• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Har alltid undrat över vem som köper vansinnesklockor

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Nu vet jag.

http://englishrussia.com/2013/03/21/650000-lawmakers-watch/
$650,000 for a wristwatch? That’s no problem if you create laws in Ukraine.
20130322_ukraine_0.jpg
 

AndyK

Cartier
Jag kan tänka mig pressens rubriker om en svensk politiker skulle ha på sig en klocka för 4,2 Mkr. Avgången hade varit i nära antågande...
 

DrDre

Patek
Jag har en avlägsen bekant som jobbade mycket i Ryssland tidigare och som bad mig hjälpa honom att skaffa fram ett par klockor. Han sa "de ska vara dyra, men billiga att köpa in". När jag frågade om vad han ville ha, typ modell etc så sa han att det spelar inte så stor roll men det skulle vara stort.

Det var ju lite annorlunda så jag frågade honom vad han skulle ha dem till. Då berättade han att det är inte så ovanligt att ngn vid ett middagsbord vid affärsmöten säger: "Du har en fin klocka, kan jag få titta på den?". Då man sträcker över den och han fortfarande säger att han tycker den är snygg, så anses det vara väldigt elegant att säga "Du kan få behålla den om du vill".
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
DrDre skrev:
Jag har en avlägsen bekant som jobbade mycket i Ryssland tidigare och som bad mig hjälpa honom att skaffa fram ett par klockor. Han sa "de ska vara dyra, men billiga att köpa in". När jag frågade om vad han ville ha, typ modell etc så sa han att det spelar inte så stor roll men det skulle vara stort.

Det var ju lite annorlunda så jag frågade honom vad han skulle ha dem till. Då berättade han att det är inte så ovanligt att ngn vid ett middagsbord vid affärsmöten säger: "Du har en fin klocka, kan jag få titta på den?". Då man sträcker över den och han fortfarande säger att han tycker den är snygg, så anses det vara väldigt elegant att säga "Du kan få behålla den om du vill".
Dyra men billiga att köpa in ?
 

time2catch

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
CaptainOats skrev:
DrDre skrev:
Jag har en avlägsen bekant som jobbade mycket i Ryssland tidigare och som bad mig hjälpa honom att skaffa fram ett par klockor. Han sa "de ska vara dyra, men billiga att köpa in". När jag frågade om vad han ville ha, typ modell etc så sa han att det spelar inte så stor roll men det skulle vara stort.

Det var ju lite annorlunda så jag frågade honom vad han skulle ha dem till. Då berättade han att det är inte så ovanligt att ngn vid ett middagsbord vid affärsmöten säger: "Du har en fin klocka, kan jag få titta på den?". Då man sträcker över den och han fortfarande säger att han tycker den är snygg, så anses det vara väldigt elegant att säga "Du kan få behålla den om du vill".
Dyra men billiga att köpa in ?

psss... fördelaktigt inköpspris. ;)
 
Topp