Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Handla från Yobokies

Diskussion i 'Diskussion' startad av Emil_G, 25 juni 2014.

1. Emil_G
    Trådstartare

Emil_G f.k.a hastkista

Är det någon här på forumet som har erfarenhet av att handla av Yobokies?
    Han strösslar ju inte med info direkt, moddarna ser dock jättefina ut och han är ju väl ansedd.
    Hur funkar det, det enda jag hittar är en photobucket användare med en massa kort på moddar och material, specar man modden och han bygger? Eller har han färdiga produkter, typ en katalog?
    Hur är priserna?

2. Karatekid

Karatekid Biskop

Från:
    Lund
    Har för mig att man mailar honom det man vill ha så skickar han. Har en kompis som köpt av honom och det gick fint.

3. Pappi

Pappi Lilla Fridolf

Jag har handlat av honom. Inga problem.

4. Joakim Svensson

Joakim Svensson Friends of KS

Från:
    Småland
    Men hur? :D

5. Pappi

Pappi Lilla Fridolf

Mail och paypal.

6. john b

john b Präst

Mejla honom vilka grejer du vill ha. Han återkommer med totalpris, du betalar på paypal och väntar.
    Han gör/säljer inte färdiga moddar utan skickar delar som behövs bara. Iaf sist jag hade kontakt.

yonsson gillar detta.
  7. Amisuh

Amisuh Torpare

Hej!
    Jag handlade av honom för något år sedan, det gick bra. Har för mig att man mailar vad man ska ha bara. Jag skrev namnet på tex en urtavla och klistrade in länken från hans album.

8. Emil_G
    Trådstartare

Emil_G f.k.a hastkista

Han säljer med andra ord bara lösa delar?
    Hur är leveranstider och priser?

9. Tobias Eriksson

Tobias Eriksson Friends of KS

Någon som har hans mejladress, kikat på sidan men är inte människa till att hitta den (dock är min sambo tydlig med att jag är den sämsta letaren i modern tid) men möjligt att jag missat den.

Kejsaren, Hubbatix och Joakim Svensson gillar detta.
  10. mosse

mosse Bonde

Från:
    Lund
    Dins sambo kan ha en poäng ;)
    yobokies@yahoo.com.hk

11. Amisuh

Amisuh Torpare

Som jag skrev tidigare så var det några år sedan jag handlade med honom. Så jag är inte säker på det funkar likadant fortfarande, men se mina svar nedan:

Edit: Tvåa på bollen, Tror att denna adress funkar fortfarande yobokies@yahoo.com.hk

Han sålde hela moddade klockor förut, kanske gör det fortfarande.

12. Tobias Eriksson

Tobias Eriksson Friends of KS

TAck! haha ja som sagt hon brukar (tyvärr) ha det...:)

mosse gillar detta.
  13. sveol

sveol Borgare

Från:
    Solna
    Du kan testa monsterwatches.nl. De säljer Seiko moddar om det är det du är ute efter. Köpt av dem tidigare och det har fungerat bra med

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

yonsson gillar detta.
  14. Rockenfeller

Rockenfeller Friends of KS

Från:
    Stockholm
    yobokies gör bra moddar, hoppas du hittar vad du söker...

15. Per

Per Björklövens finest

Harold är reko. Handlat från honom för massa år sedan. Kul han fortfarande håller igång. Seiko-moddar är skoj. :)

16. Johnne

Johnne Biskop

Från:
    Småland, bor Skåne
    Har beställt en färdig mod, där jag bad om en länk istället för gummi. Bad om ett totalpris, fick det och betalade via paypal. Maila honom på adressen som nämns här ovan. Dock verkar leveranstiden suga lite. Han skickade 14 juni och inget i Sverige än....

Sent from my iPad using Tapatalk

17. Rockenfeller

Rockenfeller Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Har han färdiga modds? Jag trodde han byggde allt på beställning?

18. Johnne

Johnne Biskop

Från:
    Småland, bor Skåne
    Jag mailat honom om en jag såg på hans sida som jag gillade. Den var slut men han hade en annan så jag sa kör på. Han bygger på beställning men tror han gör lite batchar då och då. Maila honom, han är snabb att svara.

Rockenfeller gillar detta.
  19. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Han brukar som sagt göra lite moddar ibland, men BRUKAR inte ta emot beställningar. Rob på monsterwatches är ett bra alternativ om man vill specialbeställa en moddad klocka.

20. Johnne

Johnne Biskop

Från:
    Småland, bor Skåne
    Jag ha fattat det som man kan få sin befintliga klocka moddad av honom men ofta är det billigare att köpa en färdig. Läste något utländskt forum med gamla diskussioner. Tror dock du har rätt!

21. yonsson

Från:
    GBG
    Det beror nog väldigt mycket på hur mycket han har att göra.

22. Johnne

Johnne Biskop

Från:
    Småland, bor Skåne
    Har du koll på leveranstid från hk/honom? Han skickade 14/6 och den har inte kommit till Sverige.

23. yonsson

Från:
    GBG
    Det beror på hur båtarna går. Ibland går det fort som satan och ibland tar det lite längre tid, men för mig har det tagit ungefär en vecka efter att han skickat. Max kanske totalt två veckor efter betalning.

24. Amisuh

Amisuh Torpare

Så kan man säkert göra, men om man redan har en klocka hemma så kan man bara köpa delar av honom. tex tavla och visare och gå till en urmakare. Jag minns att jag betalade 300kr på stjärnurmakarna för byte av tavla och visare på en skx007. Men allt beror väl på vad för modd man vill göra och om man redan har en klocka eller inte.

Mårtenssons ur Brookfield