• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Har den första och enda dagens klocktråd gjort sitt?

Ministern

Founder
2-Faktor
NiklasArvid skrev:
Denke skrev:
Det står naturligtvis alla helt fritt att starta en fredagsklocketråd om man känner för det...det är väl bara att testa och se om det funkar. ;)

...skönt med denna policyförändring från patron... ...när jag försökte det i början av KS liv (fred 7 sept) så dödades den tråden utan pardon... lite så kinesisk dissident-stylee 1947... :D

Nu inser att det enbart innebär Fredagsklockan och inte en tirad av dagens klocka?
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Denke skrev:
Det står naturligtvis alla helt fritt att starta en fredagsklocketråd om man känner för det...det är väl bara att testa och se om det funkar. ;)
Spencer66 skrev:
JakobZ skrev:
Jag röstar för att köra en fredagstråd och försöka få nytt liv i den vanliga.
Poll?

Det innebär att vi bara en gång i veckan postar dagens klocka. Inte som idag, vi kör samma modell som VRF och TZ-UK och raderar om någon postar någon annan dag.

...fast "låt tusen blommor blomma" gäller tydligen bara fredagar...

...mitt förslag är att testa en marknadslösning, låt folk posta vilka trådar vilka dagar de vill, om det blir "problem" så är det ju reversibelt, och moderering kan då införas...

...och tänk så mycket lättare moderatorns liv blir också om hen slipper sitta och luska efter förtäckta "dagens klocka"-trådar på en ONSDAG...
 

Ministern

Founder
2-Faktor
NiklasArvid skrev:
Denke skrev:
Det står naturligtvis alla helt fritt att starta en fredagsklocketråd om man känner för det...det är väl bara att testa och se om det funkar. ;)
Spencer66 skrev:
JakobZ skrev:
Jag röstar för att köra en fredagstråd och försöka få nytt liv i den vanliga.
Poll?

Det innebär att vi bara en gång i veckan postar dagens klocka. Inte som idag, vi kör samma modell som VRF och TZ-UK och raderar om någon postar någon annan dag.

...fast "låt tusen blommor blomma" gäller tydligen bara fredagar...

...mitt förslag är att testa en marknadslösning, låt folk posta vilka trådar vilka dagar de vill, om det blir "problem" så är det ju reversibelt, och moderering kan då införas...

...och tänk så mycket lättare moderatorns liv blir också om hen slipper sitta och luska efter förtäckta "dagens klocka"-trådar på en ONSDAG...

Nej

Menar du att det enda du kan bidra med är meningslösa bilder i dagens klocka? Hade mer repekterat din åsikt om du hade haft lite mer volym..
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Aquaracer2 skrev:
jag tror på en: TGIFWRUW!? tråd varje Fredag där vi snackar,skrålar och klockar.

Eller för att motverka den anglifierande utarmningen av svenskan en : HJVSADÄFVHDPAK*!? tråd

*herre jävlar vad skönt att det är fredag, vad har du på armen kompis
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag tycker vi antingen kör en WUR på tisdagar, udda veckor, undantaget de veckor som är udda och innehåller röd dag (om inte den röda dagen är en onsdag, då blir tisdagen att betrakta som fredag (afton före helgdag) och bör funka ändå). Eller en WUR på fredagar jämna veckor. Med undantag för om Mickelsmäss inträffar den första tisdagen efter Fruntimmersveckan. Då tycker jag vi kör en vanlig "Dagens klocka". Undantaget från båda alternativen är samtliga torsdagar, skottår, samt jämna veckor under perioden juni - sept..

Något av de alternativen. Eller så postar man en dagens klocka i valfri typ av tråd om man tycker det är kul och låter bli att posta/läsa om man hatar dagens klocka-trådar.

Själv förespråkar jag det sistnämnda... :mrgreen:
 

frere

Audemars
2-Faktor
Ricvin: javisst är det mitt eget öga. Man ser att jag sannolikt inte har svår diabetes, ett vansinnigt högt blodtryck eller förhöjt intrakraniellt tryck.
 

Knät

Cartier
papadok skrev:
Jag som inte var aktiv på TTT och heller inte hänger på något annat klockforum kan ha lite svårt att förstå varför det ska finnas en jättelång tråd för daglig, lågaktiv postning under detta tema. Risken är att det blir lite som andra jämnbeiga trådar på andra forum (typ cykelspottingtråden på fixedgear, dagens pendling på happymtb etc): en tråd som visserligen alltid finns på första sidan men som endast följs i sin helhet av ett litet inbitet fåtal och som många struntar i efter ett tag.

Fredagsklockan låter väl som en kanonidé. Om det ökar till 40-50 poster per fredag är det lagom mycket att kolla igenom på kvällen och kommenterandet i tråden hinner dö ut lagom till söndagen. Följande fredag kan man antingen återuppväcka den gamla eller starta en ny. Dagligt postande tror jag kan funka när forumet är större, eller våra klocklådor fått växa till lite. ;) Just nu skulle det nog bli 365 korta beiga trådar istället för en lång.

Och om man råkar låna en JLC gyrotourbillon av en polare en vanlig sketen onsdag, finns det ju inget hinder för att ta en bild och slänga in en spontan "kolla in den här, hörni!"-tråd.

Va f-n.. Ännu en som hänger på samma forum.. Dagens pendlig är en riktigt tråkig tråd. På FG läser jag nog bara fula och snygga cyklar trådarna samt "Smarta lösningar" av evighetstrådarna..
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Äh, posta på.
Hela tanken med klocksnack är ju att det ska vara fritt och inte en massa pekpinnar.

Man kan ju, som @Denke säger, vara lite musikalisk med nya trådar.
Känner man att man tagit en extra snygg bild på sin klocka en dag, då vill man säkert dela med sig - gör då det.
Smäller man av en suddig bild i förbifarten på sin Swatch med sepiafilter så ska man kanske låta bli att starta en helt ny tråd

Trevligt och lite mer speciellt är det ju faktiskt med en fredagstråd.

Ni fattar.

Gamla tråden tas INTE bort, den är trevlig och hamnar i arkivet. :)
 

Knät

Cartier
papadok skrev:
Cyklar och klockor... Vågar man gissa på riktigtkaffe.se också?

Nej, har nördat klart på kaffe.. Stannade vid Moccamaster och hederligt Gevalia för länge sen.. Detta efter en, alldeles för lång, period av svindyrt fekalkaffe och söndagsköande för att få en kopp av en speciell engånsrostning gjord av en faun från västmanlands södra bergsmassiv..
Däremot hänger jag på beersweden samt lite obskyra moppeforum..
 
Topp