• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Har du köpt en ny klocka till listpris hos svensk AD?

Har du köpt en ny klocka till listpris hos svensk AD?

  • Ja

    Röster: 76 29.0%
  • Nej

    Röster: 186 71.0%

  • Totala väljare
    262

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Japp, plockade ut min Rolex 114060 till listpris hos Nymans. Min första riktiga klocka och jag var ivrig. Nymans var den enda av Stockholms tre Rolex AD som hade modellen inne + endast i 1 ex så det var svårprutat.
 

Syven

Panerai
2-Faktor
Japp, min första klocka.
Tag heuer Carrera till listpris.
Detta var innan jag hittade till KS...
 

daveid

Cartier
2-Faktor
Köpt en Longines Legend Diver för ca 14 hos klockia med studentrabatt. List på Nymans verkar vara 18 räknas det? :D
 

Esh

Omega
2-Faktor
Mmm... men sen är det ju inte sista klockan jag köper och man måste börja en relation någonstans. Jag har delat upp mina köp på Nymans och Rob E sedan dess. Vore kul att få fin relation med båda.
Smart drag! Jobbar själv inom detaljhandel (kläder) och visst är det fantastiskt med återkommande kunder som man lär känna, men tänker att vid ett klockköp så spenderas det mycket längre tid i en butik och säljarna får lättare att komma ihåg människor. Men skriver ni in er i några kundklubbar/dyl i dessa affärer? Tänker mest för att se historik etc vid framtida prutningsförsök
 

M1984

Omega
Nej har aldrig behövt betala listpris, men skulle kunna göra de om de krävdes, om begäret för klockan blev tillräckligt stort :)
 

Oniel

Panerai
Köpte min första klocka vilket var en oris för listpris. Var väl 15 eller 16 år då och ingen koll på att man kunde få bättre pris :p
 
Topp