• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Handlaren A i B borde sälja C pga D

Optimisten

Cartier
Rob. Engström i Stockholm borde sälja ALS pga det är en trevlig butik och någon borde sälja ALS i Sverige så varför inte dem?

(lagom seriöst)
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Efterfrågan inom Sverige är inte stor nog? Sen är det ju ett väldigt exklusivt märke med bara 2-3k klockor tillverkade årligen om jag inte har helt fel.
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Bra tanke, tycker jag. Har inte klämt på A. Lange & S sedan jag besökte New York. För övrigt 80talisten, så har Rob E, så vitt jag förstått en inte obetydlig del av sina kunder internationellt, så en eventuell marknad för just dem är större än bara Sverige. Pris- och statusmässigt så har de ju redan Patek också. Och det kanske är ett skäl i sig att inte erbjuda ALS.

A
 

B1884

Audemars
2-Faktor
När jag var i Toronto för ett par veckor sedan besökte jag en AD för ALS... När jag ställde frågan angående varför man inte väljer att ha flera high-end-märken i samma butik så fick jag svaret att det är mycket politik inblandat. Speciellt mellan ALS och Patek, dvs att tillverkarna inte vill att deras märken säljs i samma butik.

Hur mycket sanning det ligger i det låter jag vara osagt :)
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Jag förstod också tråden, som så att du kanske ville ha svar på följande format:

Krons Ur i Stockholm, borde sälja Sinn tack vare (snarare än på grund av...) att det är en "toolig" klocka som väl skulle komplettera deras nuvarande utbud, samt ge lite konkurrens och alternativ i regionen.

A
 
Topp