• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Har du köpt en ny klocka till listpris hos svensk AD?

Har du köpt en ny klocka till listpris hos svensk AD?

  • Ja

    Röster: 76 29.0%
  • Nej

    Röster: 186 71.0%

  • Totala väljare
    262

Chrisse

Patek
2-Faktor
Köpt en massa lite billigare klockor, till fru och barn bla, inte värt pruta när det inte gör så mkt skillnad i slutändan.
Sen har jag köpt massa nytt till mig själv, till mitt eget listpris :)
 
Med tanke på servicenivån på huvudstadens AD's av tex Rolex så skulle det aldrig i mitt liv falla mig in.

Utomlands har köp skett massor med gånger.
 

sjobbe

Cartier
Japp, listpris för min 116610 som även var min första riktiga klocka. Hade inga direkta tankar på att pruta heller. Köpte även min Daytona för nära listpris, bara symbolisk rabatt och lite give aways.

Inte direkt klockor där det finns någon direkt prutmån o andra sidan :).
 

Molgan

Cartier
Japp, listpris för min 116610 som även var min första riktiga klocka. Hade inga direkta tankar på att pruta heller. Köpte även min Daytona för nära listpris, bara symbolisk rabatt och lite give aways.

Inte direkt klockor där det finns någon direkt prutmån o andra sidan :).

Nu lurar du nog dig själv allt en aning, men och andra sidan straffar det bara din egen plånbok så vi behöver inte gråta :)
 

sjobbe

Cartier
Nu lurar du nog dig själv allt en aning, men och andra sidan straffar det bara din egen plånbok så vi behöver inte gråta :)


Tror det är marginell prutmån på de modellerna om jag skall vara ärlig, särskilt på Daytonan. De är ju inte direkt några hyllvärmare... Sedan skall det lyftas att man som regel inte har samma prutmån i Malmö då det endast finns en AD för Rolex.

Betvivlar starkt att de ger någon större rabatt på de modellerna till någon (som är första- och andragångsköpare), det är enbart bad business. Tror inte det är jag som lurar mig själv :).
 

osverigeo

Panerai
2-Faktor
Köpte inte du din via en gråhandlare?
Jo men var i kontakt med Rob och de kunde ge rabatt :)


Skärmavbild 2016-07-19 kl. 23.18.14.png
 

Molgan

Cartier
Tror det är marginell prutmån på de modellerna om jag skall vara ärlig, särskilt på Daytonan. De är ju inte direkt några hyllvärmare... Sedan skall det lyftas att man som regel inte har samma prutmån i Malmö då det endast finns en AD för Rolex.

Betvivlar starkt att de ger någon större rabatt på de modellerna till någon (som är första- och andragångsköpare), det är enbart bad business. Tror inte det är jag som lurar mig själv :).

Du har såklart en poäng vad gäller tillgång och efterfrågan, jag varken har eller kommer att köpa någon ny modell från Rolex hos AD, men viss prutmån finns alltid ändå, men då ska man också orka ta diskussionen vilket man ska välja bort om det bara känns besvärligt och obekvämt, då kan give-aways eller rabatt på någon annan klocka till frugan i samma veva kännas som ett alternativ för att maximera affären.
 
Topp