• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Handväskor Manpurses Portföljer och lite till

Maxim

Cartier
Efter allt kärleksfullt plitande i köp och sälj gällande handväskor för män känns det läge att gå full metro - och jag passar på att starta en tråd om handväskor för män, också kallat manpurses eller om man har kostym - portfölj.

Så var stoppar ni ner läderhanskdarna, glasögonfodralet och den där halvätna mackan som var kvar sen frukost? I en getskinnspåse från anderna eller något lite mer stilfullt från Hermes eller Mulberry?

hangover-218x300.jpg
man-purse-2.jpg


12.jpg
 

Tome

Cartier
Är grymt sugen på en Bleu de Chauffe. Ska klämma och känna lite på dom i Frankrike på semestern i sommar.
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Måste nog göra det, förstår det men tror inte jag kommer förstå komplexiteten på hantverket.

Skön kommentar för en person som lägger en mindre förmögenhet på en klocka ;)

ps. min kommentar är på inget sätt menat som hånfull eller dryg. Jag tänkte precis samma sak som du skrev när jag såg prislappen... sen insåg jag att jag stod i ett glashus och hade en sten i handen:)
 

carlanton

Audemars
Bölebyns garveri gör ett av världens absolut finaste läder. Billy som sköter produkttillverkningen är en dessutom av världens främsta sadelmakare och en riktig hårding. Han löptränar i jeans och har, trots att han är av världens största experter på westernsadlar, aldrig satt sin fot i USA.

Jag har haft ett par grejer därifrån, bland annat ett litet pennfodral och en gammal läderryggsäck. Har dessutom klämt på en del av deras masterpieces, typ kungaryggsäcken och Per Morbergs egna förkläde (som under en period förvarades i vårt vardagsrum). Vapenfodralen är också rätt sjuka och självklart snuskigt dyra.
 

egbert

Panerai
Efter allt kärleksfullt plitande i köp och sälj gällande handväskor för män känns det läge att gå full metro - och jag passar på att starta en tråd om handväskor för män, också kallat manpurses eller om man har kostym - portfölj.

Så var stoppar ni ner läderhanskdarna, glasögonfodralet och den där halvätna mackan som var kvar sen frukost? I en getskinnspåse från anderna eller något lite mer stilfullt från Hermes eller Mulberry?

hangover-218x300.jpg
man-purse-2.jpg


12.jpg

Hej. Fattar inte riktigt. Handväskor för män (sk. manpurses) är väl en helt annan produkt än portföljer?
I jobbet använder jag en Knomo Kobe Soft Messenger. Den är snygg och funkar kanon för att kånka runt dator, papper, och allehanda småprylar som hör jobbet till.
image.jpg


Läderhandskarna har jag i fickan på mitt ytterplagg, det går ju hand i hand med årstiden att man då har lite mer fickplats. Handväska skulle jag aldrig använda. Om jag inte jobbar föredrar jag att resa lätt, och lägger ifrån mig allt som jag inte kommer att behöva vid en tur på stan. Less is more. :cigar:
 

SSL

Audemars
Bölebyns garveri gör ett av världens absolut finaste läder. Billy som sköter produkttillverkningen är en dessutom av världens främsta sadelmakare och en riktig hårding. Han löptränar i jeans och har, trots att han är av världens största experter på westernsadlar, aldrig satt sin fot i USA.

Jag har haft ett par grejer därifrån, bland annat ett litet pennfodral och en gammal läderryggsäck. Har dessutom klämt på en del av deras masterpieces, typ kungaryggsäcken och Per Morbergs egna förkläde (som under en period förvarades i vårt vardagsrum). Vapenfodralen är också rätt sjuka och självklart snuskigt dyra.

Är Bölebyn och Böle Tannery samma företag?
 
Topp