• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hanowa något att ha?

Med quartzverk är de säkert lika bra som andra quartzare, men hur är det med automaterna?
De ser väldesignade och välbyggda ut på bild i alla fall.
Jag gissar på att det sitter någon form av eta-clon i dem (service var?)
Inom forumet borde det finnas någon som vet eller som äger en.
Har hittat en beg hanowa colonel till bra pris på eBay, därav frågan.
 

Camo00

Patek
Såvitt jag förstår är det ok klockor i det lägre segmentet, snäppet under Victorinox i kvalitet och finish kanske?
Schyssta urverk, tidigare ETA/Valjoux men förmodligen inte längre, då de inte tillhör Swatch Group. Selitta? TechnoTime?
Säkert en schysst toolklocka, prisvärd?
Ser fram emot en recension! :)
 

Hoogy

Breitling
Jag har en Hanowa Colonel som jag är ganska nöjd med. Köpte ny från Stjärnurmakarna men har tyvärr blivit iaf en tre vändor tbx dit... En gång föll ett timindex, en annan gång kom det in kondens i klockan och de var tvungna att byta nästan allt vilket ledde till några turer fram och tillbaka. Gick på garanti så betalade inte en krona men hade aldrig kostat på att laga den om det inte hade varit på garantin.
Ur ett helhetsperspektiv är jag ändå nöjd med den även om jag inte hade köpt den två gånger så att säga.

För att svara på din fråga så verkar urverket ändå vara i sin ordning. Har haft med klockan på många äventyr och den håller tiden mycket bra.

IMG_6739.JPG
IMG_6298.JPG
 

Mcgregor

Rolex
2-Faktor
Jag har en Hanowa Colonel som jag är ganska nöjd med. Köpte ny från Stjärnurmakarna men har tyvärr blivit iaf en tre vändor tbx dit... En gång föll ett timindex, en annan gång kom det in kondens i klockan och de var tvungna att byta nästan allt vilket ledde till några turer fram och tillbaka. Gick på garanti så betalade inte en krona men hade aldrig kostat på att laga den om det inte hade varit på garantin.
Ur ett helhetsperspektiv är jag ändå nöjd med den även om jag inte hade köpt den två gånger så att säga.

För att svara på din fråga så verkar urverket ändå vara i sin ordning. Har haft med klockan på många äventyr och den håller tiden mycket bra.

IMG_6739.JPG
IMG_6298.JPG
Dexter copycat?? :confused::nailbiting:
 
Klockan blev säkert chockad av dissektionen så indexet släppte!!
Colonel är ju välskapt i övrigt, synd med en massa garantiturer som skvallrar om tveksam kvalitet.
Klockan på eBay avvaktade jag med, utgångsbudet var 100€ och den blev osåld.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Vad gäller urverken hade de tidigare sådana från TechnoSablie. De var något så intressant som Schweiziska kloner av Sea-Gull-verk (eller egentligen Sea-Gull med tillräckligt mycket Schweiz i sig för att klara Swiss Made).
Vet inte om det fortfarande är så då TechnoSabliers hemsida inte existerar längre (kk?).
 
Topp