• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Handla på nätet?

Drahcir

Breitling
Jag tänkte köpa en klocka på nätet men är orolig att det ska vara en kopia.
Hur vet man att dom är äkta?
Är det ngn som har tips på nätbutik.
Är det någon som vet ngt om klockor.nu?
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Klockor.nu, klockia, uret, uretvintage med mera är alla säkra sidor. Har ingen erfarenhet själv av de ska tilläggas.
 

Mr Chance

Kalmar
Det handlar, som vanligt, om att köpa säljaren. Dvs är säljaren trovärdig, finns referenser att fråga är det ett plus. Jag har köpt de flesta av mina klockor på nätet, både billigare och lite dyrare. Gör man sin läxa som köpare brukar man kunna undvika problem. Ska du köpa nytt eller begagnat?
 
Handlat av iconicwatches.co.uk en gång. Klockan hade de i lager och fanns hos mig två dagar senare. Betrodd gråhandlare, säljer även begagnat. Mest fördelaktig att handla ifrån när kronan är stark.
 

JayLar

Rolex
2-Faktor
Här kan du läsa om vilka butiker som rekommenderas på Chrono24.se: https://klocksnack.se/threads/chrono24-stora-tråden-för-referenser-av-handlare.9825/

Tänk på att läsa beskrivningen, ställa frågor och titta på bilderna noga. Tyvärr är det lätt att få begagnade klockor att se fina ut med rätt belysning och fototeknik, så var beredd på att klockan kan vara risigare än på bilderna.

Som tidigare nämnts, köp säljaren. Vill inte säljaren svara på dina frågor eller svarar luddigt är det en stark varningssignal.
 
Topp