur gör ni?

2. ZQT

ZQT The Banker

Tre saker att tänka på:

1) Använd inte italienska postverket.
    2) Använd inte italienska postverket.
    3) Använd inte italienska postverket.

SamiA och Boris Balkan gillar detta.
  3. Aboynamedsue

Aboynamedsue Friends of KS

Från:
    O
  4. kluster
    Trådstartare

kluster Torpare

Tack för svar.

Ungern då? Något speciellt?

5. Portofino

Portofino Präst

Från:
    Stockholm
    Utan att vara fördomsfull så är jag skeptisk till Ungern... Kolla i ref tråden för chrono24 som är postad ovan. Där finns mkt bra tips och recensioner.

Affe gillar detta.
  6. Boris Balkan

Boris Balkan Fark you!

Så länge Ungern är dominerat av packet på bilden tycker jag att du ska avstå.

Affe gillar detta.
  7. Affe

Affe Una vida loca

Från:
    En annan del av Söping
    Jag har handlat på chrono24 av tyska och holländska handlare, har inte varit problem. Dock så har det varit seriösa handlare med riktig fysiska affärer, riktig mejladress = inget Hot eller Yahoo, riktig hemsida osv. Bara för att det står trusted seller så kan man aldrig vara 100.

Mitt råd är iaf att köpa av en handlare efter noga undersökning, använd magkänslan och sunt förnuft så ska du se att det går bra.

Tome och Boris Balkan gillar detta.
  8. svesam

svesam Friends of KS

Från:
    Höga Kusten
    Har handlat från Italien några gånger utan problem.
    Se till att de skickar med typ ups eller dhl bara!

Lycka till

/Daniel

9. kluster
    Trådstartare

kluster Torpare

Ungraren sa att han jobbade/dealade med en handlaren från Österrike (Wien) som jag från början tänkte köpa av, och som har fysisk butik.

Jag tyckte det lät konstigt ioma priserna skiljde så mycket, men det det visade sig också att han från Ungern bodde 6.5mil från Wien och precis över gränsen från Österrike. I och med detta låter helt plötsligt Ungraren seriösare. Jag tror att han är underleverantör, och säljer vissa klockor han får tag på själv.

Just nu känns det som att jag kan lita på han, men man kan aldrig vara säker. Hur ofta blir man blåst? Jag har inte läst om något skräckexempel här på klocksnack.

Ang rekommenderade dealers-tråden så jag har kollat på alls hemsidor men ingen hade klockan jag söker inne.

10. Aboynamedsue

Aboynamedsue Friends of KS

Från:
    O
    av ren nyfikenhet, vad är det för klocka du söker?

edit: :facepalm: läste ditt första inlägg igen och insåg att du resdan skrivit det... sorry

11. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Folk berättar inte alltid när de blir blåsta för de skäms och det har faktiskt varit ett antal fall genom åren..

Affe gillar detta.
  12. kluster
    Trådstartare

kluster Torpare

Jag söker 2st.

Månklockan 3570.50 och Seamaster 2254.50 som tillverkades mellan 2000-2008.

3570.50 går att få ta på lite överallt, det är seamastern som är svårare.

13. Tome

Tome Stadsbo

Håller med Af Sjodahl: jag skulle inte handla från en Yahoo e hotmail "handlare" med megabra priser. Är det för bra för att vara sant så är det förmodligen inte sant... Har själv precis handlat av en Italiensk firma efter noggrann kontroll och referenser på nätet och Facebook (kollade med en annan svensk som handlat av handlaren). Dessutom kollade jag upp stämpeln i cert med den AD som stämplat det.

14. scharnke

scharnke Bonde

Gick kanonbra för min del iallafall,

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

Mårtenssons ur Brookfield