• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Har alla på Ks små handleder?

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Hej. Har nu fått hem min andra klocka köpt här på brädan och likt den första var den inte i närheten utav att nå runt mina maskulina handleder.(skämt åsido)

Har ni medvetna klockbärare generellt smala och snärta armar? :) eller är det helt enkelt en slump?

Mina stockar!? Mäter ca: 20 cm runt och uppfattar dem absolut inte större än medel. Så hur ligger det till egentligen? Är det bara jag som är en usel nybörjare som ej kollar sånt här innan eller är det ren otur??


ber om tips samtidigt. Kan man förlänga Mesh på något vis? Samt någon som sitter på xtra länk till Mako xl?

Mvh


Admin kan ta bort eller flytta om tråden ej passar in. Ej illa menat åt något håll. Må gott.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
18,5cm omkrets precis nedanför "knölen". Brukar väl köra 18,5-19cm på länken då antar jag. Mina handleder duger perfekt för att bära upp 35mm vintage åtminstone :)

Sen är det ju som med stora biceps, det är bara ballt om magen inte är proportionerligt lika stor ;)
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Skulle faktiskt tro att 17cm är snitt på kontorsarbetare, vilket jag tror är en majoritet här på forumet. Så egentligen inte så konstigt. Snittet är nog högre på tex. byggarbetsplatser iom. tunga lyft, greppträning osv. snoozarn stämmer det?

En poll vore nog på sin plats för att reda ut det här :pompus:
 
  • Like
Reactions: PJW

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Skulle faktiskt tro att 17cm är snitt på kontorsarbetare, vilket jag tror är en majoritet här på forumet. Så egentligen inte så konstigt. Snittet är nog högre på tex. byggarbetsplatser iom. tunga lyft, greppträning osv. snoozarn stämmer det?

En poll vore nog på sin plats för att reda ut det här :pompus:
NiklasArvid har väl en graf? Men 200 mm är stort, jag leder typ andra ligan med 155 mm

Annars är det ju så att man knappt kan träna sig till en så mycket kraftigare handled, då är fett bra mycket effektivare

Inte mkt fett på denna underarm. Men tränat tungt i bra många år.. går.väl emot strömmen genom att jobba på stålverk och bo på gymmet samt vara intresserad utav klockor. Haha
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Lederna blir inte större av att träna underarmar nej. Men många i byggbranschen också som är rätt bitiga och har stora händer, leder med mera.
40mm klockor är perfekt för mig, hade velat ha större men inte mycket att göra åt saken. Såvida man inte vill gå upp i vikt eller typ käka hgh.

20150213_172149.jpg
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Lederna blir inte större av att träna underarmar nej. Men många i byggbranschen också som är rätt bitiga och har stora händer, leder med mera.
40mm klockor är perfekt för mig, hade velat ha större men inte mycket att göra åt saken. Såvida man inte vill gå upp i vikt eller typ käka hgh.

20150213_172149.jpg

som dem säger eat tren, clen hard. Haha. Det sägs så men nog har mina handleder/underarmar växt sen jag började träna. Men get ur point. Bra tryck i armen btw ;)
 
Topp