• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Har du någon gång ägt en kopia?

Har du någon gång ägt en kopia?

  • Ja

    Röster: 127 59.9%
  • Nej

    Röster: 85 40.1%

  • Totala väljare
    212

meo_swe

Audemars
Råkade buda hem en fejkad Poljot på tradera för ett par år sedan. Den slängdes ganska snabbt. Men det räknas fortfarande tror jag...
 

oscarA

Breitling
Japp fick en på köptet när man var 14år och köpte en softairgun av en fuling i Thailand...
Det var någon dassig rolex som höll i någon vecka, behöver jag tillägga att man var coolast på beachen? ;D
 

Hson

Cartier
2-Faktor
Ett gäng turkietrollar har man ju tyvärr förvärvat i sina yngre dagar, den sista hittades i en låda förra sommaren och fick smaka på hammaren :D
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Kom på att jag köpte en g-chock på hötorgsloppisen för typ 4 år sen. Hade hoppats att den var äkta, men den blev vattenfylld och dog direkt :banghead:
 

nissehult

Patek
2-Faktor
När brorsan kom hem efter en skolresa till Jugoslavien på 80-talet så fick jag en Tag Heuer av honom. Den höll i alla fall mist en månad. Själv köpte han sig en "Relox".

Jag har lämnat mina ungdomssynder, men har sett honom äga en fejk-IWC :mad:
 

SvenErik

Breitling
Ja, fick en "Breitling for bentley motors" som ploj (eller så visste dom inte bättre) när mor och far varit i Thailand för kanske tio år sedan. Har använt den ett par gånger men det har aldrig känts rätt, dels för att den var fejk förstås men även för att länken var så jävla vass i sidorna att man fick skavsår efter tio minuter. Den har blivit liggande i nattduksbordet tills en dag förra månaden när vi hade inbrott i huset, dom stal den och två Candino quartzare som blivit liggande sen 90-talet, i övrigt inget saknat.
Rätt åt er! :p:D:woot:
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Nja...
Räknas Steinhart Ocean One? :bag:

Hade en 50 kronors fejkbratte i 12 timmar också i Magaluf en gång. Sen gick den sönder.
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Körde Thai kopior ett tag för c:a 10 års sen, sen skrotade jag alla och köpte min första riktiga klocka. Blev en smp 300 [emoji4]
 

rogart-63

Patek
Köpte nån fejkklocka i Stockholm nån gång på 90-talet .Utanför riksdagshuset :D . Höll i rätt många år . Kommer inte ens ihåg vad det var för märke . Alla klockor kostade 150:- det kommer jag ihåg . Been there done that som man säger :cool:
 

Mr Chance

Kalmar
Intressant frågeställning!
Jag har några kopior i mina lådor just nu som jag fått av diverse bekanta som försöker göra sig lustiga över mitt intresse, gräsliga Rolexkopior. Ska köra över dem när andan faller på.
Jag gjorde som RicVin 1988, dvs köpte en batterirolex i NY. En DD som jag blev grön om handleden av :D
 

Rookien

Panerai
Nej, inte i någon kategori!
Avstår hellre då, skulle skämmas för mig själv om jag hade en kopia av något slag.
Jag köper alla saker för min egen skull.
 

erolorhun

Cartier
2-Faktor
Nej, har aldrig ägt nån sån. Har aldrig tänkt i såna banor öht. Antingen skaffar man det riktiga eller så skaffar man något annat - inte lika dyrt - riktigt. I lösa drag ser stegen ut såhär: Swatch - Aquastar - Citizen - Seiko - TAG Heuer - Sinn - IWC - Rolex.

Fake är ju liksom ingenting. Det är tomt.
 

Babinus

Cartier
Jag köpte en "Rolex" i Bangkok för någon hundring för drygt 20 år sedan. Varför? Jag vet inte. Kanske för att "alla" gjorde det? Jag gjorde inget försök att låtsas att den var äkta. Jag visste att ingen skulle tro det, eftersom "alla" hade en sådan. Ingen dolde att de hade kopior. Däremot var det få som bar den särskilt ofta. Min låg mest i lådan till den blev batteritorsk och åkte till Må sopstation. Skulle jag haft den på mig skulle alla tycka att det var fånigt att gå med en kopia och hade jag haft en äkta skulle alla tro att det var en kopia.
 

Hassler

Omega
Alla som varit i Thailand som liten har väl ägt en kopia? :D

Köpte en kopia i Thailand som 9-åring, en klocka i "rosé" från .. Guess! :cool:
 
Topp