• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Handla läderarmband i hufvudsaden?

elmaco

Omega
God förmiddag!

Är det någon på detta fantastiska forum som har en blekaste var man kan inhandla prisvärda (läs billiga) läderarmband som ser vettiga ut? Har redan kolla Classe i sjön, franks ur osv. men inget som har fallit mig i smaken för resonabla pengar till ett billigt vintageur!

Tack på förhand, Max
 

Pistol_Pete

Panerai
Krons, Rob E och Nymans... :)
De flesta läderband jag har, har jag hittat hos Krons.

Kanske inte alltid billigast men bra urval, trevligt att handla hos en riktig urmakare!
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
God förmiddag!

Är det någon på detta fantastiska forum som har en blekaste var man kan inhandla prisvärda (läs billiga) läderarmband som ser vettiga ut? Har redan kolla Classe i sjön, franks ur osv. men inget som har fallit mig i smaken för resonabla pengar till ett billigt vintageur!

Tack på förhand, Max
Har några schyssta läderband bl.a. i 20mm samt 18mm, som jag tänkt lägga ut till försäljning. Skicka ett PM, så kanske vi kan mötas upp på stan.
 

elmaco

Omega
Vad är billigt? Jag kan rekommendera märket Hirsch, finns på NK t.ex

Jag tänker mig några hundra kronor, dvs inga armband gjorda av aligatorsvansar, skall ha dessa band dels som alternativ till en billig vintagedykare som endast har sentimentalt värde och som variation till en annan vintage dressklocka i 1000 kronors klassen.
 
  • Like
Reactions: ssl

willbur

Rolex
2-Faktor
Jag tänker mig några hundra kronor, dvs inga armband gjorda av aligatorsvansar, skall ha dessa band dels som alternativ till en billig vintagedykare som endast har sentimentalt värde och som variation till en annan vintage dressklocka i 1000 kronors klassen.

Okej! Tror det finns hirsch straps från 300kr
 

elmaco

Omega
Eller så låter du någon utav dom som tillverkar band här på forumet knåpa ihop något "eget".

Mycket bra idé faktiskt, har ju sett en del av verken och är riktigt imponerad av dessa, hade ju vart schysst med något i mocka kanske! Får snacka in mig hos någon av dem! Har du något tips på vem man skall fråga?
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Mycket bra idé faktiskt, har ju sett en del av verken och är riktigt imponerad av dessa, hade ju vart schysst med något i mocka kanske! Får snacka in mig hos någon av dem! Har du något tips på vem man skall fråga?
MickeJ gör oxå väldigt fina grejer. Mjleather.com
 

Anders W

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Kanske dessa herrar har något att föreslå? Kanske man skulle kunna lägga en order hos någon av er på ett mysigt 20mm mocka? Det skall vara till en ståldykare med svart urtavla :)
Jag har lite för mkt att göra just nu, annars hade jag gärna gjort ett mockabandet till dej!
Anders W
 

snajgel

Panerai
God förmiddag!

Är det någon på detta fantastiska forum som har en blekaste var man kan inhandla prisvärda (läs billiga) läderarmband som ser vettiga ut? Har redan kolla Classe i sjön, franks ur osv. men inget som har fallit mig i smaken för resonabla pengar till ett billigt vintageur!

Tack på förhand, Max

Step in på drottninggatan har ganska mycket Hirsch, köp inte bandstift dom ska dom ha 100kr/st för. :mad:
 

elmaco

Omega
Tack för tipsen, skall undersökas! Jag inhandlade iaf två armband av theargonaut idag, tack för det och för den trevliga pratstunden!
 
Topp