• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hands-on Rolex Basel news

M021

Rolex
2-Faktor
Traskade in hos Petrovic i Belgrad idag igen. Ägaren hälsade vänligt och sa, "Good timing, I've got something to show you". 2minuter senare sitter jag och klämmer på följande.

Skydweller
20170617_135555.jpg

20170617_140348.jpg

20170617_140451.jpg

Cellini moon phase
20170617_141314.jpg

Daytona white/yellow gold på oysterflex.
20170617_135909.jpg

20170617_135818.jpg


Nya sea dweller
20170617_140219.jpg


Summarum
Skydweller står kvar högst upp på vill ha listan. Ingen besvikelse utan levde upp till förväntningarna. Vita tavlan överraskade då den var aningen krämfärgad. Även oysterflex daytonorna var över förväntan. Vitguldaren med matchande tavla var grym!

Så nu är det bara hålla fingrarna i kors och invänta leveranserna. Grym start på lördagen!
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Var det gubben som välkomnade dig? Han är väldigt trevlig och korrekt. Hur var tillgången på 116500?
 

Buffi

Panerai
Skydwellern i vitt är helt sjukt bra.

Lär väl vara flera års väntetid dock antar jag.
 

Johnny Pickles

Cartier
2-Faktor
Skydwellern är sjukt bra i stål! Står på kö för den, hann ganska tidigt. Ska bli riktigt schysst!

Förstår också aspekten med att den var ytterst premium när den enbart fanns i 18K, men jag tyckte att det var ett bra drag ändå.
DayDate är å andra sidan en klocka som absolut inte ska finnas i stål enligt mig, det måste finnas en balans. (Jämförelse)

Bara mina ''5 cents''
 

Ronnie

Rolex
+
De är ordentligt vattentäta (utom Cellini)
Har bra urverk, med lång gångreserv i vissa fall
En modell visar rätt datum synnerligen ofta

-
Orkarnte negga
 

M021

Rolex
2-Faktor
Var det gubben som välkomnade dig? Han är väldigt trevlig och korrekt. Hur var tillgången på 116500?
Sonen, så definierar honom som ägare, äldre gubben kom förbi och hälsade, jäkligt trevlig han också. Kunnig också efter att ha blivit skolad i just Schweiz. Lång kö men det är klart, med kontakter går det fortare. 50st på skydwellern. Allt över 40mm går bra här nere ;)

Sky Dwellern är otroligt kass i stål alltså.
Agree to disagree!

Daytonan i vitguld var ju svincooooooool.

Är bandhornsbredden detsamma som smurf? Tänk er att köpa vitguldlänkem separat och sedan montera den på daytonen, jösses.

Njä, olika boetter så skulle nog bli väldigt märkligt. :D
Bättre att försöka få tag på tavla och trycka in i en befintlig vitguld redan tror jag.
Kul!
Vilken plats har du i kön @M021 ?
#1 på hemlig ort :cool:
Tack för bra bilder!
Hur var seadwellern? @M021
Bra, när den släpptes var jag inte kär men efter att ha varit sugen på deepsea blue så är det här ett alternativ. Bra bruksklocka som ändå inte är en suben om man nu får säga så. Bär en del på höjden men eftersom jag gillar både stort och litet funka det. Samtidigt har jag aldrig sneglat speciellt mkt åt sea-Dwellern så för mig är bubblan inget problem.
20170617_140227.jpg
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Traskade in hos Petrovic i Belgrad idag igen. Ägaren hälsade vänligt och sa, "Good timing, I've got something to show you". 2minuter senare sitter jag och klämmer på följande.

Skydweller
20170617_135555.jpg

20170617_140348.jpg

20170617_140451.jpg

Cellini moon phase
20170617_141314.jpg

Daytona white/yellow gold på oysterflex.
20170617_135909.jpg

20170617_135818.jpg


Nya sea dweller
20170617_140219.jpg


Summarum
Skydweller står kvar högst upp på vill ha listan. Ingen besvikelse utan levde upp till förväntningarna. Vita tavlan överraskade då den var aningen krämfärgad. Även oysterflex daytonorna var över förväntan. Vitguldaren med matchande tavla var grym!

Så nu är det bara hålla fingrarna i kors och invänta leveranserna. Grym start på lördagen!

Fotomodellerna som cirkulerar mellan AD's för att fota till egna magasin och PR. Har klämt och SS sky-d är väldigt trevlig, väldigt glad att man inte köpte i 18k.
 

niclashill

Cartier
Traskade in hos Petrovic i Belgrad idag igen. Ägaren hälsade vänligt och sa, "Good timing, I've got something to show you". 2minuter senare sitter jag och klämmer på följande.

Skydweller
20170617_140451.jpg

Krämvita Skydwellern kan vara det snyggaste som släppts under senare år. Både toolig och dressig - med stil.
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Traskade in hos Petrovic i Belgrad idag igen. Ägaren hälsade vänligt och sa, "Good timing, I've got something to show you". 2minuter senare sitter jag och klämmer på följande.

Skydweller
20170617_135555.jpg

20170617_140348.jpg

20170617_140451.jpg

Cellini moon phase
20170617_141314.jpg

Daytona white/yellow gold på oysterflex.
20170617_135909.jpg

20170617_135818.jpg


Nya sea dweller
20170617_140219.jpg


Summarum
Skydweller står kvar högst upp på vill ha listan. Ingen besvikelse utan levde upp till förväntningarna. Vita tavlan överraskade då den var aningen krämfärgad. Även oysterflex daytonorna var över förväntan. Vitguldaren med matchande tavla var grym!

Så nu är det bara hålla fingrarna i kors och invänta leveranserna. Grym start på lördagen!
Hur upplevde du höjden på skydwellern?? Var den för hög?
Enligt Krons verkar skydwellern vara en av klockorna som dom kommer att ha hemma så den kan vi nog snart få tag i
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Den där stora fula dykarn med bubbla, inte den andra stora fula.
Akta dig för att bli kallad deppig. ;)
Daytonan i vitguld var ju svincooooooool.

Är bandhornsbredden detsamma som smurf? Tänk er att köpa vitguldlänkem separat och sedan montera den på daytonen, jösses.
Isåfall hade det nog varit lättare att plocka länken från en vitguldsdaytona, än en smurf.. :)
 

M021

Rolex
2-Faktor
Hur upplevde du höjden på skydwellern?? Var den för hög?
Enligt Krons verkar skydwellern vara en av klockorna som dom kommer att ha hemma så den kan vi nog snart få tag i
Allt är relativt men helt okej. Klar skillnad mot Sub-C men samtidigt mindre än deepsea. För egen del bättre än förväntad. Bra alternativt om man är less på Sub-C'n
 
Topp